..: Od prosince vyjedou nové soupravy mezi Ostravou a Opavou :..
971017, DavidŠOpava - Rychlejší a pohodlnější spojení krajského města Ostravy s Opavskem slibují od půlky prosince České dráhy. Už za měsíc skončí modernizace a elektrizace trati 316 Ostrava-Svinov - Opava východ, poté na ni zkušebně vyjede nový vlak. "S novým jízdním řádem, který začne platit od 10. prosince, vyjede i první elektrická jednotka," řekl vrchní přednosta uzlové železniční stanice Opava východ Jiří Valeček. Druhá souprava pak bude nasazena do konce roku. Zatím není přesně jasné, jak tyto vlaky budou jezdit. Uvažuje se například o spojení Opavy, Ostravy a například Českého Těšína. Cestující by pak nemuseli v Ostravě přesedat a čekat na nový přípoj.

Po dvou letech se konečně změní kultura cestování mezi Opavou a Ostravou. Jízdu mezi oběma městy komplikovaly složité výluky spojené s velkými zpožděními vlaků - v poslední době patnáct až dvacet minut! "Už aby ta výluka skončila, protože tohle je šílené. Kvůli zpoždění mi pravidelně ujíždějí přípoje a domů se dostanu podstatně později," řekla Marie Vavrečková z Ostravy, která vlakem jezdí do Opavy pracovat.

zdroj: Moravskoslezský deník - 13.10.2006


Payus Poslat mail autorovi | 13.10.2006 (9:54)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Jízdní řád

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel maro 
15.10.2006 (20:10)  
Pavel Z: nehádejme, z oficiálních zdrojů vím, že dva Elefanty tady budou od nového GVD, ale záleží na tom jak rychle je zvládnou vyrobit, pokud ovšem Praha nebude rychlejší jako obvykle...
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
15.10.2006 (12:05)  
Rumcajs:
taky jsem to bral,jako samozřejmost,že některé rychlíky budou přesměrovány...ale podle nového JŘ na tady tohle zapoměli.jen osobáky od Těšína a tradiční rychlíky od Jeseníku...nic víc
registrovaný uživatel Rumcajs  mail  
15.10.2006 (11:10)  
POdle mě známých informací mají jezdi Ešusy a ne Elefanty (Praha nám je podaruje a vezme si ty nové z výroby). Krom toho se má jezdit Opava - Ostrava - Č. Těšín a snad až Jablunkov / Čadca. Mimo to mají být vybrané rychlíky přesměrovány do Opavy místo do Bohumína, čwmuž se není co divit, je tady dost lidí, kteří jezdí na rychlík Ostravy a jezdí aute kvůli přestupu...
14.10.2006 (22:41)  
A to už ani nemluvím o plánovaných rušících vlacích... To je potom opravdu malá naděje, že něco pojede včas. A zákazník se po právu na....
14.10.2006 (22:40)  
Výlukový JŘ by se měl udělat pro všechny vlaky, jinak se pak přenáší zpoždění do celé sítě. Navíc když se ví, že v tom kterém období ta dlouhodobá výluka bude, tak bych předpokládal, že se tam na to nechá rezerva. To pak vlastně žádný JŘ pro cestující vydávat nemusím, když se už plánovitě nedodržuje.
14.10.2006 (13:53)  
maro: Opava sice není Praha, ale ČD jsou ČD, a to ať jsou v Praze nebo v Opavě. Co je jasné, o tom si povíme. Jasných zpráv ohledně ešusů na Ostravsku už bylo... Když ovšem nebudou do té doby obě schopné provozu, tak čekejte "výpomoc" z Prahy, ale jen na otvírání. :-P
registrovaný uživatel maro 
13.10.2006 (19:55)  
Opava není Praha, ale to je teď jedno. Trať budou otevírat dvě jednotky CityElefant, to je už jasné. První vlak v elektrické trakci by se měl neoficiálně zkušebně po trati projet již 16.11. 2006.
13.10.2006 (15:50)  
Rodny: Tak předpokládám, že koukáte "jen" do konečného návrhu, což ovšem ještě není zdaleka finální verze, ale i kdyby to tam zůstalo, tak si nemyslete, že tam ta jednička musí opravdu být, a to i když je tam napsaná. Takových vlaků v okolí Prahy, kde měla být jednička a byl vystaven žabotlam, jsem už zažil. Ono při dvou jednotkách tam ty náhrady budou asi dost často.
13.10.2006 (14:54)  
No sloníci tu musí jezdit, jelikož v JŘ je psána první třída. Takže buď sloni, nebo klasika s první třídou.
13.10.2006 (14:50)  
MZ: Tak ty nepřestupy jsou blbý, ale nějak si nedokážu představit výlukový JŘ pro rychlíky, které jedou přes půl republiky. Když vyjedou dříve z výchozí stanice, tak ujedou třeba zase tam něčemu a stejné to je po cestě. Výlukový JŘ se vydává hlavně pro tu danou trať a pro "místní" vlaky.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko