..: All news and reports :..

zaměstnanec ČD Komentář — V půlce června nastal víkend převratných změn na železnici. Během handrkování se o konání či nekonání stávky v dopravě přistála v e–mailových schránkách zaměstnanců železnice zdánlivě nezajímavá depeše o novelizaci předpisu SŽDC (ČD) Op16, který řeší bezpečnost a ochranu zdraví při práci. Čtyřstránkový dokument skrýval tu nejzajímavější informaci až na poslední straně: nejnovější „produkt“ Odboru řízení provozu a organizování drážní dopravy (O11) Generálního ředitelství Českých drah jasně nařizuje, že výpravčí musí použít výstražnou vestu při každém vstupu do kolejiště, a to i v prostorách přístupných cestující veřejnosti. Toto nařízení se tak vztahuje nejen na situace při mimořádných událostech, ale i na běžné činnosti typu zjišťování volnosti vlakové cesty či zpravování vlaků písemnými rozkazy. Není to tak dávno, co jsme se potutelně usmívali na výpravčí u Železnic Slovenské republiky (ŽSR), kteří mají povinnost nosit výstražné vesty již několik let. Tak trochu skrz prsty jsme nahlíželi na degradaci uniformy, která v současné době čeká i české výpravčí. Nejnovější nařízení O11 přeneslo tuto povinnost do české kotliny, byť těsně před svým uvedením do praxe bylo opět pozastaveno. O výpravčích v oranžové se tedy na Nábřeží ještě bude rozhodovat, již teď je ale možné představit si, jak případné schválení nových pravidel železnici změní.

Ilustrační obrázekPraha - Personální zemětřesení na ČD pokračuje. V únoru nastoupil do funkce náměstka pro osobní dopravu Petr Moravec, dosavadní ředitel konkurenční Veolie Transport. Dosud spíše kritik Českých drah i Ministerstva dopravy ve funkci nahradí dosavadního náměstka Jiřího Koláře (45), který byl v posledních měsících několikrát otevřeně kritizován za nepříliš dobře promyšlený přechod na nový GVD. Pro Koláře byla vytvořena funkce náměstka GŘ pro provoz. ČD změnu nijak neavizovaly, je ale patrná z nové struktury vedení, zveřejněné na jejich webu. Moravcův příchod zřejmě souvisí s nástupem finančníka Petra Žaludy do vedení společnosti.

Ilustrační obrázekPavlov - Vážná technická závada na parní lokomotivě 477.043 v nedělních večerních hodinách zastavila dopravu na trati 120 v úseku mezi žst. Jeneč a žst. Unhošť. Lokomotiva se zadřeným ložiskem zastavila poblíž hlásky Pavlov, a uchromila tím dopravu na celé jednokolejné trati v úseku Hostivice - Kladno.

Ilustrační obrázekPraha - V pátek 28. září byli zástupci ŽelPage pozváni na prohlídku Nového spojení – jedné z největších železničních staveb v dějinách pražského uzlu. S kolegou Charym jsme se vydali v deštivém a podmračeném ránu na Palmovku, kde byl sraz všech účastníků a odkud jsme se vydali do bahenních lázní na stavbě NS. Pod vedením pana Janeby ze stavební firmy Skanska jsme exkurzi začali v místě napojení koleje na nový most nad odbočkou Balabenka. V tomto místě dojde začátkem září 2008 k pětidenní nepřetržité výluce z důvodu napojení tratí od Vysočan a Holešovic na nově vystavěný úsek přes estakádu Sluncová do jižního tunelu pod Vítkovem. Úsek Praha hl. n. – odb. Rokytka by tak měl být prvním provozuschopným úsekem na Novém spojení

Ilustrační obrázekZlonice - Během minulého víkendu jsme se v záplavě nostalgických akcí rozhodli navštívit jednu, která zároveň oslavovala "kulaté" narozeniny - jednalo se o oslavu desátého výročí od založení železničního muzea ve Zlonicích, muzea, které za svou nedlouho historii dokázalo seskupit na jediné místo velice vzácnou expozici, která se mimo jiné věnuje hospodářským drážkám a vlečkám v kraji pod Řípem a jejich historii. Ve Zlonickém muzeu ale naleznete i mnoho dalších zajímavých exemplářů a rozhodně stojí za to ho navštívit. Ve zvláštním spěšném vlaku, který byl při této příležitosti vypraven z Prahy-Vršovic přes Kralupy a Zlonice do Roudnice nad Labem a zpět byl také poprvé veřejně distribuován kalendář Želpage 2008, jehož zásoby, které jsme si vezli s sebou, jsme beze zbytku vyprodali.

Ilustrační obrázekJiřice - Včera krátce po 8. hodině ranní došlo ke střetu osobního vlaku vedeného vozem řady 809 502-8 z PJ Kralupy n. Vlt. s nákladním automobilem zn. AVIA na přejezdu nedaleko zastávky Jiřice. Motorový vůz po střetu vykolejil a vyšinul se mimo těleso dráhy.

Ilustrační obrázekPraha - Vláda dnes schválila záměr ministerstva dopravy oddělit nákladní dopravu Českých drah do samostatné dceřiné společnosti. Podle premiéra Mirka Topolánka dojde k oddělení carga v dubnu 2008. Půjde o největší změnu struktury ČD od vzniku akciové společnosti v roce 2003. Po zasedání kabinetu to řekl premiér Mirek Topolánek s tím, že transformace Českých drah bude na programu jednání vlády i v dalších měsících.

Ilustrační obrázekČervenka - Krátce po půlnoci došlo na trati SŽDC č. 270 k mimořádnosti, která výrazně ovlivnila a stále negativně ovlivňuje provoz na páteřní trati, spojovací větvi prvního a druhého tranzitního železničního koridoru.

Společné foto v Železné Rudě-AlžbětíněKlatovy / Železná Ruda - Na víkend 17.-18.2.2007 jsme připravili při příležitosti 6. narozenin těchto stránek ŽelPage Tour. Původně byla opět naplánována jízda BamBistrem, ale zdá se, že štěstí nám prostě nepřeje - vzhledem k chřipkové epidemii, která zasáhla naší malebnou zemi se v týdnu před akcí polovina účastníků odhlásila a náklady by tak dosáhly na jednotlivce astronomických výšek. Rozhodli jsme se tedy opět pro osvědčenou náhradní variantu - sud s vynikajícím zlatavým mokem. Většina účastníků vyrazila v sobotu z Prahy v 9:16 rychlíkem R 454. V Plzni, kde se oddělila Cestovatelská skupina pánů Studničky a Vondrlíka na malý výlet do Domažlic jsme naopak uvítali Honzu Kvíderu s jeho skupinkou úžasných lidiček. Dlužno dodat, že tentokrát mýtus o "gay klubu na kolečkách" rozptýlil právě Hawkey, neb zajistil účast dvou velice příjemných slečen :-)

Ilustrační obrázekOstrava - Dne 10.12.2006 se po mnohaletém úsilí konečně otevřel hraniční přechod Głuchołazy i pro občany České republiky. České vlaky jedoucí z Jindřichova ve Slezsku do Mikulovic na trati 292 v této stanici sice vždy zastavovaly z důvodu úvrati, avšak výstup a nástup cestujících zde umožněn nebyl. Dlouholeté úsilí tak konečně přineslo své ovoce a v první den platnosti nového GVD mohli cestující poprvé po mnoha desítkách let legálně vystoupit na polském území.

Logo ČD Praha - Na základě podepsání smlouvy mezi ČD a společností GAMESTAR započne již v průběhu února distribuce stíracích losů do všech železničních stanic, výdejen jízdenek a ČD center vybavených zařízením UNIPOK. Akce "Vyhraj a jeď" se tak stane novým marketingovým lákadlem Českých drah.

Ilustrační obrázekPunta Paloma - Nový tunel propojí Španělsko a Maroko. Bude dlouhý 40 kilometrů, vlaky v něm pojedou v hloubce 300 až 800 metrů pod Gibraltarským průlivem. Za méně než 20 let budou moci cestující nastoupit do vlaku ve stanici Siviglii a 90 minut nato vystoupit v Tangieru na africkém pobřeží.

Ilustrační obrázekPraha - V těchto dnech se v železničních stanicích postupně začínají objevovat tiskové opravy jízdního řádu. Jak se již stalo v posledních letech tradicí, mají rozsah pátečního rozšířeného vydání Mladé fronty a na případné zájemce čeká několikahodinová intenzivní činnost s lepidlem a nůžkami. Ke změnám totiž dochází na drtivé většině tratí, byť se místy jedná jen o kosmetické úpravy.

ČD Bike, ČDHostivice - Před pár lety, konkrétně 11.12.2004, jsme se rozloučili s pravidelnou osobní dopravou na trati č. 121 Podlešín - Hostivice. Po obnovení provozu v úseku Odb. Jeneček - Středokluky (viz. jiné články na ŽelPage) však kromě posílení nákladní dopravy na této trati dochází s první změnou JŘ i k oživení osobní dopravy.

Chodová Planá - O nohy přišel muž, kterého na kolejích přejel ráno vlak u Chodové Plané na Tachovsku. Muž si na koleje pravděpodobně v podnapilém stavu zřejmě lehl sám, uvedl mluvčí plzeňských hasičů František Vaško. "K tragédii došlo asi 200 metrů od přejezdu v Chodové Plané okolo 05:00. Rychlík R353 na trase Frankfurt - Praha uťal muži jednu nohu u kotníku, druhou u kolena," uvedl Vaško.

Vážně zraněného muže předali záchranářům hasičské jednotky z Tachova. Lékaři rozhodli o jeho transportu vrtulníkem do nemocnice.

Provoz byl na trati kvůli nehodě na dvě hodiny zastaven. Důsledky v dálkové dopravě nebyly příliš tragické - R353 dojel do Prahy se zpožděním 170 min., R 705 CHODOVAR s 75 min. Příčinu neštěstí vyšetřuje drážní inspekce a policisté.

zdroj: Novinky

1 2 3 4 5 ... 8 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni | Forum
© 2001-2014 ŽelPage, o. s.
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Current train position - Slovakiaopen/close
Current train position - Slovakia
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
» Add a new link
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:06
sets at 19:58

meteo meteo
:. Current discussions
Poslední příspěvek Re: Ze zahraničí
janson  - 30.3. (15:08)
Co mrknout na vagonweb? [link] ... z-7694.php

Poslední příspěvek Re: Ze zahraničí
bures2  - 28.3. (13:05)
Dobrý den, chtěl bych poprosit, zda někdo nemáte fotky interiéru nebo plánem ...

Poslední příspěvek Re: Vlaky do Jihočeského kraje
340.055  - 23.2. (9:47)
Není proč a po čem jezdit více kategoriemi.

Poslední příspěvek Vlaky do Jihočeského kraje
lokoadam  - 22.2. (0:27)
Můžete mi prosím někdo vysvětlit, jak je možné, že do relativně velkého ...

Poslední příspěvek Re: Vzkazy redakci
marek kubík  - 15.2. (17:02)
Prosím o přejmenování z marka kubíka na Marka Kubíka. Důvodem je spávné ...

Další diskuze >>>
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek Modernizace traťového úseku Praha-Běchovice – Úvaly
16. dubna byla oficiálně zahájena modernizace traťového úseku Praha-Běchovice – Úvaly a VLAKY.NET se mojí osobou také zúčastnili. Pro mne byla tato akce zajímavá také tím, že jsem, pokud ...

Poslední příspěvek Seminár SVTS na tému: Stratégia ŽSR a príprava Operačného programu 2014 - 2020
Slovenská vedeckotechnická spoločnosť dopravy, v gescii riaditeľa Odboru obchodu GR ŽSR Ing. Miroslava Matúška a s podporou magazínu VLAKY.NET, v roku 2014 usporiada sériu odborných prednášok ...

Poslední příspěvek Pomôžme spoločne opraviť parnú lokomotívu 464.001 „ušatá“
V rušňovom depe Prievidza je od 1995 parná lokomotíva 464.001, všetkým známa ako ušatá. Táto vznešená čierno-červená 'dáma', je pýchou nielen Prievidzského parostrojného spolku, o.z., ...