..: Do Lokte předměstí přijel po skoro deseti letech opět vlak :..

ilustrační obrázek Loket - V pátek 8. prosince 2006 projel po více než devíti a půl letech první vlak přes ocelový most přes řeku Ohři v Lokti. Stalo se tak u příležitosti slavnostního zahájení provozu na rekonstruovaném úseku trati mezi zastávkou a nákladištěm Loket předměstí a nádražím Loket.

Poslední vlaky projely po 15 kilometrů dlouhém úseku regionální trati mezi Krásným Jezem a Loktem 31. května 1997. Následujícího roku byla na trati zavedena tzv. dlouhodobá výluka. Stalo se tak z důvodu nevyhovujícího technického stavu trati. Několikeré pokusy o obnovení trati včetně snah o její pronájem byly neúspěšné, její stav se neustále zhoršoval, v některých úsecích se stala také cílem nájezdů zlodějů kovů. Po uzavření trati byla namísto vlaků zavedena náhradní autobusová doprava.

Před několika dny skončila rekonstrukce asi 800 metrů dlouhého úseku, kde se provedla výměna železničního svršku, oprava přejezdu, dvou mostů, přejezdu a dalšího zařízení. V prostoru zastávky a nákladiště Loket předměstí vzniká tzv. dopravní miniterminál. Bylo zde vybudováno nové železniční nástupiště a čekárna. V jejich sousedství buduje město Loket autobusovou zastávku, odkud budou jezdit navazující autobusy do Horního Slavkova a dalších obcí regionu. Náklady na obnovu trati (bez zřízení autobusové zastávky) činí 2,7 mil. korun.

Na zvláštním vlaku dne 8.12.2006 byla nasazena "Karlovarská" RegioNova, kterou přijeli zástupci ČD, měst, Hospodářské komory a další pozvaní hosté. Po příjezdu do Lokte proběhla prohlídka nádraží a zvláštní vlak se po 11 hodině vydal po rekonstruovaném úseku tunelem a poté přes most do Lokte předměstí. Na zatávce Loket předměstí prezentovali studenti SPŠ Loket šlapadla, která byla také z jednou navrhovaných variant využití této krásné tratě. V prostorách MÚ Loket proběhla tisková konference pro novináře.

Pravidelná doprava do Lokte předměstí bude zahájena s počátkem platnosti GVD 2006/2007.

Fotogalerie zahájení provozu - 8.12.2006

loket predmesti 01 loket predmesti 02

foto: Nozicka Design


VLAK81 | 8.12.2006 (13:34)
Související zprávyopen/close

08.12.2006 (22:09)  
Jáj to je "slávy" 800 m kolejí.
Ohře nejlepší řeka v ČR.
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
08.12.2006 (15:21)  
Doufám, že se najdou peníze na obnovu..... Trať je v turisticky zajímavém prostředí (Bečov, Loket, Mar. Lázně, K.Vary) a věřím, že by byla hojně využívána...... Dále myslím, že toto je velice podstatný krok ke znovuobnovení dopravy..... Pouhých 800m a nachází se to jeden větší most a jeden tunel.....
08.12.2006 (14:03)  
To je teda slušná sekera - 10 let.
registrovaný uživatel VLAK81 
08.12.2006 (14:01)  
V Lokti předměsti se dnes objíždět nedá. Druhá výměna ve směru do Krásného Jezu nebyla zrekonstruována a tudíž po ní nelze pojíždět.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
08.12.2006 (13:53)  
honzaW: Finance Vám nespočítám, ale důvody pro znovuzprovoznění této tratě mi přijdou poměrně rozumné. Vlak je lépe dostupný obyvatelům jižní části Lokte a je praktičtěji vyřešena návaznost na autobusovou dopravu do okolí. Autobusy mohou startovat z centra města, které je od obou stanic poměrně daleko, nabrat lidi na předměstí a pokračovat dál a o "hlavní nádraží se nestarat.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
08.12.2006 (13:45)  
Z fotky pozoruji, že jsou na Předměstí dvě koleje. Dá se tam objíždět?
registrovaný uživatel honzaW  mail  
08.12.2006 (13:42)  
sice jsem pro kazdou trat ktera je v provozu, ale jakej muze bejt zisk z takovyhle...?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko