..: Aktuality a články - Rakousko :..

Wien - „Při výstavbě nového spojení Vídně a Bratislavy se orientujeme hlavně na co nejvyšší využitelnost pasažéry a hospodárnost, tím se nám jeví jako nejvýhodnější výstavba spojení přes Götzendorf“, takto krátce zveřejnil Martin Huber, mluvčí představenstva ÖBB Holding AG, plány na další spojení Vídně s Bratislavou. Duální spojení by bylo dle M. Hubera velkým přínosem. Na jedné straně by byla přímo spojena hlavní města Rakouska a Slovenska přes Marcheggskou větev, zde se plánuje zdvojkolejnění a na druhé straně by profitovaly z tratě přes Götzendorf i obě letiště (Wien Schwachat a letiště M.R.Štefánika v Bratislavě).

Zdroj: Bahnnews

taurusVídeň - Zakoupí-li si cestující vnitrostátní jízdenku po Rakousku (od 71 km), získá slevu na vídeňský muzikál Romeo a Julie ve výši 10%. Pokud chce vidět i místo, kde oba představitelé žili, může vyrazit do italské Verony. Noční spojení Allegro z žst. Wien Südbahnhof (19:35/08:42) do stanice Verona Porta Nuova (07:16/22:43) jezdí denně a zvýhodněná zpáteční jízdenka stojí v lehátkovém voze 80€.
Do Itálie lze cestovat s jízdenkami SparSchiene Italien. Do Bolzana (Bozen) lze cestovat již od 10€ (mládež do 25 let a senioři od 60 let + vlastníci VorteilsCard), skupiny od 6 osob zaplatí pouze 8€. Bolzano spojují přímé vlaky EC s Rakouskem či Německem.

Zdroj: Tisková zpráva ÖBB

oebbVídeň - Od 1.4.2006 zvýší společnost ÖBB-Fernverkehr ceny jízdného v dálkové dopravě průměrně o 4,8%. Zvýšení ceny jízdného je závislé na ujeté vzdálenosti a pohybuje se o 2,08 do 7,54%. Jízdenky zakoupené v předprodeji budou prodávany již podle nového ceníku. Zachovány zůstanou zvýhodněné jízdenky Euro 29 Spar-Schiene-Ticket a Euro 7 Ticket pro seniory. Důvodem zvýšení cen jízdenek je narůstající cena energií a inflace. Nadále zachovány zůstanou slevy při předložení VorteilsCard (až 50% vnitrostátní spoje a až 25% mezistátní spoje).

Zdroj: Tisková zpráva ÖBB

rjpcVídeň (Aktualizace 25.2., 21:15) - ÖBB se rozhodly pro nové vlaky dálkové dopravy - od roku 2008 budou do provozu nasazeny sedmivozové jednotky railjet, díky kterým očekává společnost roční přírůstek cestujících ve výši 1,23 milionů. První vlaky budou jezdit v roce 2008 mezi Budapeští a Mnichovem, Vídní a Bregenzem. Díky zavedení nových souprav vozů chtějí ÖBB oslovit nové skupiny cestujících zejména ve středoevropském prostoru. Ve vlacích budou kombinovány služby, komfort a rychlost.
Interiér vozu odpovídá požadavkům 21.století a je přizpůsoben i imobilním cestujícím. V každém voze jsou polohovatelná sedadla či úložný prostor pro zavazadla. Vlak bude rozdělen do 3 tříd - Economy-Class, Business-Class a Premium-Class. Celkem bude mít souprava 440 míst, z toho 90 v Premium a Business a 350 v Economy Class, 3 místa budou vyhrazena vozíčkářům. Každé místo bude mít zásuvku na notebook a bude označeno speciálními znaky i pro slepce. Railjet bude jezdit maximálně 230 km/h.
Rakouské dráhy objednaly zatím 23 souprav u společnosti Siemens Österreich AG. Výdaje se odhadují na 250 mil.€, které budou financovány z vlastních zdrojů a budoucích peněžních toků. V Business a Premium Class obdrží cestující občerstvení, nápoje a noviny na místo. V Economy Class se bude nacházet bistro a pojízdný minibar.
Společnost Siemens vyrobí pro ÖBB 23 sedmivozových jednotek Railjet, které budou taženy lokomotivou Taurus, za 244 mil.€. Ve smlouvě byla sjednána i opce na dalších 40 souprav v hodnotě 424 mil.€. Délka vlaku bude 205 m. Vlaky budou nasazeny například na trase Vídeň - Salcburk, kterou ujedou za 2:10 hod.
Stanice ORF také informovala o koupi 11 jednotek 411 od DB AG, které budou do provozu nasazeny do konce roku 2006 a zajistí provoz mezi Vídní a Frankfurtem.

Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB, Tisková zpráva Siemens, Lok-Report, Komentáře k článku

oebbVídeň - Od 27.2. do 3.4.2006 nabízí ÖBB jízdenku pro rodiny nazvanou 24 Stunden ÖsterreichTicket. Jízdenka je určena majitelům VorteilsCard Familie/Classic Familie, platí 24 hodin na celé síti Rakouských spolkových drah a stojí 15€. K dostání je v prodejnách jízdenek, v cestovních kancelářích, v nádražních automatech, u průvodčích či na internetu. Na jízdenku musí být doplněn datum a čas, kdy bude jízda nastoupena. Chybí-li datum, je jízdenka neplatná, chybí-li čas, platí do 00:00 hod.

ÖBB také ohlásily rekordní přírůstek cestujících v dálkové dopravě. Ve vnitrostátní dopravě došlo v lednu k nárůstu o 7,9%, v mezistátní dopravě pak dokonce o 9,2% oproti předcházejícímu roku. Představitelé ÖBB se domnívají, že zvýšený zájem o železniční dopravu je spojen s marketingem cíleným na konkrétní cílové skupiny (senioři, mládež, rodiny s dětmi). Počet jízdenek, které byly spojeny s VorteilsCard, stoupl o 10% v lednu 2006 oproti stejnému období loňského roku. V současné době vlastní VC asi 960.000 osob. VC Classic pro dospělé stojí 99,90€, pro mládež do 26 let 19,90€, pro ženy od 60 let a muže od 65 let 26,90€.

Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB

hsSalcburk - Od 16.2. do 3.4.2006 nabízejí Rakouské dráhy pro majitele slevových karet VorteilsCard jízdenky HandySchiene na vybraných tratích za 9€. Jedná se o jednoduchou jízdenku ve 2. třídě, kterou je možné obdržet buď přes mobilního operátora A1 nebo zaplacením přes PayBox.
Jízdenku za 9€ je možné využít na 3 tratích, jedná se o: Graz - Linz, Graz - Salzburg a Graz - Innsbruck (nebo v opačném směru). Do SMS zprávy je nutné uvést místo odjezdu a příjezdu, jméno, příjmení a datum jízdy. Počet zvýhodněných jízdenek je omezen a ÖBB doporučují jejich zakoupení až 14 dní před jízdou.

Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB

Wien - Státní sekretář pro dopravu Mag. Helmut Kukacka a jeho český protějšek Vojtěch Kocourek podepsali v Brně memorandum o znovuobnovení hraničního přechodu Fratres – Slavonice. Z obou stran hranice je údajně slyšet velký zájem na obnovení provozu. Hospodářským zájmem je převoz dřeva ke zpracování, ale uvažuje se i o osobní dopravě pro turisty. V Rakousku dojde následně k sanaci tratě Schwarzenau – Fratres, která byla po 2. světové válce částečně uzavřena, a k napojení na dráhu Františka Josefa.

Zdroj: Tisková zpráva Spolkového ministerstva pro dopravu, Rakousko

torinoTurín - Od 10. do 26.2.2006 se uskuteční v italském Turíně zimní olympijské hry. Společnost ÖBB doporučuje cestujícím spojení vlakem EN 235/234 z Vídně do Milána a následně EC 9242/9409 z Milána do Turína. Cesta trvá necelých 16 hodin. Dále se uvádí spojení vlakem z Innsbrucku přes Veronu do stanice Torino Porta Susa. Cesta trvá asi 7 hodin. Všechny skupiny nad 6 osob obdrží slevu ve výši 50%.

eckitzHahnenkamm - Ve dnech 20. - 22. 1. 2006 se koná 66. ročník závodů v lyžování v rakouském Kitzbuehelu-Hahnenkammu. Rakouské dráhy vypraví při této příležitosti 130 posilových vlaků a připravily zvýhodněnou jízdenku Race&Rail Kitzbuehel. Tato jízdenka zahrnuje vstupenku na vybraný závod v lyžování a zlevněnou zpáteční jízdenku.
Ceny vlakových jízdenek jsou závislé na dni (nejdražší v sobotu, nejlevnější v pátek) a na vzdálenosti (např. Wien West - Kitzbuehel v sobotu 89,80€). Cena vstupenky na závod v pátek činí 15€, v sobotu 20€ a v neděli 17€. Děti do 15 let mají vstup zdarma.
Vlaky kategorie Sprinter budou v době závodů mimořádně zastavovat na zastávce Kitzbuehel-Hahnenkamm, a to v pátek a v neděli od 9:30 do 20:30, v sobotu od 9:30 až do 22:40 hod. Záchytná parkoviště v Oberndorfu a Kirchbergu budou zdarma. Použití kyvadlových vlaků do místa konání závodů bude také zdarma. Kapacita míst v regionálních vlacích bude tento víkend zdvojnásobena.

Zdroj : Tisková zpráva OeBB
Foto : OeBB

Wien - V roce 2006 bude k dispozici, dle ministra dopravy Herberta Gorbacha, 1.531 milionů € na výstavbu železniční infrastruktury v Rakousku. To je o 18 milionů € více než v roce minulém (2005: 1.513 milionů €). Hlavními body investic jsou:

- Modernizace a výstavba 4 kolejí na Westbahn mezi Vídní a Linzem
- pokročení ve výstavbě jižního koridoru s tunelem Semmering a dráhou Koralm
- udržení provozní kvality
- vylepšení příměstské dopravy v okolí velkých měst
- další vývoj železničního uzlu Vídeň

Zdroj : Bahnnews

taurusVídeň - Kapacita osobních vlaků se v předvánočním období a v prvních dnech roku 2006 zvýší o 14.500 míst. Cestující budou mít k dispozici např. v pátek 23.12.2005 80.000 míst k sezení ve 2. třídě ve 290 vlacích dálkové dopravy, což je přibližně o 1/3 víc než jindy. Některé posilové vozy si ÖBB pronajaly i od zahraničních železničních správ.
Od 21.12., prvního zimního dne, nabízejí rakouské dráhy i tzv. balíčky, které zahrnují jízdné vlakem, transfer z/do hotelu a 3- nebo 6denní skipas ve známých lyžařských regionech Rakouska. Nárok na slevu těchto balíčků mají rodiny, mládež od 15 do 19 let a majitelé VorteilsCard. Zvýhodněné jízdenky do rakouských lyžařských středisek jsou ÖBB-Snow&Fun-Ticket (jednodenní výlety) a ÖBB-Wedelweiss-Ticket (balíček).
Zdroj: Tisková zpráva ÖBB
Foto: ÖBB

arlbergVídeň - Od soboty 3.12.2005 bude obnoven provoz na důležité železniční trati, která spojuje rakouské spolkové země Voralbersko a Tyrolsko. Tato trať byla těžce poškozena při povodních v srpnu letošního roku a z tohoto důvodu musela být opravena. 63 km dlouhý úsek horské trati využije denně 4.000 cestujících a je zde přepraveno 20.000 tun nákladů. Od soboty projede po Arlbergbahn opět více než 30 osobních vlaků dálkové dopravy a nákladní vlaky.

ÖBB poskytnou všem cestujícím zvláštní slevu o víkendu 3. - 4.12.2005. Každý cestující, který si zakoupí jízdenku mezi tyrolským a voralberským nádražím, může cestovat v obou směrech při zaplacení pouze jednoduché jízdenky (1 směr), zpáteční cesta je zdarma. Navíc bude rozšířen limit zvýhodněných jízdenek za 29€ v nočních vlacích mezi Vídní, popř. Štýrským Hradcem a Curychem. Během 4 nocí bude počet výhodných jízdenek rozšířen na 800 kusů.

Zdroj: www.oebb.at

Wien - ÖBB-Personenverkehr AG společně s ŽSSK zavádí od nového JŘ hodinový takt mezi Vidní a Bratislavou. ÖBB hodlá vyslat do slovenské metropole nové lokomotivy Herkules a vozy City-Shuttle, které můžeme vidět například v Břeclavi. Cestující mohou dále využívat i celý den městskou hromadnou dopravu v Bratislavě, jako doklad postačí jízdenka ÖBB, která platí až k letišti. Současná Euregia, která jezdí v 2-hodinovém taktu budou doplněna a o nové Sprintery. Sprintery budou zastavovat ve stanicích Wien-Simmering, Erzherzog-Karl-Strasse, Marchegg a Devínská Nová Ves. Jízda z Wien Südbahnhof do Bratislavy hl.st. bude trvat 59 minut.
foto: www.oebb.at (ilustační)

101Vídeň - Více než 900.000 zákazníků ÖBB využívá výhod slevové karty VorteilsCard, která opravňuje k přiznání slevy až 50% na vnitrostátních a 25% na mezinárodních tratích a její platnost je 1 rok. Od 23.11.2005 budou v rakouských prodejnách LIDL k dostání 2 speciální balíčky ÖBB pro současné i potencionální majitele VorteilsCard. V případě, že si zákazník pořídí VorteilsCard, získá jako bonus 48hodinovou jízdenku po Rakousku.
První balíček je určen mládeži do 26 let - obdrží VC-26 za 19,90€, navíc 2denní jízdenku po celém Rakousku platnou ve 2. třídě ve všech vlacích a CD-ROM s novým jízdním řádem.
Druhý balíček je určen všem, kdo jsou starší 26ti let - obsahuje VC-Classic za 99,90€, navíc 2denní jízdenku po celém Rakousku platnou v 1. třídě ve všech vlacích a CD-ROM s novým jízdním řádem.
ÖBB si od spolupráce s diskontním prodejcem LIDL slibují zvýšení počtu zákazníků a lepší informovanost o Vorteils-Card. Reklamní kampaň začne v nejbližších hodinách.

OeBB Talent Vídeň - Nová reklamní kampaň je zaměřena na výhody příměstské a regionální dopravy. Služeb ÖBB využije denně 720.000 cestujících. Velká část reklamy je věnována jednotkám Talent, které jsou nasazeny zatím ve spolkových zemích Solnohradsko, Burgundsko a Štýrsko. V současné době je v provozu 51 jednotek, dalších 60 jich je objednáno a budou nasazeny do roku 2008.
Maximální rychlost jednotek Talent je 140 km/h a jsou vybaveny klimatizací. Délka jednotky je 52,1 metrů, k dispozici je 151 míst a hmotnost je 93 tun.
Problémy s kvalitou vozů na území Rakouska mají i ČD, a. s., na přímých spěšných vlacích z Českých Budějovic do Vídně a zpět. Od nového GVD 2005/2006 budou na vlaku Ex/EC 100/101 Jóže Plečnik Praha - Ljubljana a zpět řazeny vozy společnosti Siemens Ampz, WRmz a Bmz, které jsou v současné době řazeny výhradně na spojích EC ve směru Berlín - Hamburk - Aarhus.

« Novější zprávy | 1 ... 14 15 16 17 18 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:50
zapadá v 20:11