..: Aktuality a články :..

Ilustrační obrázekBerlín - Kvůli silnému Orkánu, který byl nazván "Kyrill", nechal Hartmut Mehdorn (DB) zastavit v celém Německu všechny vlaky. Toto rozhodnutí se týká jak vlaků osobní tak i nákladní dopravy. Hrozí nebezpečí, že vyvrácené a padající stromy by mohly poškodit další soupravy a ohrozit bezpečí cestujících. Vlaky ve čtvrtek večer dojely do nejbližších stanic a zůstanou stát až do odvolání výjimečného stavu.

ilustrační obrázek Loket - V pátek 8. prosince 2006 projel po více než devíti a půl letech první vlak přes ocelový most přes řeku Ohři v Lokti. Stalo se tak u příležitosti slavnostního zahájení provozu na rekonstruovaném úseku trati mezi zastávkou a nákladištěm Loket předměstí a nádražím Loket.

vsoe_nozicka)Orient Express - Ve čtvrtek dne 21.9.2006 přijede letos již potřetí do Prahy legendární Venice - Simplon - Orient Express. Z Benátek vyjíždí v 19:05 hod dne 20.9. a pokračuje přes Vídeň, Břeclav a Českou Třebovou do Prahy, kam přijede kolem páté hodiny odpoledne. V sobotu pak 23.9. pokračuje z Prahy (14:45) přes Plzeň, Cheb (18:06) a Norimberk do Paříže. Souprava má 17 vozů, původních rekonstruovaných vagonů Pullman a Wagon Lits. Délka soupravy činí 400m a hmotnost 920t. Tento historický vlak není tažen parními, ani jinými historickými lokomotivami.

Další informace na stránkách o VSOE u nás

6.6.2006 - 20:24 - Orient Express pojede přes Ústí nad Labem a Karlovy Vary

Orient Express v Chebu (21.9.2005) - ilustrační foto Jiří RandaOrient Express - Dne 8. června 2006 přijede letos podruhé z Benátek do Prahy legendární vlak Orient Express. Kvůli výlukám na trati č. 170 (Praha - Plzeň - Cheb) projede Orient Express mimořádně v sobotu 10. června 2006 trasu Praha - Cheb (- Paříž) po odklonové trase Praha hl.n. (odj. 12:34) - Praha Holešovice - Kralupy nad Vltavou - Roudnice nad Labem - Ústí n. L. západ - Teplice v Čechách, Most - Chomutov - Karlovy Vary - Sokolov - Cheb (odj. 17:55). Orient Express tak pojede po nově zrekonstruovaném úseku Kadaň - Karlovy Vary, kde byl dne 26. května 2006 zahájen elektrický provoz. V čele vlaku by se měla objevit jedna z reklamních lokomotiv řady 363 ČD (patrně olympijská lokomotiva 363 078).

Ilustrační foto: VSOE, Související odkazy: Oficiální stránky Orient Expressu v ČR, Stránky o V.S.O.E. u nás

zastavka_Cheb_I zastavka_Cheb_IICheb - Marktredwitz - Nová vlaková zastávka „Cheb - Skalka“ na trati Cheb – Marktredwitz (Nürnberg) se v těchto dnech buduje v těsném sousedství chebského sídliště Skalka. Přístřešek s osmi sedačkami, informační tabulí a více než stometrovým peronem vyrůstá vedle železničního přejezdu u křižovatky ulice Přátelství a silnice I/6 na Pomezí. Měla by být hotova do zahájení krajinné výstavy (24.5.2006) a i jízdní řád, který bude platit až od června, by měl počítat s touto výjimkou. Myšlenka na vybudování nové zastávky vznikla právě v souvislosti s letošní Přeshraniční krajinnou výstavou Cheb - Marktredwitz, na jejíž chebskou část by z Německa mělo podle odhadů přijet až několik set tisíc návštěvníků. Trať, na které zastávka vzniká, bude přitom nejdůležitější dopravní spojnicí mezi oběma zúčastněnými městy. Na zastávce, která ponese název Cheb-Skalka, ale regionální vlakové soupravy Desiro společnosti Vogtlandbahn GmbH. budou stavět i po skončení výstavy. Vybudování samotné zastávky přijde na pět milionů korun. Město počítá s tím, že především v době konání krajinné výstavy bude nová zastávka velmi hojně využívána. U sídliště Skalka bude totiž jeden ze vchodů do výstavního areálu. Bezplatná vlaková přeprava mezi Chebem a Marktredwitz je navíc součástí základní dvoudenní vstupenky.

