Komentář – Pardubický deník pro své čtenáře v pondělí 5. září uspořádal on-line rozhovor s Jaromírem Duškem. Ten zastává funkci náměstka hejtmana Pardubického kraje, s odpovědností za dopravu a dopravní obslužnost. Zatímco médium pobízelo čtenáře k otázkám na Duškův volební program pro nastávající krajské volby, většinu tazatelů zajímala spíše jeho dosavadní rozhodnutí v oblasti dopravní obslužnosti kraje. Občané například požadovali vysvětlení, proč kraj objednává málo využívané vlaky na některých tratích, za jakých okolností probíhaly poslední škrty v autobusové dopravě či z jakého důvodu kraj nezajišťuje obsluhu páteřních relací spěšnými vlaky. V podstatě nic nového pod sluncem, chtělo by se říci.
Poněkud nestandardní však byly náměstkovy odpovědi. Namísto konkrétních vyjádření, jimiž by si Dušek svoje dosavadní kroky obhájil, zvolil ve většině případů vyhýbavé reakce, občas klesající až k urážkám tazatele. „Rozsah vašich informací se pohybuje na úrovni zapomenutého vojáka v džungli,“ sdělil například na úvod jedné z odpovědí, jiný ze čtenářů si odnesl označení „velmi neinformovaný pisatel mimo mísu“. Nepochodil ani uživatel, který se chtěl dopátrat změny počtu cestujících na trati 238 po zrušení spěšných vlaků – místo toho byl nepřímo označen za „komsomolce“, tedy člena komunistického svazu mládeže, jak Jaromír Dušek s oblibou říká tvůrcům optimalizace veřejné dopravy v Pardubickém kraji.
Průzkumy volebních preferencí ukazují, že se další Duškova kariéra bude pravděpodobně odehrávat již mimo krajskou samosprávu. Bude-li jeho nástupce alespoň o něco vstřícnější ke svým voličům, půjde do jisté míry o posun k lepšímu.
Komentář nemusí vyjadřovat stanovisko redakce.

ale tady přece vůbec nejde o to, kdo je koho příznivcem. To, že kritizuji některé kroky Duška ještě neznamená, že ve všem souhlasím se Zárubou, jak se někteří diskutující snaží neustále podsouvat.
Bohužel jsem se pořád nedočkal od Duškových zastánců nějakých kloudných argumentů, které by jeho jednání podložily. Neustálé vytahování věcí, které byly údajně za minulého vedení špatně jsou trošku málo
Jakto, že nezahrnují? Je snad nabídka rychlejších Sp. spojů pro cestující nezajímavá?
Zhoršila by se oblužnost Štítů, kdyby se místo vlaku zavedla zmiňovaná autobusová linka?
Mají snad cestující jezdit všude oklikou vlakem, protože u vás neumí udělat poctivé VŘ na autobusové dopravce?
Zkuste se ale oprostit od situaci v JČ a zodpovědět mi napsoto konkrétní otázky ke konkrétním tratím zmiňovaným v minulém příspěvku.
Stále nejsou čísla, o kolik desítek procent vzrostl počet přepravených veřejnou dopravou na pardubicku likvidací vlaků po 2011 a naopak o kolik stovek pércent je propad po instalaci ďábla (Ing. Jaromíra Duška)? Záměrně do win-win nezahrnuji cestující, o ně nejde, ovšem změny toku financí na obslužnost jsou měřítkem - výhradním!
Dušek zde mimo jiné "zachráníl" vlaky z Letohradu do Hanušovic a Štítů. Tyto spoje jsou z důvodu trasování a stavu tratí velice pomalé a spoje přepravují max. jednotky cestujících. Nebylo by přece jenom lepší obsloužit tyto sídla autobusy Jablonné - Zábřeh, Lichkov - Šumperk? Tak, aby linka spojovala větší sídla s návaznými přestupy v obou směrech? Nebylo by lepší za ušetřené peníze objednat více Sp. vlaků směr Pardubice a zkrátit tak cestu cestujícícm do krajského města? Nebylo by lepší místo těchto tratí udělat cyklostezky a ušetřené peníze dát do modernizace a elektrifikace Týniště - Letohrad, Lichkov - Králíky?
Mimochodem, ve vašem seznamu chybí položka "z hlediska provozovatelů vlaků".
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
