Komentář – Pardubický deník pro své čtenáře v pondělí 5. září uspořádal on-line rozhovor s Jaromírem Duškem. Ten zastává funkci náměstka hejtmana Pardubického kraje, s odpovědností za dopravu a dopravní obslužnost. Zatímco médium pobízelo čtenáře k otázkám na Duškův volební program pro nastávající krajské volby, většinu tazatelů zajímala spíše jeho dosavadní rozhodnutí v oblasti dopravní obslužnosti kraje. Občané například požadovali vysvětlení, proč kraj objednává málo využívané vlaky na některých tratích, za jakých okolností probíhaly poslední škrty v autobusové dopravě či z jakého důvodu kraj nezajišťuje obsluhu páteřních relací spěšnými vlaky. V podstatě nic nového pod sluncem, chtělo by se říci.
Poněkud nestandardní však byly náměstkovy odpovědi. Namísto konkrétních vyjádření, jimiž by si Dušek svoje dosavadní kroky obhájil, zvolil ve většině případů vyhýbavé reakce, občas klesající až k urážkám tazatele. „Rozsah vašich informací se pohybuje na úrovni zapomenutého vojáka v džungli,“ sdělil například na úvod jedné z odpovědí, jiný ze čtenářů si odnesl označení „velmi neinformovaný pisatel mimo mísu“. Nepochodil ani uživatel, který se chtěl dopátrat změny počtu cestujících na trati 238 po zrušení spěšných vlaků – místo toho byl nepřímo označen za „komsomolce“, tedy člena komunistického svazu mládeže, jak Jaromír Dušek s oblibou říká tvůrcům optimalizace veřejné dopravy v Pardubickém kraji.
Průzkumy volebních preferencí ukazují, že se další Duškova kariéra bude pravděpodobně odehrávat již mimo krajskou samosprávu. Bude-li jeho nástupce alespoň o něco vstřícnější ke svým voličům, půjde do jisté míry o posun k lepšímu.
Komentář nemusí vyjadřovat stanovisko redakce.

Pamatuji se , jak mu jednou bylo kdysi nabídnuto místo ve vedení Českých drah. Když neustále kritizoval management , měl tenkrát šanci se stát součástí toho managementu a dělat to jinak..lépe. Odmítl...
Poté si pamatuji jak začal jako soukromá osoba podnikat. Koupil tenkrát nějaké malé vodní elektrárny. Zaměstnance šikanoval a platil jim minimální mzdu. Takže na jednu stranu se " rval do roztrhání těla" za své členy a na druhou stranu byl velmi tvrdý zaměstnavatel , který by odbory na svém pracovišti nesnesl:-).
No , myslím , že když zmizí v propadlišti dějin , žádná škoda....
Máte pravdu. Problémy s D1 by nebyly, soudruh Dušek by ji dokázal uzavřít jako nekalou konkurenci železniční dopravy :D
https://www.respekt.cz/tydenik/1997/7/stavka-zeleznicaru-jako-vyzva-k-rozhodnosti
Kdyby ostří hoši se dál starali, tak dnes se nemusely řešit žádné problémy se soukromníky, s kávou zadarmo, s modernizací a podobně
Proč vlastně nebyl nikdy ministr dopravy? Třeba by dnes nebyly ty zácpy na D1 kvůli opravám
Opravdu je mi Jana Pernera velmi líto.
chudák Perner se musí obracet v hrobě!
A aby to za něco stálo, tak to chce přímé spojení rovnou s Jihlavou a Brnem, jako dřív.
No hlavně by to chtělo vrátit vlaky na lokálku Chrudim město - Heřmanův Městec. Kvůli dvěma zas*aným přejezdům je trať nesjízdná... To je ubohé... :/
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
