..: Bombardier: ÖBB objednávají dalších 60 vlaků „Talent“ :..
Wien - Bombardier společně s konsorciem Elin EBG Traction dodá Rakouským spolkovým drahám 60 čtyř vozových elektrických regionálních vlaků, čímž zvýší celkový počet na 171. V roce 2001 objednaly ÖBB nejprve 51 jednotek, využily i opci na dalších 60 vlaků. Celková cena nové objednávky činí 237 milionů €, podíl Bombardieru činí 180 milionů €. 60 nově objednaných jednotek by mělo jít do provozu mezi lednem 2007 a polovinou roku 2008. Jejich nasazení se předpokládá jako S-Bahn ve Vídni, či jako regionální vlaky různých spolkových zemí.

CSPSV | 14.8.2005 (12:24)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko


21.08.2005 (16:49)  
Na cestovní pohodlí = rozteč mezi sedačkami je TALENT lepší než u DESIRO.
TALENTy jezdí kolem Vídně, třebas na S7 do Wolfsthalu, na Hausfeldstrasse (S80), S45 apod. Z hlediska nástupu je úrovňové nastupování rychlejší. "Starými" jednotkami na S–Bahnu byla řada 4030, novější řada 4020. U obou těchto typů si musí cestující otevírat dveře sám pákou, což svým způsobem zdržuje (jedná se sice jen o vteřiny). Navíc u 4020 (4030 jsou v podstatě staženy z provozu a deponovány mimo WIEN) je ve dveřích „madlo", které trošku překáží. Vlaky S–Bahn umožňují přepravu kol, nakládání kola (kočárku) do schodů zase zdržuje. Kolo si naložíte sami, kočárek vyžaduje dalšího pomoc dalšího cestujícího, vše, vše zdržuje, byť jenom o vteřinky … Otvírání pomocí tlačítek je rychlejší, protože tlačítko si lze předvolit (nejsem si jist zda u TALENTU, ale ve švýcarských vozidlech si namáčknu otevření dveří za jízdy i na opačné straně, kde není peron a dveře se mi otvírají na správné straně).
Na některých zastávkách je skutečně problém – je i v Německu – protože v některých ŽST byla zvýšena nástupištní hrana tak, aby první schod byl v úrovni hrany nástupiště a když se tam nyní nasadí nízkopodlažní vozidla, tak „zvýšená" hrana nástupiště je nad úrovní podlahy.
4020 jsou na 120 km/h - výkon 1 200 kW; 4030 na 100 km/h - výkon 1 000 kW, ale upravené jako 4130 jezdily na Transalpinu Wien – Basel… Vmax 130
4023 (1440 kW)/ 4024(1520 kW) jsou na 140 km/h viz
http://www.bombardier.com/index.jsp?id=1_0&lang=de&file=/de/1_0/1_0.jsp
(pak jsou podnabídky)
http://lexikon.freenet.de/Bombardier_Talent
registrovaný uživatel Sergej
18.08.2005 (4:36)  
Tak to samozřejmě vím, protože S-bahnama jsem se v okolí Vídně najezdil tolik, jako leckterý rodilý vídeňák ne (což zase není tak s podivem). Ještě větší štreka je do Retzu, to je něco podobného, jako by pantografy z Prahy jezdily až do Tábora (což by mimochodem po "koridorizaci" klidně mohly). S-bahny jsou doopravdy univerzální vlaky a v tom je jejich síla. Talenty se ale hodí spíš jen na tu předměstskou dopravu.
registrovaný uživatel Paulo
17.08.2005 (17:22)  
No me jako uzivateli se talenty libi vic. rozhodne jsou tissi a klimatizovany. Taky jsou nizkopodlazni, takze pro kocarky a tak je to vyhoda.
Jinak nezapominejte, ze S-Bahn sice ve vidni jezdi jako metro, ale venku jede spis jako predmestskej vlak; koneckoncu treba S2 Mödling - Mistelbach je docela streka.
Vystupovani je blby spis tim, ze u nekterych dveri jsou rovnou schody do "pul patra" a asi hlavne tohle zdrzuje.
registrovaný uživatel Sergej
16.08.2005 (21:57)  
Comar:
Opravdu se jedná o staré S-bahny? Není to spíš porovnání s těmi novými, hranatými (označení neznám)? Nechce se mi věřit, že by měly Talenty horší akceleraci než staré S-bahny. A jaká je těch starých nejvyšší rychlost? Předpokládám, že to víc, než 120 km/h nebude. Nicméně i podle mě není zrovna nejlepší ať už staré nebo nové S-bahny nahrazovat Talenty. S-bahny skutečně slouží ve Vídni spíš jako metro a na to se Talenty nehodí.
registrovaný uživatel 3bitk7a
15.08.2005 (13:59)  
Co budem vykládat myslím si že řada 810 a 450 už pomalu patří mezi historický vlaky a myslím si že teď už nemaj co dělat na kolejích.
A jak jsem některý vozy viděl tak jsou hotový akorát tak do šrotu.
Teď se jim dá řikat tzv.plachy na kolejích to už za mě napsal Adam.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
14.08.2005 (19:06)  
Tak tos mě překvapil, myslel jsem, že levný šmejdy se kupujou jen u nás.
registrovaný uživatel comar 
14.08.2005 (16:28)  
Ty nove Talenty zas tak super nejsou. Odborne casopisy a internetove strany tuto volbu dost kritizuji. Zejmena v porovnani se starymi modrobilimy Schnellbahny jsou v necem pozadu.
1) maji horsi pomer "pocet mist/dveri" - nastupovani a vystupovani trva dlouho. Zejmena pri provozu v centru Vidne, kde se to z dopravniho hlediska chova spis jako metro (zastavky blizko u sebe, kratke intervaly apod.) je tento nedostatek dost podstatny.
2) oproti starym jednotkam maji pry horsi akceleraci.
3) maximalni rychlost jen 120km/h

ÖBB je pry koupila jen proto, ze byly nejlevnejsi. Pokud vim, tak holandska NS mela taky nejake zajem, ale nakonec z toho seslo.
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
14.08.2005 (15:58)  
471ka by se dala za regionalni vlak povazovat clkem v pohode. Ostatni zminovane rady bych nazval spise plechovkama na kolejich...
dopisovatel nebo člen ŽP 3bitk7a
14.08.2005 (15:23)  
Proč i mi nemáme regionální vlaky
Nebo můžem za ně považovat ř.810,450,471

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko