Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Vídeň (Aktualizace 25.2., 21:15) - ÖBB se rozhodly pro nové vlaky dálkové dopravy - od roku 2008 budou do provozu nasazeny sedmivozové jednotky railjet, díky kterým očekává společnost roční přírůstek cestujících ve výši 1,23 milionů. První vlaky budou jezdit v roce 2008 mezi Budapeští a Mnichovem, Vídní a Bregenzem. Díky zavedení nových souprav vozů chtějí ÖBB oslovit nové skupiny cestujících zejména ve středoevropském prostoru. Ve vlacích budou kombinovány služby, komfort a rychlost.
Interiér vozu odpovídá požadavkům 21.století a je přizpůsoben i imobilním cestujícím. V každém voze jsou polohovatelná sedadla či úložný prostor pro zavazadla. Vlak bude rozdělen do 3 tříd - Economy-Class, Business-Class a Premium-Class. Celkem bude mít souprava 440 míst, z toho 90 v Premium a Business a 350 v Economy Class, 3 místa budou vyhrazena vozíčkářům. Každé místo bude mít zásuvku na notebook a bude označeno speciálními znaky i pro slepce. Railjet bude jezdit maximálně 230 km/h.
Rakouské dráhy objednaly zatím 23 souprav u společnosti Siemens Österreich AG. Výdaje se odhadují na 250 mil.€, které budou financovány z vlastních zdrojů a budoucích peněžních toků. V Business a Premium Class obdrží cestující občerstvení, nápoje a noviny na místo. V Economy Class se bude nacházet bistro a pojízdný minibar.
Společnost Siemens vyrobí pro ÖBB 23 sedmivozových jednotek Railjet, které budou taženy lokomotivou Taurus, za 244 mil.€. Ve smlouvě byla sjednána i opce na dalších 40 souprav v hodnotě 424 mil.€. Délka vlaku bude 205 m. Vlaky budou nasazeny například na trase Vídeň - Salcburk, kterou ujedou za 2:10 hod.
Stanice ORF také informovala o koupi 11 jednotek 411 od DB AG, které budou do provozu nasazeny do konce roku 2006 a zajistí provoz mezi Vídní a Frankfurtem.
Interiér vozu odpovídá požadavkům 21.století a je přizpůsoben i imobilním cestujícím. V každém voze jsou polohovatelná sedadla či úložný prostor pro zavazadla. Vlak bude rozdělen do 3 tříd - Economy-Class, Business-Class a Premium-Class. Celkem bude mít souprava 440 míst, z toho 90 v Premium a Business a 350 v Economy Class, 3 místa budou vyhrazena vozíčkářům. Každé místo bude mít zásuvku na notebook a bude označeno speciálními znaky i pro slepce. Railjet bude jezdit maximálně 230 km/h.
Rakouské dráhy objednaly zatím 23 souprav u společnosti Siemens Österreich AG. Výdaje se odhadují na 250 mil.€, které budou financovány z vlastních zdrojů a budoucích peněžních toků. V Business a Premium Class obdrží cestující občerstvení, nápoje a noviny na místo. V Economy Class se bude nacházet bistro a pojízdný minibar.
Společnost Siemens vyrobí pro ÖBB 23 sedmivozových jednotek Railjet, které budou taženy lokomotivou Taurus, za 244 mil.€. Ve smlouvě byla sjednána i opce na dalších 40 souprav v hodnotě 424 mil.€. Délka vlaku bude 205 m. Vlaky budou nasazeny například na trase Vídeň - Salcburk, kterou ujedou za 2:10 hod.
Stanice ORF také informovala o koupi 11 jednotek 411 od DB AG, které budou do provozu nasazeny do konce roku 2006 a zajistí provoz mezi Vídní a Frankfurtem.
Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB, Tisková zpráva Siemens, Lok-Report, Komentáře k článku
CSPSV | 24.2.2006 (22:48)
Související zprávy
25.02.2006 (22:10)
Nechci vam do toho moc kecat, ale Taurus je taky ve trisystemove variante, viz rada OeBB 1216
25.02.2006 (19:06)
Myslím, že výhoda 380 je jak v třísystémévésti, tak v rychlosti. Ona je třísystémová právě také kvůli tomu, aby mohla jezdit v Rakousku a Německu, kde tu svojí rchlost 200 km/h zcela využije, dokonce si myslím, že její maximálka by měla být 230, stejně jako u Taurusu.
25.02.2006 (19:01)
Rekl bych ze vyhoda tech 380 pro nase podminky neni v jeji rychlosti, ale spis v trisystemovosti, ne?
Ale jestli vlada chysta uvolnit dalsich X desitek az set miliard korun na druhe kolo modernizace koridoru (ktere by plynule navazalo na to koncici prvni), tak bysme jiste vyuzili i ty vysokorychlostni lokomotivy
Ale jestli vlada chysta uvolnit dalsich X desitek az set miliard korun na druhe kolo modernizace koridoru (ktere by plynule navazalo na to koncici prvni), tak bysme jiste vyuzili i ty vysokorychlostni lokomotivy
25.02.2006 (19:00)
MZikmund: jak moc "napevno" to bude spojene to nevim, ale predpokladam, ze to nebudou uplne normalni vozy spojene podle UIC norem. Urcite tam nebudou normali "gumove" prechody. Bude to asi udelane tak, aby to bylo snadno pruchozi a to i pro vozickare. Samozrejme, ze to v pripade poruchy jednoho vozu nejak "rozdelat" pujde.
25.02.2006 (18:55)
M: A po čem tedy bude jezdit škoda 380?
Jistě, můžeme debatovat o tom, jestli max 200 km/h je vysokorychlostní, vzhledem k tomu, že všeobecně se za vysokorychlostní považuje od 250 km/h asi ne. Nicméně pod pojmem vysokorychlostní jsem měl na mysli např. Taurus, nebo 380.
Jistě, můžeme debatovat o tom, jestli max 200 km/h je vysokorychlostní, vzhledem k tomu, že všeobecně se za vysokorychlostní považuje od 250 km/h asi ne. Nicméně pod pojmem vysokorychlostní jsem měl na mysli např. Taurus, nebo 380.
25.02.2006 (18:54)
Jeden z nas by si asi mel udelat jasno ve vyrazu vysokorychlostni...
25.02.2006 (18:51)
M: Po kolejích. Po poli by moc dobře nejezdily.
Jinak nesmyslnost otázky je myslim snad nemusím vysvětlovat.
Jinak nesmyslnost otázky je myslim snad nemusím vysvětlovat.
25.02.2006 (18:47)
Luxian - a ty vysokorychlostni lokomotivy by jezdily po cem? Ja jen, abych mel jasno...
25.02.2006 (18:46)
Jojo, take jsem mel za to, ze pujde o elektricke jednotky (patrne bohuzel pod dojmem nekterych mistnich "ekonomu", kteri do toho zacali tahat pendolinu a okmazite se ujalali srovnavani cen). Diky
25.02.2006 (18:37)
Jinak co se týče samotných jednotek, myslím, že nám opět nezbývá nic jiného, než tiše závidět. Design se s pendoliny srovnávat moc nedá - jedná se o generační rozdíl. Modernost a účelnost interiéru - opět výrazný kvalitativní rozdíl v neprospěch pendolin. Samozřejmě srovnávat zcela nelze díky tomu, že tyto rakouské jednotky nemají vlastní pohon. Kdybychom šli ale rakouskou cestou už od počátku, tedy nákup vysokorychlostních lokomotiv + přípojné vozy, myslím, že by to bylo mnohem lepší řešení, než pendolina už jen např. kvůli případné poruše - lokomotivu lze vždy vyměnit, ale pendolino ne.
Něco jiného je pochopitelně lepší rozložení výkonu u pendolina, které má motor v každém vagónu, ale to je jiná kapitola.
Něco jiného je pochopitelně lepší rozložení výkonu u pendolina, které má motor v každém vagónu, ale to je jiná kapitola.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko