..: Nová akviziční sleva ČD - Opole Special :..

Ilustrační obrázekOstrava - Dne 10.12.2006 se po mnohaletém úsilí konečně otevřel hraniční přechod Głuchołazy i pro občany České republiky. České vlaky jedoucí z Jindřichova ve Slezsku do Mikulovic na trati 292 v této stanici sice vždy zastavovaly z důvodu úvrati, avšak výstup a nástup cestujících zde umožněn nebyl. Dlouholeté úsilí tak konečně přineslo své ovoce a v první den platnosti nového GVD mohli cestující poprvé po mnoha desítkách let legálně vystoupit na polském území.

Jeseník/Ostružná - Opole

Znovuobnovení provozu přineslo i nové spěšné vlaky, které jsou v provozu od 26.1. a spojují polské město Opole s Jeseníkem, respektive Ostružnou. Vlaky vyjedou v sobotu, v neděli, 9.4. a 28.9., v období od 26.1. do 12.2, od 28.4. do 6.5. a od 16.6. do 16.9.2007 dokonce denně!

  • Sp 1800 Opole Gł. (5:50) - Nysa (7:55) - Jeseník (9:11) - Ostružná (9:41)
  • Sp 1802 Opole Gł. (16:23) - Nysa (18:12) - Jeseník (19:24)
  • Sp 1801 Jeseník (7:49) - Nysa (9:32) - Opole Gł. (10:51)
  • Sp 1803 Ostružná (17:15) - Jeseník (17:50) - Nysa (19:32) - Opole Gł. (20:50)

Mezi stanicemi Opole Gł. a Nysa vlak zastavuje ve všech stanicích a zastávkách.

Spolu s těmito vlaky připravily České dráhy novou akviziční nabídku s názvem "Opole Special". Do českých tarifních bodů nově přibyla položka Głuchołazy Gr., do které můžete být odbaveni z kterékoliv stanice a zastávky na území ČR dle platného tarifu. Samotná akvizice ovšem spočívá v možnosti nákupu jednoduché, nebo zpáteční jízdenky ve 2. vozové třídě, na které musí být uvedena jako výchozí stanice Ostružná, Ramzová, Lipová Lázně, Jeseník nebo Mikulovice a může být vystavena do stanic Opole Gł. a Nysa. Platnost jízdenek je 2 měsíce od data vydání a můžou být zakoupeny v předprodeji 60 dnů předem prakticky z jakéhokoliv zařízení UNIPOK a POP. Ceny jsou více než příznivé - například jednosměrná jízdenka v relaci Jeseník - Opole vyjde na 143,-. Při výdeji jízdenky ve vlaku z obsazené stanice se vybírá manipulační přirážka 20,-Kč. Sleva 50% je poskytována dětem a psům (děti na ČD od 6 let do dne předcházejícího 15. narozeninám, na PKP od 4 let do dne předcházejícího 12. narozeninám.

Nezbývá, než popřát šťastnou cestu za objevováním krás hlavního města polské hudby, jak je také jinak nazýváno Opole.


Martin Hanzal | 22.2.2007 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


25.02.2007 (14:45)  
V sobotu 24.2. jsem uskutečnil dlouhodobě plánovanou návštěvu železničního hraničního přechodu Mikulovice – Głuchołazy. Ve skutečnosti se nejedná jen o hraniční přechod Mikulovice - Głuchołazy, ale o hraniční přechody dva. Tím druhým přechodem je přechod Jindřichovice ve Slezsku - Głuchołazy. Pro pasové odbavení cestujících jedoucích ve směru Jindřichovice ve Slezsku se používá šteplík s tímto názvem, pro jízdu směr Mikulovice štemplík „Mikulovice".
Na nádraží v Głuchołazech je společné pracoviště pracovníků pasové kontroly, které spadá pod silniční hraniční přechod Mikulovice.
Pěší přesun z nádraží na silniční přechod mi trval ostrou chůzí hodinu, takže vzdálenost odhaduji asi na pět kilometrů. Mimo jiné je nutno překonat stoupání 80 promile. Až k hranici vede pohodlný chodník. Z hraničního přechodu na mikulovické nádraží jsem použil „staré silnice" vedoucí přes obec. Oproti novému obchvatu je cesta delší asi o 500 metrů, ale neotravují vás gumokoly a navíc si můžete v několika obchodech koupit občerstvení.
Nádražní hospoda sice funguje každý den, bohužel až od 14 hodin.
Variantou pěšího výletu může být cesta přes sousední hraniční přechod do Zlatých Hor.
Z tarifního hlediska jsou Głuchołazy vnitrostátním tarifním bodem, tedy správně by měly nést označení Głuchołazy ČD. Jízdenku za vnitrostátní tarif lze zakupovat do stanice Głuchołazy. V úředním jízdním řádu ovšem chybí označení, že se jedná o stanici bez výdeje jízdenek.
Takže v případě jízdy do Głuchołaz se vlastně neuplatňuje tarifní bod Głuchołazy Grenze, přesněji řečeno, jízdné v úseku Głuchołazy Gr. - Głuchołazy se určuje podle vnitrostátního tarifu. Zajímavé je, že v seznamu stanic TR6 stanice Głuchołazy uvedena není.
23.02.2007 (20:41)  
Dne 10.12.2006 se po mnohaletém úsilí konečně otevřel hraniční přechod Głuchołazy i pro občany České republiky.
Ten železniční přechod byl snad otevřen pro občany jiných států a pouze občané České republiky jej nemohli využívat ?????
Podle mezivládní smlouvy mezi Československem (právní předchůdce Česka) a Polskem byl přechod Głuchołazy – Mikulovice určen pouze pro nákladní přepravu (aktualizace původní smlouvy viz Sdělení ministerstva zahraničních věcí číslo 23/1998 Sb.)
[Dohoda mezi republikou Československou a republikou Polskou o privilegované průvozní dopravě železniční z Československa do Československa přes Glucholazy ze dne 12. listopadu 1948].
Tarifní bod Głuchołazy Gr. v seznamu tarifních bodů není novinkou, v nákladní přepravě existoval.
registrovaný uživatel waszyn 
22.02.2007 (17:19)  
Hloupemu napovez... Tak pokud nekdo z vas byl nekdy v jesenikach tak taky vi kdo do nich jezdi a kdo obsazuje velke mnozstvi ubyt.kapacit. Pochybuji ze by nekdo zavadel a tezce dotoval spoj pro sporadicky se vyskytujici individua delajici 7h vylety vlakem
22.02.2007 (16:38)  
waszyn: Pardon, už jsem to asi pochopil. Poláci sem nebudou jezdit na jednodenní výlety, ale na celý týden.
registrovaný uživatel Halbstadt  mail  
22.02.2007 (16:20)  
V sobotu jsem s tím jel do Polska 6 šotoušů z Polska asi dva cestující z Nysy do Opole asi 30 lidí
22.02.2007 (16:05)  
waszyn: A Poláci to budou jezdit rychleji a levněji? Anebo jsou úplně padlí na hlavu?
registrovaný uživatel waszyn 
22.02.2007 (15:38)  
Tak předpokládám že jsou ty Sp vlaky určené Polákům, kteří přijíždějí k nám do lázní či do hor. jiné využití nevidím, na jednodenní výlet z jeseníku do 88 vzdaelene opole se za 300 a 7 hodin hodin ve vlaku se předpokládám nikdo vlakem nevydá, to by musel být úplně padlý na hlavu. z toho důvodu nevidím význam pro nějakou návaznost na Krnov. Tam Poláci na hory ani do lázní jezdit nebudou. A Češi se budou jezdit mrknout max.do Glucholaz a tam staví osobáky z obou směrů.
registrovaný uživatel konca 
22.02.2007 (14:54)  
určitě je dobře, že se to konečně podařilo, ale vzhledem k fantastické jízdní době zaručeně budou vlaky prázdné. Ono urazit vzdušnou čarou 88 km za 3 hodiny 50 minut vyžaduje dost trpělivosti.je to škoda.
registrovaný uživatel Mibe 
22.02.2007 (13:19)  
Tak gratuluji, ze skutecne po MNOHALETEM usili se podarilo Glucholazy do Polska KONECNE zprovoznit. Jednu chvili to vypadalo tak, ze PKP dokonce uplne vypovi peaz a ze vlaky mezi Jindrichovem a Mikulovicemi budou nahrazeny autobusy.
Kde je ta doba, kdy po trati 290 jezdily na Os vlacich Zamracene se 4 vozy a bylo to plne. To je jiz daaavno...
Vi se , jake budou jezdit soupravy? Zda B vozy CD, nebo motoraky? A jak je to s navaznosti pripoju od Krnova? Myzlim, ze lide z Krnova a okoli by taky meli zajem se projet do Polska.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko