..: České dráhy prý vyhrály tendr díky dumpingu :..
conncdvia Praha - Antimonopolní úřad bude posuzovat, zda České dráhy oprávněně vyhrály výběrové řízení na provozování rychlíků na tratích Liberec - Pardubice a Plzeň - Most. Železniční dopravci si stěžují, že o 40 procent levnější nabídka ČD zvítězila kvůli dumpingovým cenám. Podle předsedy SŽS Jiřího Mužíka dosáhly ČD tak nízké ceny financováním provozu z jiných tratí. SŽS se kvůli tomu obrátilo s dotazem na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Vyjádření drah ČTK shání.

Výběrové soutěže se zúčastnili tři zájemci o provozování rychlíků. Kromě státních ČD i dva soukromí dopravci, Connex Česká železniční a Viamont. Hlavním zadávacím kritériem byl poměr ceny a kvality vlaků. Podle alternativních dopravců ministerstvo dopravy rozhodlo pouze podle ceny, i když soukromí dopravci nabídli lépe vybavené vlaky.

Zatímco ceny dvou soukromých dopravců se nijak výrazně nelišily, České dráhy nabídly cenu mnohem nižší. V případě trasy Plzeň - Most jejich nabídka činila 16 procent z nabídky dalšího uchazeče. "Podle našich zkušeností se za tuto cenu taková trať provozovat nedá. Lhůtu na odpověď ÚOHS nemá, protože jde o dotaz a nikoliv stížnost, řekl Mužík. SŽS také vadí, že MD vyhlásilo oproti původním plánům i druhé kolo soutěže a uchazeči museli své nabídky přehodnotit. A to poté, co obálky s původní nabídkou byly již rozlepeny.
SŽS sdružuje 17 nestátních železničních společností, které se podílejí na nákladní dopravě asi 12 procenty. Podíl osobní dopravy se blíží pěti procentům. Cílem sdružení je vytvoření liberálního podnikatelského prostředí na české železnici.

zdroj: Lidové noviny, ČTK - 1.11.2006


Payus Poslat mail autorovi | 1.11.2006 (22:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Hans  mail  
03.11.2006 (11:41)  
Ano věřím že souk. dopravce by určitě neměl zájem nechat svoje moderní jednotky zbytečně stát když by mohli jezdit. Ale u ČD si tím nejsem tak jistý. Ale podle mě je důležité aby cestující byli s nabídkou služeb spokojeni a jelikož přicházím s cestujícími často do styku tak většina spokojena není. Ty co k nám jezdí z tratě Trutnov – Svoboda potvrzují že přístup souk. Dopravce a ČD se nedá srovnat. Až začne ČD vznikat opravdová konkurence v os. Dopravě tak věřím že se budou muset začít snažit a když nezačnou tak časem půjdou od válu! To je můj názor.
registrovaný uživatel kade  mail  
03.11.2006 (10:32)  
Všechno jde když se chce, ale já nevim, asi by to nebylo tak jednoduché - aby to byla doprava objednaná krajem, tak by se na to musela taky vyhlásit soutěž... Aby to jelo jako rychlik do Chrudimi(ě), muselo by to takhle vyhlásit ministerstvo. Leda by PU-CR jezdili na vlastní podnikatelské riziko.
03.11.2006 (9:33)  
Dvouhodinový prostoj by šlo zkrátit novými výkony do Chrudimy, jde o to, nabídnout služby Pardubickému kraji.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
03.11.2006 (8:23)  
to Frkač Karel: vtipné, přesné, výstižné. Bohužel příspěvky pana MZ poměrně dobře vystihuje myšlení velké části zaměstnanců GŘ ČD.
registrovaný uživatel kade  mail  
02.11.2006 (22:34)  
Zejména pro ty první příspěvky - nejde tu o žádné zobání rozinek ale o "dotovanou" (dorovnání ztráty atd..) dopravu, stejně jako např. u regionální dopravy. Proto je taky naprosto zcestné plácnutí M. Zikmunda "proč si nestěžuje Railtrans", protože ti konkurují v oblasti nedotované dopravy, které nejsou předmětem soutěže. Ostatní bláboly p. Zikmunda už napravily další reakce, já jen z dovolením podotknu že tato záležitost byla rozebrána, včetně hrubé kalkulace, v Železničním magazínu 3/06. Právě ono tvrzení že neodepisují zcela jistě neodpesané 843 je nejhmatatelnější doklad dumpingu. I v ostatních bodech ČD ve včerejším oficiálním vyjádření jen bezostyšně odpapouškovaly již dávno vyvrácené lži. A posun tras tak, že v Pardubicích je skoro dvouhodinový prostoj ministerstvo (jakožto objednatel a tvůrce JŘ) odůvodnilo pojištěním přípojů na/od vlaků na 010. Předpokládám-li stejnou osu souměrnosti taktu, nechápu jakou jistotu přináší pozdější dojezd, resp. dřívější odjezd v Pardubicích. Tento krok byl tedy poměrně podezřelý, a při zachování původní varianty si ČD samozřejmě nějaké kecy o synergických efektech mohly nechat pro sebe, což platí i pro Plzeň - Most, stačilo se podivat na km proběhy obězích.
Mmch. právě tento případ nahrává variantě, že osobní doprava není dotována z nákladní ale naopak - ČD se po těchto soutěžích spokojily s asi čtvrtinou průměrné dotace na km rychlíku (nevěřím že jsou zrovna tyto spoje, jízdní dobou například naprosto nekonkurenceschopné s autobusy, nějak podprůměrně ztrátové), což napovídá o značných rezrvách. Naopak jaký vývar asi mají ČD z hromadných přeprav pro velké přepravce, které si drží velmi výhodnými (tedy pro ty přepravce...) individuální smlouvami... Že se Metransu vozí tuny jejich krabic za hubičku je veřejným tajemstvím, OKD a Unipetrol je rozhodně třeba si předcházet, když mají vlastní dopravce, Spedi Trans je uplně zvláštní případ, NH Trans v podstatě taky...
02.11.2006 (21:34)  
Já si myslím, že pan Zikmund je 20 let pozpátku. Jeho teprve čeká rok 1989, rozdělení republiky, zánik ČSD, vznik ČD s.o., následné rozdělení ČD s.o. na ČD a.s. SŽDC.s.o. Až dospěje do dnešních a následující dnů, tak bude z toho tak vyjevený, že přestane psát bláboly na tyto stránky. FRK
registrovaný uživatel lamer 
02.11.2006 (20:58)  
ad Miroslav Zikmund:

1) posílení soupravy ČD.. kdy naposledy jste tuto situaci zažil? Já abych se přiznal, se nepamatuju a nebylo to kolikrát ani z nedostatku vozů.

2) a výběrové řízení vbylo vyhráno s MV řady 843, které nemají ještě ani 10 let od VYROBENÍ. Myslíte, že jsu tyto odepsány? Nepředpokládám

A co se týče toho výběrového řízení. Jen si tak říkám, zda si tím ČD nekopou samy hrob. Ono to přřímo volá po tom, že se teď prostě někdo z jiného kraje, nebo třeba i z toho samého, podívá a řekne si. Hm ti tam ušetřili tolik a tolik, ještě tam získali lepší vozidla(854 versus 843 rozebírat nechci), to se nám taky vyplatí. Kolik tratí budou schopny ČD ujezdit za tyto peníze? Kolik ČD mají za vkm na těchto tratí a kolik na tratí kde jezdí jiné třeba i )úplně odepsaná vozidla (namátkou 850/851), ale nebyla tam vypsána výběrová řízení. To by bylo vcelku zajímavé srovnání. Nemyslíte?
registrovaný uživatel Hans  mail  
02.11.2006 (20:53)  
Tohle řešit je zbytečné nemyslíte? Svého dopravce by si měli určit samy cestující jde tu přece hlavně o mě ne? Sám sem cestující na Pardubicko – Liberecké dráze a jelikož jezdím často tak bych si vybral ale určitě né ČD po zkušenostech a to né jenom kvůli vozovému parku.
registrovaný uživatel mah 
02.11.2006 (19:53)  
Mirosla Zikmund -
tvuj prispevek je plny utipie:
- posileni vlaku CD resp. nahrazeni motoraku soupravou - CD nemaji cim nahrazovat, protoze to co maji jezdi a ostatni je v rozkladu
- kazdy ma moznost provozovat dopravu, je na to zakon -> existence zakona je jedna vec, jeho vymahatelnost zase druha, vymahatelnost prava je v ceskych podminkach nulova. ostante o prideloeni dopravni cesty rozhoduje zase jen CD (SZDC - chahcha, je to jedna a ta sama firma) a ta ti proste tu trasu neovolni, radeji ji administrativne zaplni i kdyby koleje byly zarostle stromy
- dohody mezi prepravci o proplaceni za jizdne -> podobne to funguje napr. na JHMD (jestli zna nekdo detaily i z jinych drah, necht je napise - rad se necham presvedcit o omylu )
02.11.2006 (19:16)  
"Navíc ČD jsou schopny v případě zvýšené frekvence posílit operativně soupravu o další vozidla, případně nahradit motorovou soupravu klasickou soupravu s vyšší kapacitou …"

No na 030 bývám spíš svědkem, jak ČD operativně nasazují B250 a podobné hrůzy za neschopné 854.

A co dotace? To jako nic neznamená?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko