Brandýs nad Orlicí - Preferenci některé ze 3 navržených tras železničního koridoru vyjadřují obyvatelé města účastí ve veřejné anketě. Občané starší 18 let mají možnost označit písemně nejvýhodnější variantu v budově radnice do 20.4.2007. „Diskuse rozdělila někdy občany na dva nesmiřitelné tábory, které jsou schopny se jen napadat, pomlouvat a třeba obviňovat z korupce,“ komentuje na stránkách Brandýských listů „koridorovou“ atmosféru v městečku starosta Petr Tomášek.
Linie mezi příznivci a odpůrci předložených variant nevede jen mezi částí městského zastupitelstva a představiteli nového občanského sdružení SOS Brandýs, které zcela zavrhuje oranžovou trasu přivádějící těleso koridoru do brandýských Klopot. V materiálech, které kolportovalo občanům, pak argumentuje proti ní mj. takto: „Kolejiště se zdvihne o 1,5 metru nad úroveň současného a teprve nad ním se zdvihne do výšky 3 metrů protihluková stěna, která rozdělí údolí. Po dobu stavby, tedy asi 5 let, zanikne jakýkoliv kulturní a sportovní život v prostoru hřiště.“
Zastávka
Odpůrci trasy vedoucí městem také zdůrazňují, že obyvatelé Křetína budou rušeni hlukem vlaků vyjíždějících až 160 km rychlostí z tunelu z protilehlého kopce. Jim protihluková stěna nepomůže. Stavba přímo ve městě, tisíce aut se zeminou, betonem, prach, bláto, otřesy, popraskané zdi... „Daní za klidné bydlení“ a nezničení údolí pak považují zastánci zelené varianty větší vzdálenost zastávky V lukách. Ta by měla v tomto případě činit například od nákupního střediska délku 1.193 metrů oproti 345 metrům při variantě oranžové. Právě posuzování vzdálenosti k zastávce bude hrát při rozhodování občanů zřejmě jednu z nejdůležitějších rolí. Zastupitelé pak budou o svém oficiálním stanovisku pro investora stavby koridoru hlasovat na veřejném zasedání za týden.
zdroj: Orlický deník
1 2 | Zpráv na stránku: |
3) V té dokumentaci na webu Brandýsa chybí cenová rozvaha... ale leccos lze usoudit z toho, že červená varianta má jen poloviční objem rubaniny. A nevyžaduje pendolino, i klasiky mohou 160 kromě průjezdu Brandýsem, kde jen 150.
Pokud by se v budoucnu zvýšila rychlost na 200, měla by oranžová či zelená varianta na co navázat?
1) Stavební výkresy jsou orientovány podle staničení trati. Prezentace je vždy orientována k severu. (Zjevně neplatí u monopolních firem. Nebudu to dál rozvádět, když je tam podepsán spolužák)
2) Ponechání původní trati (jednokolejně) pro obsluhu původního území určitě nebude. U ČBudějic zamítnuto. U Plzně zamítnuto.
3) Pro mne je stravitelná varianta 4a. Nevyžaduje Pendolina jako 2a a nevyžaduje náhradní autobusovou dopravu do Brandejsa jako 1b.
Pohledová studie:
http://www.mesto-brandys.cz/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=927&id_dokumenty=1240
Územně-technická studie:
http://www.mesto-brandys.cz/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=927&id_dokumenty=1277
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.