Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Opava - Původní malby z druhé poloviny 19. století odhalila rekonstrukce výpravní budovy železniční stanice Opava-východ. Pracovníci Národního památkového ústavu rozhodli o zachování unikátní výzdoby a odborníci v těchto dnech dokončují její restaurování. Budova byla postavena v roce 1855.
"Dekorativní nástropní a nástěnné malby ve vestibulu opavského nádraží vznikly kolem roku 1880. Před první světovou válkou ale byly přemalovány a původní výzdoba stěn zcela zanikla," uvedla restaurátorka Renáta Svobodová. V té době malby nahradila imitace mramoru.
Malby se podle Svobodové zachovaly především díky preciznosti, kterou je autor vytvořil. Některé části stačilo jen omýt vodou. V detailech pak přišel na řadu i skalpel. "Některé dekorativní prvky jsme mohli obnovit jen díky podrobnému zkoumání dochované fotografie z roku 1914," dodala Svobodová. Rekonstrukce nádraží začala v roce 2004 opravou střechy. Později se přidaly stavební práce, po kterých by budova měla lépe sloužit veřejnosti. Práce budou pokračovat i v roce 2007, kdy se budova dočká nové fasády a cestující pak i nového zastřešení nástupiště.
Zdroj : ČTK, Morava 24
"Dekorativní nástropní a nástěnné malby ve vestibulu opavského nádraží vznikly kolem roku 1880. Před první světovou válkou ale byly přemalovány a původní výzdoba stěn zcela zanikla," uvedla restaurátorka Renáta Svobodová. V té době malby nahradila imitace mramoru.
Malby se podle Svobodové zachovaly především díky preciznosti, kterou je autor vytvořil. Některé části stačilo jen omýt vodou. V detailech pak přišel na řadu i skalpel. "Některé dekorativní prvky jsme mohli obnovit jen díky podrobnému zkoumání dochované fotografie z roku 1914," dodala Svobodová. Rekonstrukce nádraží začala v roce 2004 opravou střechy. Později se přidaly stavební práce, po kterých by budova měla lépe sloužit veřejnosti. Práce budou pokračovat i v roce 2007, kdy se budova dočká nové fasády a cestující pak i nového zastřešení nástupiště.
Zdroj : ČTK, Morava 24
Payus | 3.10.2006 (9:37)
Související zprávy
03.10.2006 (23:07)
Nevíte někdo, jak to vypadá s (asi 10 let) plánovanou přestavbou Třebíčského nádraží a elektrifikace 240 (Brno-Jihlava)?
03.10.2006 (16:00)
jo jo moc hezky udělaný :-)
03.10.2006 (14:55)
máš to tam hezky zpracované,Karle
03.10.2006 (10:26)
Pár záběrů najdete z Opavy zde:
http://www.vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?lang=1&id=38212
http://www.vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?lang=1&id=38212
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko