..: ÖBB plánují nákup nových souprav :..
ÖBB chtějí vypsat výběrové řízení na dodávku nových vlaků pro dálkovou dopravu. Celkem se jedná o 20 až 24 souprav za 300 milionů €. V roce 2008 by měly být dodány soupravy pro rychlosti 230 až 250 km/h. Prvotně zamýšlený a již představený koncept Premium-Zug ÖBB zamítly. Místo toho mají být nové vozy zařazeny do kategorie EC, bez příplatku a bez povinné rezervace. Vypsán byl požadavek na vlaky s jedním řídícím vozem, takže na druhý konec vlaku lze připojit lokomotivu Taurus, jako je tomu standardně v Německu. Nabídky jsou očekávány od velkých výrobců, jako jsou Bombardier, Siemens, Talgo či japonští výrobci.

CSPSV | 18.7.2005 (12:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
24.07.2005 (20:05)  
IC 23 jezdí na "rakouskou" jízdenku již z Passau a tam lze také shládnout, jak se ÖBB vyrovnali "s modernizací koridoru" … srovnatelně to bylo a místy ještě je taková "Ferdinandka" …
Jízdy ICE1 do Vídně bych zrovna nedával do souvislosti s vyrovnávkou kilometrů lok ÖBB, protože místo jednoho ICE jezdila donedávka klasická souprava a lok DB běžně jezdí s náklady až na Kledering. Soupravy DB jezdí z Innsbrucku do Mnichova přes GAPA a taky nějaké osobáky na Arlberské dráze …
registrovaný uživatel Sergej
23.07.2005 (0:38)  
Ale to právě vyplynulo z toho jejich prohlášení, že když jde o zakázku pro Prahu, tak musí udělat lepší design. Z toho jsem si tedy logicky odvodil, že takhle budou vypadat ty tramvaje pouze pro Prahu, ale pro jakékoliv jiné město budou mít klasický starý design. Ale je asi pravděpodobné, že kdyby získali zakázku třeba pro Strasbourg (jako že by ji nikdy nezískali před tou pro Prahu, a ani potom asi ne..) nebo jiné západní prastižní město, tak by se snažili udělat taky nějaký nový lepší neotřelý design. Teď to ale vypadá, že nějaká výjimečnost je pryč, když budou jezdit i ve Wroclavi (a ačkoliv je Wroclav celkem pěkné město, tak se rozhodně o nějakou prestiž nejedná.)
22.07.2005 (16:31)  
OT: Naopak - (pry) prave proto, ze to byla zakazka pro Prahu, rozhodla se skodovka oslovit nejakeho lepsiho "kreslice". Otazka je, jestli by to neudelala, i kdyby to bylo pro uplne jine mesto...
registrovaný uživatel Sergej
22.07.2005 (2:09)  
Mimochodem, v tom jejich buletinu se píše, že Škoda získala kontrakt na dodávku 8 tramvají do Wroclavi a pod textem je vyobrazena Tramvaj s designem určeným pro Prahu. V nějakém dřívějším vyjádření Škody bylo uvedeno, že tento design (od Porsche) je speciálně vytvořený pouze pro Prahu jako výraz uznání výjimečnosti prahy, neob něco v tomhle smyslu. Proto jsem předpokládal, že pro ostatní města bude design stejný, jako u Astry. Ale on se hold nový design lépe prodává, tak jde veškerá výjimečnost stranou. No, celkem to zamrzí, ale na druhou stranu, jestli díky tomu designu Škoda získala tu zakázku, tak mě to nijak nevadí.
registrovaný uživatel Sergej
22.07.2005 (1:57)  
To sice ano, ale všude je oficiální údaj max. 200 km/h. Jestliže Škoda chce dostat tuhle lokomotivu i na západní trhy, myslim, že by měly mít aspoň 230 km/h. Rozhodně samostatná hnací vozidla pro takovéhle rychlosti smysl mají. Nakonec to potvrdilo i to rakouské výběrové řízení.
21.07.2005 (21:15)  
registrovaný uživatel hnatikk
21.07.2005 (9:08)  
Tak v tom případě proč bude mít naše 380tka (jenom) max 200km/h?
registrovaný uživatel comar
21.07.2005 (0:43)  
Zrovna vcera jsem jel po Westbahn z Lince do Vidne s EC23. Tento vlak jezdi pravidelne s nemeckymi IC vozy s ridicim vozem v cele. Pro ty, co to tyto vozy neznaji: oddil pro cestujici a kabina strojvedouciho jsou oddeleny jen obrovskymi sklenenymi dvermi, takze je na co koukat. Mel jsem tedy perfektni prilezitost si tuto trat prohlidnout z perspektivy ridice. Na dvou usecich je uz v provozu zabezpecovac LZB a jezdi se tam 200km/h. Ale z hlediska oblouku by ta trat tech 230 klidne snesla. Navic mezi St.Pölten a Vidni bude uplne nova trat ktera je planovana na 250km/h. Ted je otazka, co tam bude jezdit. Zatim tam jezdi Taursy+ÖBB-vozy nebo DB101+nemecke IC-vozy, ktere zvladaji 200km/h a taky tam jezdi 3 pary ICE1 jako kilometricke vyrovnani za vylety rakouskych taurusu do Nemecka. Ale dlouhodobe potrebuje ÖBB svuj vlastni material pro rychlosti >200km/h. Jedna z moznosti jsou prave specialni vozy + Taurus, ktery normalne zvlada 230km/h. Podobne pokusy uz tu byly: http://www.railfaneurope.net/pix/at/car/misc/50_81_84-91_900-1_1Graz.jpg
je to specialni vuz ktery ma podvozky velmi podobne ICE prvni generace. Pokud vim, tak v soucasnosti neni v beznem provozu.
registrovaný uživatel Morgenstern
20.07.2005 (21:11)  
Taurus má max 230 km/h
registrovaný uživatel hnatikk
20.07.2005 (18:31)  
Kdyby tam dali tauruse tak ten má max. rychlost 200km/h? nebo snad ne?:)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko