..: Články :..

vyh Letohrad - Další výluka na železničních tratích v oblasti Letohradu začala dnes o půl dvanácté dopoledne v úseku Letohrad - Jablonné nad Orlicí a potrvá do 17:20, stejně jako zítra. Ve středu a čtvrtek se přesunou opraváři svršku a pražců na úsek z Jablonného do Lichkova, kde budou místo souprav vlaků převážet cestující autobusy v tomtéž čase. Kromě uvedených prací dojde zároveň na celkovou údržbu před zimním obdobím. Je to poslední výluka v letošním roce na tratích pod Orlickými horami.

zdroj: Hradecký deník

zima Olomouc - První letošní nadílka sněhu a zimní počasí provoz Českých drah neomezují. Vlaky na železničních tazích jezdí podle jízdních řádů. Zatímco byla kvůli špatnému počasí a sněžení v nočních a ranních hodinách komplikovaná doprava na řadě silnic (mnohde byly nehody blokující provoz), na žádné železniční trati (včetně horských regionálních drah) nebylo hlášeno omezení železniční dopravy kvůli povětrnostním podmínkám. Na tratích spojujících Prahu s Brnem, s Ostravou, s Olomoucí, s Hradcem Králové, s Plzní a s dalšími krajskými centry jezdily v noci, ráno i teď vlaky ČD bez problémů. Na čas jely i spoje SC Pendolino z Ostravy do Prahy; stejně jako v opačném směru.

zdroj: ČD, Olomouc.cz

Ilustrační fotoKojetín – Dne 13.10.2006 byl za přítomnosti primátora města Přerova Jindřicha Valoucha slavnostně zahájen provoz přednádraží a přilehlých komunikací v hanáckém Kojetíně. Železnice a Kojetín k sobě patří již 110 let, a proto je tato investice významným příspěvkem ke zkvalitnění dopravy pro místní občany.

Součástí zakázky byla úprava a opravy komunikací před železničním nádražím. Vznikly zde dva nástupní ostrůvky pro autobusovou dopravu. Fungovat zde také bude točna pro autobusy, které přivážejí a odvážejí cestující od železniční stanice Kojetín do dalších okolních obcí. Opraveny byly rovněž vozovky a přilehlé chodníky v ulicích Nádražní a Kuzníkové, chodník byl opraven také v Tyršově ulici v úseku od nádraží až po Havlíčkovu ulici. Celková oprava Nádražní ulice mohla být provedena i díky dobré spolupráci města Kojetín s akciovou společností Vodovody a kanalizace Přerov, která ještě před zahájením oprav vozovky a chodníků zajistila rekonstrukci staré a nevyhovující kanalizace.

Investorem bylo město Kojetín a celkové výdaje dosáhly výše více než 17 milionů Kč včetně DPH. „Nádraží využívají jak občané Kojetína, tak i dalších obcí. Věřím, že budou s novou podobou přednádražního prostoru spokojeni,“ řekl starosta Kojetína Mojmír Haupt. Stavbu zhotovila akciová společnost OHL ŽS, divize Stavitelství Olomouc, podle projektu zpracovaného firmou PRINTES ATELIER Přerov. Výstavba byla zahájena v dubnu 2006 a práce trvaly celkem šest měsíců.

zdroj: OHL ŽS

prostějovProstějov - Na železničním přejezdu na frekventované prostějovské ulici zemřelo už několik lidí. Ve středu tu vlak srazil dvě jedenáctileté dívky, jedna z nich nehodu nepřežila. Druhá dívka, kterou vlak neusmrtil, je na jednotce intenzivní péče na dětské klinice. České dráhy tvrdí, že za nic nemohou. "Výstražné signály byly v pořádku. Tato tragédie je výsledkem nepozornosti," řekl mluvčí železnice Aleš Ondrůj. Vrátit na přejezd závory není podle něj v kompetenci drah.

"Je to věc správy železniční cesty. Statistiky nehod na přechodech za poslední rok ale ukazují, že je úplně jedno, zda jsou tam pouze světla nebo závory. V Pardubicích byla například minulý týden havárie s vlakem na přejezdu i přesto, že závory byly dole. Neplatí, že světla a závory jsou něco jiného. Lidé porušují předpisy tak i tak," tvrdí Ondrůj. Podobný názor má i policie. "Přejezd v Olomoucké ulici je opatřen světly a zvukovým znamením. Takových železničních přejezdů je v Prostějově několik. Vždy jde bohužel o nepozornost nebo nekázeň lidí," řekl šéf Dopravního inspektorátu v Prostějově Jiří Procházka.

Železniční přejezd Fungují tu přece výstražná světla a zvukové znamení, shodují se úřady. Přesto si křížení vlaku s vytíženou silnicí a přechodem pro chodce za svou existenci vyžádalo už několik lidských životů a těžkých havárií. Nabízí se otázka, zda se poslední tragédii nedalo zabránit. Pamětníci vzpomínají na to, že za první republiky stával u přejezdu strážní domek. "Kdysi tam fungoval ajznboňák, který před každým průjezdem vlaku ručně stahoval závory," vzpomíná současný šéf dopravních policistů na Prostějovsku Jiří Procházka, který shodou okolností bydlí opodál. S následným nárůstem dopravy dráhy pochopitelně nemohly hlídat každý železniční přejezd. V Olomoucké ulici tedy začaly fungovat závory.

"Kdy zmizely, to si opravdu už nepamatuji. Bylo to někdy v sedmdesátých či osmdesátých letech. Tehdy jsme se tomu velmi divili. Od té doby je to čím dál tím horší," stěžuje si Bohumír Daneček, který bydlí přímo naproti přejezdu. Přes přejezd v Olomoucké se dnes musejí prodrat všechna auta, která z centra Prostějova směřují na Olomouc. Těch je několik tisíc denně. Za tratí je také rozlehlé sídliště. Každý den tak přes koleje tam a zpět musí přecházet stovky dětí, které směřují do škol v centru města. Prostějovská radnice ve čtvrtek oznámila, že se nebezpečnému přejezdu v Olomoucké ulici bude věnovat. "Starosta města bude iniciovat schůzku s Českými drahami ohledně této tragické události. V zájmu města je, aby všechny přejezdy ve městě, pokud možno, byly zabezpečeny závorami," uvedla mluvčí radnice Jana Gáborová.

zdroj: iDnes.cz, 2.11.2006

bratisBratislava - ŽSSK ve spolupráci s DP Bratislava a Bratislavskou integrovanou dopravou pokračují v provozování vlakové linky č. 155 mezi železničními stanicemi Bratislava východ - Bratislava predmestie. Provoz této linky je prodloužen do 29.12.2006. Tyto vlaky MHD jezdí jen v pracovní dny v ranní i odpolední špičce, a to mezi 5:25-8:45h a 13:50-18:45h. V těchto vlacích platí přepravní podmínky jako v MHD Bratislava. V souvislosti se změnou jízdního řádu ŽSSK od 10.12.2006 může dojít k minimální úpravě v příjezdech a odjezdech některých spojů.

zdroj: tisková zpráva ŽSSK

spojKraje ČR - Redakce ŽelPage informovala o nové meziregionální kontingentní jízdence eLiška jako první. A to již před 10 dny. Dnes zveřejnily ČD oficiální tiskovou zprávu. Původní informace o eLišce byly mezi akvizičními slevami a na ŽP je naleznete zde. Tisková zpráva ČD obsahuje i několik dalších zajímavých sdělení.

Proč název eLiška?

Název eLiška symbolizuje internetový prodej, rychlost a inteligenci. eLiška = internetový prodej + platba platební kartou + stanovený počet míst motivující zákazníky k včasnému nákupu + atraktivní cena. Za 140 Kč budou moci zákazníci cestovat mezi všemi krajskými centry (např. mezi Ostravou a Prahou, Karlovými Vary a Brnem či Olomoucí a Českými Budějovicemi), a to bez příplatku i ve spojích IC/EC. V tiskové zprávě se uvádí i spoje Ex, na které se ale ve skutečnosti žádný příplatek neplatí! Pro spoje SC Pendolino představí ČD v následujících dnech také zvýhodněné podmínky pro cestování využívající právě nový produkt eLiška. Pro zakoupení eLišky je nutné vlastnictví výhradně In-karty/Rail Plus (o jiných variantách není zmínka). V případě, že si cestující nevyzvedne objednanou a zaplacenou jízdenku do 24:00 hod. prvního dne platnosti, zaplacená částka bude po srážce 20 Kč automaticky vrácena na číslo účtu, ze kterého byla platba provedena.

upravil: -cspsv-

zdroj: Tisková zpráva ČD

pen Brno/Ostrava - Vlaky Pendolino začnou jezdit od neděle 10.12.2006 v kategorii SuperCity (SC) také mezi Prahou a Brnem. Zatím jezdí tyto soupravy v "dražší" kategorii SuperCity jen mezi Prahou a Ostravou. Na trase Praha - Brno jsou zařazeny do kategorie InterCity, která je levnější a méně komfortní. To se brzy změní. S novým jízdním řádem vlaky SC Pendolino spojí třikrát denně Brno s Prahou, Vídní a Bratislavou.

Některým cestujícím se dosavadní odlišnost kategorií služeb u vlaků Pendolino nelíbí. "Myslím si, že České dráhy chtějí vydělat na tom, že cestování z Ostravy do Prahy je složitější než z Brna do Prahy, protože nemáme dálnici a je to dále. Tudíž musíme sáhnout po tom, co je dostupnější, i když je to dražší," uvedla cestující Lenka Čejková.

Vedení Českých drah tyto spekulace odmítlo už při předloňském zavedení vlaků Pendolino. "Trasa Ostrava - Praha je nejatraktivnějším přepravním směrem v České republice s dominantním postavením železniční dopravy. Je proto logické, že hodláme tuto pozici dále rozvíjet a nabídnout našim zákazníkům nejlepší služby zcela bezkonkurenční úrovně," uvedl generální ředitel Českých drah Josef Bazala. Dráhy upozorňují na to, že do Brna přijde od prosince produkt rychlého železničního spojení nejvyšší kvality. "V souvislosti s tím dojde také k rozšíření služeb ve stanicích Brno hlavní nádraží a Břeclav. Jízdenky do Brna a Břeclavi bude možné zakoupit s platební kartou přes internet odkudkoli na světě," sdělil mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Jedním ze spojů SC Pendolino, které začnou jezdit mezi Prahou a Brnem, bude železniční spojení Prahy s Bratislavou - SC Slovenská strela - za 3 hodiny 47 minut. Ve srovnání s jízdní dobou současného spoje EC Slovenská strela vedeného klasickou soupravou pak bude cesta o 22 minut kratší.

zdroj: Moravskoslezský deník - 2.11.2006

conncdvia Praha - Antimonopolní úřad bude posuzovat, zda České dráhy oprávněně vyhrály výběrové řízení na provozování rychlíků na tratích Liberec - Pardubice a Plzeň - Most. Železniční dopravci si stěžují, že o 40 procent levnější nabídka ČD zvítězila kvůli dumpingovým cenám. Podle předsedy SŽS Jiřího Mužíka dosáhly ČD tak nízké ceny financováním provozu z jiných tratí. SŽS se kvůli tomu obrátilo s dotazem na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Vyjádření drah ČTK shání.

Výběrové soutěže se zúčastnili tři zájemci o provozování rychlíků. Kromě státních ČD i dva soukromí dopravci, Connex Česká železniční a Viamont. Hlavním zadávacím kritériem byl poměr ceny a kvality vlaků. Podle alternativních dopravců ministerstvo dopravy rozhodlo pouze podle ceny, i když soukromí dopravci nabídli lépe vybavené vlaky.

Zatímco ceny dvou soukromých dopravců se nijak výrazně nelišily, České dráhy nabídly cenu mnohem nižší. V případě trasy Plzeň - Most jejich nabídka činila 16 procent z nabídky dalšího uchazeče. "Podle našich zkušeností se za tuto cenu taková trať provozovat nedá. Lhůtu na odpověď ÚOHS nemá, protože jde o dotaz a nikoliv stížnost, řekl Mužík. SŽS také vadí, že MD vyhlásilo oproti původním plánům i druhé kolo soutěže a uchazeči museli své nabídky přehodnotit. A to poté, co obálky s původní nabídkou byly již rozlepeny.
SŽS sdružuje 17 nestátních železničních společností, které se podílejí na nákladní dopravě asi 12 procenty. Podíl osobní dopravy se blíží pěti procentům. Cílem sdružení je vytvoření liberálního podnikatelského prostředí na české železnici.

zdroj: Lidové noviny, ČTK - 1.11.2006

362Hluboká nad Vltavou - Železniční stanice u trati č. 190 vedoucí z Českých Budějovic do Plzně má od včerejška změněnou "fazónu". Na první pohled je nová jen plocha před budouvou a pár stožárů s elektrickým vedením. Opak je pravdou, modernizace za téměř 100 milionů korun se týkala hned několika zásadních částí. "Cílem tohoto projektu bylo udělat takové úpravy železniční stanice, které umožní zvýšení rychlosti při průjezdu vlakových souprav. Dále tato stavba zapadá do celkové modernizace trati z Českých Budějovic do Plzně, kde bychom mohli docílit zkrácení jízdy o třicet minut," naznačil včera generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek. Na rekonstrukci hlubockého nádraží se podílely také granty z Evropské unie. V rámci Operačního programu infrastruktury "spolkla" železnice přes padesát milionů korun.

zdroj: Českobudějovický deník - 1.11.2006

vlJižní Morava - Železniční vagóny dojedou opět až do výrobních hal. Tuto myšlenku se na popud rakouských kolegů chystají prosadit České dráhy. Znamenalo by to vytvořit funkční systém takzvaných železničních vleček.

