Třinec - Stavba nové železniční zastávky Třinec-Lyžbice, na které se před 2 lety domluvili zástupci ČD a města, nebude součástí modernizace koridoru. Modernizace úseku začne nejdříve v březnu 2008, SŽDC to ovšem podmiňuje rozhodnutím o urychlení termínu výstavby. Pavel Suk prohlašoval, že zatím počítají s tím, že přípravné práce odstartují v červenci příštího roku a hlavní část by pak mohla začít v říjnu 2008. Projekt dostane definitivní podobu do letošního 30.6., jeho součástí jsou i protihlukové stěny.
„Půjde zejména o plast a beton, po domluvě se zástupci měst a starosty jsme se rozhodli, že některé stěny budou prosklené, aby si tam lidé nepřipadali jako ve vězení,“ dodává Suk. S návrhem krajští hygienici souhlasí. Podle SŽDC opatření splňují veškeré normy. Třinecká starostka Věra Palkovská zdůrazňovala, že se kladl maximální důraz na vybudování protihlukových bariér, ať už protihlukových zdí nebo výměny výplní otvorů na rodinných domech. „Lidé už těžko mohou prosadit nějaká další opatření, investorovi by pak hrozila i pokuta od Nejvyššího kontrolního úřadu,“ řekl redakci jeden z pracovníků firmy Sudop Brno, která projekt zpracovává.
Město Třinec například nemělo výhrady k technickým parametrům, ale jen k barvě nátěru. Alena Czepcová, vedoucí odboru stavebního řádu a územního plánování v Třinci, poznamenává, že nechtějí jen jednolitou zeď, ale aby byla nějak barevně rozlišena. Podle Pavla Suka však v některých krátkých úsecích z ekonomických důvodů nebude možné protihlukové stěny vybudovat.
Projektant začal v dubnu obcházet obyvatele, kteří bydlí nejblíže trati, a navrhuje jim výměnu oken. Půjde o stovky lidí, odhaduje Suk s tím, že schůzky potrvají až do června. Mezi Bystřicí a Českým Těšínem mají vlaky jezdit až 160 km rychlostí. Kapacita dopravy se podle SŽDC nezvýší, úsekem však bude denně jezdit i 6 souprav vlaků typu pendolino.
zdroj: Frýdecko-Místecký deník
Po nepovedené železniční transformaci, která proběhla k 1. 1. 2003, tu máme SŽDC, která stojí za modernizací koridorů, a pak tady je "skoromonopol", super akciovka České dráhy, která provozuje mj. osobní dopravu a pro mě trochu nepochopitelně je i vlastníkem železničních stanic a zastávek.
Toto bylo možné vidět při loňské rekonstrukci v Opavě, kdy SŽDC stavěla nové nástupiště, elektrifikovala trať a modernizovala kolejiště, avšak práce na budově byly akcí ČD.
Takže-případná zastávka by byla podle mého názoru akcí jiné společnosti nežli modernizace trati.
1. Pavola Lukšu coby starostu (MS místohejtman pro dopravu),
2. v katastru obce je víkendové sídlo Mirka Topolánka
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.