Snímky před a během stavby: Martin Nožička
Související odkazy: Krajinná výstava bez hranic Cheb - Marktredwitz 2006

rotavaSokolovsko - Dnes v 6:48 hod se na železniční trati č. 145 Sokolov - Kraslice (Klingenthal SRN) mezi stanicemi Oloví - Rotava na železničním přejezdu (bez světelného zabezpečovacího zařízení) střetl osobní vlak soukromé společnosti Viamont s dodávkou. Na místo vyjely dvě posádky záchranné služby. 47letý řidič nákladního automobilu vypadl po nárazu sklem vozu na kolejiště, kde zůstal ležet v bezvědomí. Zdravotníci ho s vážnými poraněními hlavy a s podezřením na krvácení do mozku dopravili na ARO sokolovské nemocnice. Způsobená škoda byla vyčíslena na 100 000 korun na vlaku a 100 000 na osobním autě. Na místě střetu nahradily do 12 hodin vlakovou dopravu autobusy. Dopravu na trati Sokolov - Kraslice - Klingenthal provozuje soukromá společnost Viamont.

Ve stejném úseku trati se také na želez. přejezdu (bez světelného zabezpečovacího zařízení) 5.10.2005 střetl osobní vlak (Os 17019) spol. Viamont s kamiónem. Strojvedoucí byl spolu se 3 cestujícími zraněn lehce. Motorový vůz při střetu v rychlosti 55 km/h vykolejil a provoz byl přerušen do ranních hodin.

ilustrační snímek z nehody 5.10.2005 - Martin Nožička

vysledek srazky - lokomotiva vysledek srazky - kamionChodová Planá - Dnes ráno v 5:35 hod. se na železničním přejezdu se závorami v Chodové Plané na Tachovsku střetl R 353 (Frankfurt n. M. - Cheb - Praha) s kamiónem. Kamión vjížděl na přejezd ještě před tím, než byl přejezd v činnosti a zůstal na něm stát patrně kvůli závadě motoru. Vlak narazil do návěsu asi deset metrů od kabiny řidiče. Řidič utrpěl lehčí zranění, strojvedoucímu se nestalo nic. Vlak jel před srážkou rychlostí 30 kilometrů za hodinu. Po nárazu byla lokomotiva řady 363 značně zdemolovaná. Celková škoda se odhaduje přes 1 mil. Kč (škoda na vlaku byla vyčíslena na půl milionu korun, půl milionu korun na kamionu a 200 tisíc korun na zabezpečovacím zařízení. Koleje srážka na místě vůbec neponičila, ale zcela zničené je zabezpečovací zařízení na přejezdu.

Zdroj: www.dicr.cz, Foto: Michal Šíf

Regionova v Ostrově n.O.Karlovy Vary - Karlovarský kraj vyhlásil dne 22.7.2005 v souladu se zákonem o krajích poptávkové řízení na provozovatele trati č. 149 Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně a vyhrála firma Viamont, a. s. Jenomže Viamont nestihl zažádat Správu železniční dopravní cesty o přidělení dopravní kapacity s ročním předstihem. Tu pro rok 2006 získaly České dráhy.

hajekelektrika vojkoviceelektrikaKarlovy Vary - Vojkovice - Dnes 29.11. vyjela na zkušební jízdu elektrická lokomotiva 242 207-9 + lok. ř. 742 a MVTV-2. Projedou část trati č.140, konkrétně úsek Karlovy Vary - Vojkovice. Půjde o vůbec první jízdu elektrické lokomotivy v tomto nově elektrifikovaném úseku. Od 11.12.2005 budou již na rychlíky v celém úseku Cheb - Chomutov (možná až do Děčína) nasazeny lokomotivy řady 363, a tím se zkrátí jízdní doby vlaků mezi Chebem a Chomutovem až o 30 min. V úseku, kde ještě není zcela hotová elektrifikace, budou přetahovat rychlíky lokomotivy nezávislé trakce. U osobních a nákladních vlaků zatím bude v Karlových Varech probíhat přepřahání. V rámci elektrifikace proběhla taky rozsáhlá rekonstrukce zabezpečovacího zařízení, přejezdů, stanic a traťových úseků. Zvýšila se traťová rychlost a bezpečnost, což zkvalitní služby při cestování vlakem v Karlovarském a Ústeckém kraji. Elektrifikace a modernizace trati č. 140, která bude zcela ukončena v polovině roku 2006, stála 2,7 mld. Kč.

Přesný seznam vlaků, na které budou nasazeny lokomotivy řady 363, přineseme před zahájením nového JŘ.

Tisková zpráva ČD - Zrychlení dopravy díky elektrizaci tratě Karlovy Vary - Kadaň

autor fotografií: Jan Vigh

vsoeVSOE - Vážení kolegové a přátelé železnice, jak jsem zde již před časem informoval, připravuje se nová knížka o legendárním vlaku VENICE SIMPLON – ORIENT – EXPRESS. Chtěl bych vás požádat, zda vlastníte a s ochotou zapůjčíte jakékoliv materiály nebo fotografie o tomto vlaku, pošlete mi je prosím. Materiály budou použity v nové knížce. Materiály opět vrátím zpět. Předem velice děkuji za ochotu.
Martin Nožička - tisk. mluvčí VSOE pro ČR
Kontakt pro zaslání podkladů

adlerAktualizace - 12:00 hod
Norimberk - Dne 17. 10. 2005 před 20 hodinou byl na dispečink centrály hasičů v Norimberku nahlášen velký požár v areálu dopravního muzea v ulici Georg Hench ve čtvrti Eberhardshof. V plamenech se ocitla několikapatrová budova (80 x 60 m - 1500 m2)a venkovní výstavní plochy muzea(Betriebswerk Nürnberg West). Záchranářské práce byly ztíženy, protože některé lokomotivy byly nazbrojeny naftou a explodovalo 8 acetylenových lahví, což mělo za následek obrovský výbuch. Hasiči museli evakuovat několik obyvatel přilehlých domů. Budova muzea je zcela zničena spolu s vystavenými vozidly. Kvůli požáru byl zastaven provoz na přilehlých tratích. První zprávy hovoří o 25 zničených historických vozidlech, mezi kterými je i „Adler“, 4 lokomotivy řady 218 a 2 modernizované lokomotivy řady 234. Některá vozidla byla pohřbena pod střechou, která se na ně zhroutila. Škody se vyšplhají do desítek miliónů eur, ale přesnou hodnotu škody na historických vozidlech nelze stanovit. Příčiny vzniku požáru ještě nejsou známy. Celkem zasahovalo u požáru 5 hasičských jednotek se 120 záchranáři. Hadicemi protékalo 8 000 litrů vody a 1 500 litrů pěny za minutu, i přesto ale se již nepodařilo zachránit vystavené exponáty. Záchranářské práce trvaly do ranních hodin. Zraněni byli 2 hasiči a jedna žena se nadýchala zplodin.

Dopravní muzeum je se 160 exponáty největším dopravním muzeem v Německu. Muzeum nabízí několik expozicí rozložených na jednotlivých patrech doplněné v letním období o venkovní expozici. K vidění je toho zde opravdu mnoho, od miniaturního modelu železnice, na kterém je simulován a široké veřejnosti předváděn provoz jako na skutečné železnici až po skutečné lokomotivy a vagony.
Poměrně rozlehlý model železnice od norimberské firmy Fleischmann slouží k vzdělávání o provozu na železnici, jejím zabezpečení, návěstidlech, tvorbě vlaků, seřadištích či o jejím zázemí. Prohlédnout si lze, jak se vyvíjely koleje a železniční svršek v průběhu času od kamenných a dřevěných kolejí až po moderní kolejivo na betonovém podloží pro vlaky ICE. Lze si prohlédnout napájecí trolej pro rychlovlaky ICE, či výstavu fotografií a soudobých dokumentů o dráze ve službách národně-socialistického režimu. Výstava je zaměřena i na důlní železnici a je rovněž zachycen na modelech vývoj pozemní železnice v různých obdobích a její role ve společnosti.
Nezapomnělo se ani koutek pro děti. V nejvyšším patře budovy muzea se nachází muzeum komunikací a zmenšené modely lokomotiv a vagonů, které byly nasazovány DB a jejími předchůdci.

Zjišťujeme další podrobnosti.

Ilustrační foto : Martin Nožička - parní lokomotiva Adler

Související odkazy :
Fotografie muzea po požáru (diskuzní fórum)
DB Verkehrsmuseum Nürnberg
Tisková zpráva DB k události


Další fotografie : DPA
pozar depo

personalPraha/Cheb/Paříž - Od poloviny září 2005 je v úseku Praha hl. n. – Plzeň – Cheb nasazována na vlak Venice Simplon - Orient - Express nová reklamní lokomotiva ČD 363 078 (21.9. a 8.10.2005). Legendární Venice Simplon Orient - Express jezdí přes Českou Republiku celkem čtyřikrát do roka v trase Benátky - Vídeň - Brno - Praha - Cheb - Frankfurt - Paříž. Dne 8.10.2005 mi bylo na dotaz u ředitele vlaku (Manager - Coordination, France Venice Simplon - Orient - Express Ltd.) potvrzeno, že kapacita 16ti vozové soupravy je zcela vyčerpána. A tak se můžeme i v dalších letech těšit na to, že přes Českou republiku bude nadále projíždět legendární Orient Express.

Na Vánoce 2005 připravuji vydání nové knihy o vlaku Venice Simplon Orient – Express v českém jazyce. Podrobnosti včas zveřejním.

Termíny pro rok 2006 jsou již zveřejněny na stránkách o VSOE v ČR.

snímek: Martin Nožička

stitaryCheb - Dne 8. října 2005 pořádala Plzeňská dráha - Výtopna Cheb jízdu zvláštního vlaku ve složení 831.043 (M 262.1043) + 020 129 – 3 v úseku: Cheb – letiště – Cheb, Cheb – Františkovy Lázně – Hranice v Čechách, Hranice v Čechách – Františkovy lázně – Tršnice, Tršnice – Luby u Chebu, Luby u Chebu – Cheb pro německé přátele železnice (BSW Gruppe V 100 Hof). Akce se konala u příležitosti 140letého výročí trati Cheb – Aš (1.11.1865), 120letého výročí trati Aš – Hranice v Čechách (26.9.1885) a 105letého výročí trati Tršnice – Luby u Chebu (30.6.1900). Také to byl asi již poslední zvláštní vlak, který projel trať Aš město – Hranice v Čechách, kde bude od 11. prosince 2005 zcela zastavena osobní doprava.

Motorový vůz 831.043 (M 262.1043) byl na jaře 2005 opatřen novým lakem v barevném provedení řady M 262.1.

Fotoreportáž bude brzy umístěna na Plzeňská dráha – Výtopna Cheb

snímek: Martin Nožička

rotavaAktualizace : 6.10. 14:10
Sokolov / Rotava - Dne 5.10.2005 v 15:15 hod se u zastávky Rotava na železničním přejezdu na trati č. 145 Sokolov - Kraslice střetl motorový vlak 810.566 + 010 (Os 17019 Kraslice - Sokolov) s nákladním automobilem. Strojvedoucí byl těžce zraněn a 3 cestující byly zraněny lehce. Motorový vůz při střetu v rychlosti 55 km/h vykolejil a provoz byl přerušen do ranních hodin.
Dopravu na trati Sokolov - Kraslice - Klingenthal provozuje soukromá společnost Viamont
Omlouváme se za chybu v označení vlaku, RegioSprinter jezdí pouze o víkendech (Os 82069/17019 Zwickau - Karlovy Vary)
snímek: Martin Nožička
Zdroj : Drážní inspekce

Motorový vůz - ilustrační foto Cheb / Aš - Zítra 24.9.2005 bude při příležitosti 140. výročí železnice na Ašsku na pravidelné spoje Mos 17200, 17203, 17218, 17221, 17220 a 17223 v úseku Cheb - Aš - Hranice v Čechách a zpět nasazen motorový vůz 831.043 (M 262.1043) Českých drah, který letos na jaře dostal nový lak v historickém barevném provedení řady M 262.
Na hlavním nádraží v Aši se bude konat výstava drezín, lokomotiv (T 435.0145, T 679.1578, T 669.008) a speciálních vozidel SDC, výstava modelového kolejiště, výstava historických předmětů ve služebním voze, promítání filmů s železniční tématikou, projekce fotografií na PC, aj. Zajištěno je také občerstvení a hudba. V městském Infocentru bude současně vrcholit výstava zaměřená k historii zdejší trati.
Program zajišťuje Ašské kulturní středisko spolu s Plzeňskou dráhou Výtopna Cheb, Klubem M 131.1 Sokolov, Českými drahami, Loketskými místními drahami, Klubem železničních modelářů Cheb a Muzeem železničních drezín Čachrov.
Ilustrační foto

1 2 3 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:08
zapadá v 19:57