Cílem projektu, který v zemi fungoval v minulém století, je omezit co nejvíce množství kamionů proudících se zbožím přes rakousko-české hranice. Větší cestování zboží po železnici má pomoci životnímu prostředí i přetíženým komunikacím v řadě obcí.
Dráhy se chystají obnovit kdysi funkční koleje vedoucí do průmyslových zón a v případě potřeby chtějí zbudovat i nové. Firmy budou moci naložit na vagón zboží, které se po železnici dostane až do cíle bez jediného překládání či jiné manipulace na trase.
"Tato přeprava by mohla být o pětadvacet procent levnější než přeprava kamiony," nastínil Rostislav Koníček z odboru strategie a informatiky generálního ředitelství Českých drah. Rakušané usilují o uvedení tohoto projektu v život tři roky. "My jsme ale stále nemohli získat žádné prostředky, což se změnilo až nyní," řekl Koníček. Na vypracování studie k pilotnímu projektu, který má systémem vleček propojit jižní Moravu, Vysočinu a jižní Čechy s Dolním Rakouskem, získají dráhy peníze ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Rakušané zase obdrží prostředky z evropských fondů.

Na území tří krajů pilotního projektu existuje dosud 325 vleček. Samotná jižní Morava jich má zhruba 250. "Nyní musíme všechny vlečky dát na seznam, jestli jsou v provozu, případně proč nejsou, či jestli došlo ke změně majitele nebo výrobních technologií v místě, kam vedou," doplnil Koníček. Do projektu se chystají dráhy zapojit i nové výrobní závody či průmyslové zóny. Systémem pobídek je chtějí přesvědčit k této ekologičtější formě přepravy. Pokud půjde vše hladce, systém vleček by mohl fungovat do deseti let.

zdroj: Mladá fronta DNES, 31.10.2006

Ostrava-SvinovMoravskoslezský kraj - Pět železničních stanic v Moravskoslezském kraji by se mělo v příštích letech proměnit. České dráhy vypsaly výběrové řízení na revitalizaci nádraží v Opavě, Havířově, Krnově, Bohumíně a hlavního ostravského nádraží. Vítězné firmy objekt nádraží zmodernizují a na oplátku získají do dlouhodobého pronájmu komerční prostory. V dosud prázdných a neútulných halách, kde se nyní dá koupit často jen párek v rohlíku, by postupně mohly vyrůst galerie s obchody, restauracemi a butiky.
Zatím ale není jasné, jestli se pro všechna nádraží podaří najít seriozního developera, na pronájem všech nádraží kromě opavského bylo na začátku července vypsáno výběrové řízení již po druhé. "Uchazeči přihlášení do prvního kola nevyhovovali zadávacím podmínkám Českých drah. Ještě před spuštěním celého projektu jsme si ale dělali v jednotlivých regionech důkladnou analýzu trhu, proto věříme, že všechna nádraží budou mít svého partnera," řekla Hana Bednářová, manažerka komunikace ČD s médii.

České dráhy již v minulých letech opravily nádraží v některých větších severomoravských městech, například v Ostravě-Svinově, Českém Těšíně, Bohumíně, Novém Jičíně a částečně i v Karviné. Modernizace nádraží z prostředků ČD a státu finišuje v Opavě v rámci výstavby malého koridoru z Opavy do Ostravy. Připravují se také investice do výstavby vlakové zastávky v centru Ostravy nedaleko Stodolní ulice, další dvě stanice vzniknou na nové trase ze Studénky na letiště v Mošnově. Jedna bude sloužit lidem zaměstnaným ve vznikající mošnovské průmyslové zóně, druhá cestujícím na letiště.
Lidé v dalších městech budou zřejmě ještě nějakou dobu při čekání na vlak spokojeni méně. Například pronájem nádraží v Bruntále, Třinci, Karviné nebo Jablunkově, kde se nekříží žádné tratě a využívá je méně lidí, by nebyl pro soukromé investory podnikatelsky zajímavý. S velkými opravami tam v nejbližší době nepočítají ani České dráhy.

Zdroj: Morava 24, ČTK

Ostr.-Svinov Ostrava - Některé vlakové spoje Českých drah budou v neděli nad ránem hodinu čekat v nádražích kvůli změně času. Dráhy takto pozdě v noci vypravují jen minimum spojů, a tak se změna dotkne hlavně nočních mezinárodních rychlíků. Vlaky, které začínají jízdu mezi druhou a třetí hodinou ranní, vyčkají do změny času ve výchozí stanici a pojedou již podle středoevropského času. Pokud mají být podle platného jízdního řádu již na trase, vyčkají rovněž na platnost nového středoevropského času, a to v první stanici, z níž mají odjíždět po druhé hodině ranní.

Hodinu navíc stráví ve vlaku cestující jedoucí na Slovensko, do Polska nebo do Ruska a zpět. Rychlík Vltava z Moskvy do Prahy bude například vyčkávat na změnu času hodinu v Olomouci, v opačném směru získají cestující hodinu navíc v Ostravě Svinově. V Chocni se na hodinu zastaví rychlík Excelsior z Chebu do Košic, rychlík Pannonia do Bukurešti bude stát v Tišnově. Na hodinu se zastaví i rychlík Chopin z Varšavy do Vídně nebo Cassovia z Prahy do Košic.

Změna času nastane ve tři hodiny ráno v neděli 29.10.2006, kdy se ručičky posunou zpět na druhou hodinu.

Zdroj: Morava 24

SCBratislava/Praha - Poprvé přijede souprava pendolino do Bratislavy ve čtvrtek 16.11.2006 na propagační jízdu před uvedením nového produktu SC Pendolino. Veřejnost si bude moci jednotku v uvedený den prohlédnout na hlavním bratislavském nádraží mezi 11. a 12. hodinou. Cena za přepravu vlakem SC Pendolino není zatím jasná, ale dle tiskové zprávy ČD bude včas zveřejněna.

V neděli 10. prosince 2006 v 5.41 hodin vyjede poprvé z Bratislavy hl. st. spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou rychlovlaku pendolino. Bratislavu spojí s Prahou za rekordních 3 hodiny 49 minut a na holešovické nádraží v Praze přijede v 9.30 hodin. V opačném směru bude jízdní doba ještě o dvě minuty kratší – celkem 3 hodiny 47 minut. Spoj SC Slovenská strela bude z Prahy Holešovic odjíždět pravidelně v 18.26 a do Bratislavy hl. st. bude přijíždět ve 22.13. Spoj SC Slovenská strela poskytne ideální způsob dopravy například na jednodenní služební cestu z Bratislavy do Prahy; stejně jako v kombinaci s návazným autobusovým spojem Airport Express rychlý způsob dopravy na pražské mezinárodní letiště.

Meziválečný expres Slovenská strela vedený tzv. sólo motorovým vozem řady M.290 zvládl v roce 1936 trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nynější spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/hod. - až 105 km/hod., kdy maximální rychlost bude činit 160 km/hod. Ve srovnání s jízdní dobou současného spoje EC Slovenská strela vedeného klasickou soupravou pak bude cesta o 22 minut kratší; ve srovnání s autobusovými spoji to většinou bude o 30 a více minut – nehledě na to, že vlak musí díky vedení železniční trati urazit o cca 60 km delší vzdálenost.

zdroj: Tisková zpráva ČD

Ilustrační fotoKarviná - Téměř čtvrt roku trvala jednání mezi zástupci statutárního města Karviná a vedením ČD. Důvodem jednání byl záměr zrušit většinu rychlíkových spojů typu IC/EC vedoucích ze středních Čech do Karviné, avizovaný Českými drahami. Důvod? Neekonomičnost provozu rychlíkových spojů ve směru Karviná - Praha a také nezájem Slovenských drah o zajištění vlakového spojení s Prahou ve směru Žilina, přes Karvinou a Bohumín.

Proti plánovanému rušení vlakových spojů se ohradilo vedení města Karviné, které iniciovalo řadu jednání, s cílem zachovat stávající rychlíkové spoje do Karviné. Výsledkem těchto jednání města s vedením ČD bylo kompromisní řešení, ke kterému zúčastněné strany dospěly v polovině října - rychlíkové spoje do Karviné budou zachovány, i když jen v omezené míře. Tohoto pro město Karviná pozitivního výsledku se docílilo zejména ve spolupráci s Pavlem Lukšou, který ze své pozice náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu podpořil při jednáních s ČD úsilí Karviné o zachování rychlíkových spojů. Do Karviné nyní, kromě běžných rychlíkových spojů, pojedou také dva rychlíkové spoje typu IC z Prahy, s dobou příjezdu v 18:39 hodin (rychlík Olše) a v 22:25 hodin (rychlík Ostravan). Z Karviné budou vyjíždět rychlíkové spoje IC na Prahu v 5:35 hodin (rychlík Ostravan) a v 9:54 hodin (rychlík Olše).

Dojednané spoje IC/EC v obou směrech jsou pouze dočasným řešením propojenosti Karviné se zbytkem republiky. O dalších spojích IC/EC a také přípojích k vytipovaným spojům z Ostravy a Bohumína ve směru na Karvinou, bude vedení města jednat se zástupci ČD už počátkem roku 2007. Ve hře je navíc i rychlíkové spojení IC z Karviné na Slovensko. Také o něm by se měla vést jednání, a to na základě podnětů občanů, kteří tento typ vlakového spojení požadují.

Zdroj: www.karvina.org

471 Opava - Rekonstrukce trati mezi žst. Opava východ a Ostrava Svinov pokračuje. Skončit by měla právě za měsíc. V dodržení termínu - 16.11.2006 - však nevěří mnozí cestující, ba ani někteří železničáři. Rok a půl trvající opravy železniční trati z Opavy do Svinova ztrpčuje život stovkám cestujících. Kromě uzavřené nádražní haly jsou trvalým předmětem kritiky hlavně výluky. Dříve mezi Opavou a Hájem ve Slezsku, dnes mezi Opavou a Štítinou.

„Dojíždím za prací do Ostravy. Nastupování do náhradních autobusů se děje v naprosto nedůstojných podmínkách. Autobusy většinou nevyjedou na čas a o tom, že bych ve Svinově vystoupil z vlaku přesně podle jízdního řádu, si mohu většinou nechat jen zdát,“ popisuje setrvalou situaci čtyřiačtyřicetiletý Jaroslav Foldyna. Rekonstrukce, zahájená vloni v polovině května, komplikuje život i náhodným cestujícím. Naříkají si především senioři. „Jela jsem po dlouhé době vlakem za vnučkou do Prahy. Byla to hrůza! V autobuse jsme byli namačkaní, ve Štítině jsme museli jít kus cesty po štěrku, a navíc jsem nemohla ani pořádně nastoupit, protože stupátko bylo moc vysoko,“ stěžuje si osmašedesátiletá Karolína Petrová z Opavy Kylešovic. Nejsložitější situace nastává před rozestavěným nádražím každý pátek odpoledne. Kromě pravidelných dojíždějících se totiž vracejí z Opavy domů na víkend také učni, studenti středních škol a Slezské univerzity.

„Mají obrovské batohy a krosny, cpou se dopředu a taky jsou hodně hluční,“ nešetří odsudkem někteří z pravidelných cestujících. Naštěstí jim, železničářům i stavebníkům zatím přeje počasí. Přestupování z autobusů do vlaku ve Štítině s deštníky a mokrými zavazadly je pro ty zkušenější černou můrou. Přednosta železničního uzlu Opava-východ Jiří Valeček slibuje, že se situace brzy zlepší. „Už v tomto týdnu, nejpozději do konce měsíce, otevřeme opravenou nádražní halu,“ tvrdí Valeček. Nepříjemná výluka by měla skončit 16. listopadu v 18 hodin. Což znamená, že plynule, bez namáhavého přestupování ve Štítině, by mohli lidé z Opavy dojet do Ostravy-Svinova již 17. listopadu. Ve skutečné dodržení termínu nedoufají ani někteří železničáři, ale žádný z nich to veřejně přiznat nechce. I kdyby všechno dopadlo tak, jak má, klid a mír na opavském nádraží rozhodně hned tak nenastane. Až do konce roku bude trvat stavba dalšího nástupiště. Jeho zastřešení v souladu s novou omítkou nádražní budovy je však ve hvězdách. „Zatím na to nejsou peníze,“ tvrdí zainteresovaní.

zdroj: Listy moravskoslezské

« Novější zprávy | 1 ... 3 4 5 6 7 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:42
zapadá v 20:17