..: SC Slovenská strela startuje 10.12.2006 :..
SCBratislava/Praha - Poprvé přijede souprava pendolino do Bratislavy ve čtvrtek 16.11.2006 na propagační jízdu před uvedením nového produktu SC Pendolino. Veřejnost si bude moci jednotku v uvedený den prohlédnout na hlavním bratislavském nádraží mezi 11. a 12. hodinou. Cena za přepravu vlakem SC Pendolino není zatím jasná, ale dle tiskové zprávy ČD bude včas zveřejněna.

V neděli 10. prosince 2006 v 5.41 hodin vyjede poprvé z Bratislavy hl. st. spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou rychlovlaku pendolino. Bratislavu spojí s Prahou za rekordních 3 hodiny 49 minut a na holešovické nádraží v Praze přijede v 9.30 hodin. V opačném směru bude jízdní doba ještě o dvě minuty kratší – celkem 3 hodiny 47 minut. Spoj SC Slovenská strela bude z Prahy Holešovic odjíždět pravidelně v 18.26 a do Bratislavy hl. st. bude přijíždět ve 22.13. Spoj SC Slovenská strela poskytne ideální způsob dopravy například na jednodenní služební cestu z Bratislavy do Prahy; stejně jako v kombinaci s návazným autobusovým spojem Airport Express rychlý způsob dopravy na pražské mezinárodní letiště.

Meziválečný expres Slovenská strela vedený tzv. sólo motorovým vozem řady M.290 zvládl v roce 1936 trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nynější spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/hod. - až 105 km/hod., kdy maximální rychlost bude činit 160 km/hod. Ve srovnání s jízdní dobou současného spoje EC Slovenská strela vedeného klasickou soupravou pak bude cesta o 22 minut kratší; ve srovnání s autobusovými spoji to většinou bude o 30 a více minut – nehledě na to, že vlak musí díky vedení železniční trati urazit o cca 60 km delší vzdálenost.

zdroj: Tisková zpráva ČD


Payus Poslat mail autorovi | 26.10.2006 (22:05)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel paolo 
31.10.2006 (13:08)  
M: máš pravdu, omlouvám se, zjišťoval jsem běžné ceny letenek a opravdu se nenabízejí pod 1500 Kč. Vycházel jsem z akčních nabídek (990,-).
Jugy: ve stejné hospodě jsem si loni dával hovězí guláš za cenu hovězího guláše. Teď mi nabízejí hovězí guláš s plátkem cibule navíc za cenu bifteku nebo utopence za cenu hovězího guláše. Asi pořád nechápeš.
registrovaný uživatel M 
29.10.2006 (2:03)  
paolo - jakozto zakaznikovi je mi celkem jedno, jestli moje penize shrabne CSA, letiste nebo chudobinec v Etiopii... A za druhe - cena za pendolino je nizsi nez cena za letenku (BEZ tax). Proto se stale ztracim pointu toho, ze se da letet levneji...
registrovaný uživatel M 
29.10.2006 (2:00)  
Na povinně místenkové SC se vám každý Hodoňák a Břeclavák prostě vykašle!

Volne prelozeno - nikam jezdit nemusi... Chci jet na MS do Jizni Afriky... Ale asi to bude drahe... Takze nikam nepojedu... => NECHCI jet na MS do Jizni Afriky!

Ale jinak vazne CD na Breclav kaslou - rano tam pojede jen to nejlepsi co maji CD na sklade (680 a Bmz). Chtel bych takto byt opomijen i v jinych sferach zivota:-))

PS: Jestli je nekdo takovy hardcore, ze jede do Prahy v 3:40, tak to snad at jede i Pannonkou, ta jede "jen" o dve hodiny drive...
28.10.2006 (19:14)  
Hm, ten Ostravan by se ale tak ploužit vůbec nemusel. Je to pěkný bordel, když vlaky IC budou tak pomalé. To asi proto, aby to vypadalo, jak jsou Kundolína výjimečná, rychlá a nenahraditelná a že se s nimi žádný jiný vlak nemůže měřit. :-/
registrovaný uživatel Jugy  mail  
28.10.2006 (17:45)  
paolo: To co tvrdíš, je důkazem toho, že opravdu výběr je. Buď máš málo penízků a tak se "ploužíš" Ostravanem a nebo se nechceš ploužit a připlatíš si za SC. To máš stejný jako kdybys chtěl biftek za cenu utopence. V každé hospodě by se ti vysmáli...
registrovaný uživatel paolo 
28.10.2006 (17:17)  
M: mi se jedná o to, že ČSA kasíruje pouze holou cenu letenky, zbytek, alespoň podle vyjádření jde jinam. Tzn. máš pravdu, že letadlo není příliš alternativa, ale "ČSA přepraví levněji než ČD rychlovlakem".
Jugy: Ostravan nejede, ten se plouží, tzn. není na výběr. Veškeré IC, které loni jezdily ráno do Prahy zrušili, aby přinutili lidi jezdit pendolínem. Kdyby nebylo nátlaku Ministerstva dopravy a jejich výslovné objednávky, tak by nebyl ani ten Ostravan.
registrovaný uživatel PN  mail  
28.10.2006 (13:23)  
Comar: Pokud jde o spojení Hodonín-Brno, najděte si v IDOSu kolik tam denně jezdí autobusů. A to i o víkendu. V téhle relaci už se dávno vlakem nejezdí.
Břeclav-Brno je o poznání horší díky zrušení rychlíků, ale nemyslím si, že ta hodina a pár drobných je katastrofální. Spíše jde o komfort souprav a jejich obsazenost, ale to už jsme jinde.
registrovaný uživatel PN  mail  
28.10.2006 (13:10)  
M, Jugy, ČD4Ever: Takže podle vás je v pořádku když se někde zhoršuje spojení, protože jinde je to ještě horší? To má být nějaký argument? Břeclav i Hodonín mají momentálně velmi dobré spojení. To ale s novým GVD pagne. Nebude Šohaj, nebude Vyšehrad. Do Prahy se tudíž dostanete pouze s velkými obtížemi a o víkendu (z Hodonína) pro jistotu vůbec. Na povinně místenkové SC se vám každý Hodoňák a Břeclavák prostě vykašle! A večer zpátky nebude situace o nic lepší.
A klidně mě nazývejte líným protože odmítám akceptovat povinné místenkování.
registrovaný uživatel M 
28.10.2006 (0:56)  
paolo - OK, ale to je jak kdyz za naklady auta budes povazovat pouze dalnicni znamku a povinne ruceni a "vynechas" benzin... Mimo to, samotna trasa Praha-Ostrava je letadlem drazsi i bez techto poplatku

Hugy - hm, dobrej dotaz:-)
registrovaný uživatel Jugy  mail  
27.10.2006 (23:14)  
Díval jsem se ještě jednou na nabídku vlaků Ostrava - Praha v tomto i příštím GVD a kromě SC tam pořád vidím ještě další vlaky, takže vážně nechápu, co je předmětem toho věčného stěžování si?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko