..: Wagon Service Travel odkoupil od RŽD třicet lůžkových vozů :..

Exteriér, foto: Wagon Service Travel Bratislava — Gigantické dodávky lůžkových vozů pro ruské železnice, o kterých jsme již psali, umožnily odstavit z provozu zhruba osmdesát starších lůžkových vozů řady WLABmee, dodávaných z východoněmecké vagonky DWA Görlitz v polovině 90. let. O vozy projevil zájem slovenský dopravce Wagon Service Travel, zabývající se pronájmem ubytovacích vozů a provozováním různých výletních vlaků. V průběhu roku 2015 bylo zakoupeno třicet lůžkových vozů, které se od čtveřice doposud provozovaných vozů odlišují modernizací interiéru, a vozy byly v ŽOS Vrútky podrobeny další modernizaci, jejíž součástí bylo přelakování do nového nátěru Wagon Service Travel.

Exteriér, foto: Wagon Service Travel Omlazovací kůrou prošel také interiér, kde byly použity například různě barevné obklady stěn. Vozy, které již omlazovací kůrou a přelakováním do barevného provedení WSBA prošly, jsou v současné době nasazovány na vlaku EN 444/445 Slovakia a od nového grafikonu se vyskytnou také na druhém páru nočních vlaků spojujících Prahu s východním Slovenskem, rychlíku Bohemia z Prahy do Humenného. Větší změny lze čekat na Slovensku, kde by tyto moderní vozy označované jako WLABmee/200/NG (NG = nová generace) nahradí zastaralé vozy řady WLAB na řadě vnitrostátních výkonů, tedy na všech relacích Bratislava - Košice/Humenné/Prešov. Za zmínku na závěr stojí, že v průběhu nákupu v 90. letech nebyly tyto vozy odebrány všechny, část vozů přešla k běloruským a ukrajinským železnicím a deset vozů připadlo roku 1997 tehdejším Železnicím Slovenské republiky, kde pod hlavičkou ZSSK dosud spojují Košice a Poprad-Tatry s Prahou. Další čtyři vozy, které byly vyrobeny pro litevské železnice, připadly v roce 2007 již zmíněné společosti WSBA, avšak oproti třicítce nových vozů neprošly modernizací interiéru.

Přechodové dveře, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel WC, foto: Wagon Service Travel

Zdroj: Wagon Service Travel


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 1.9.2015 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
01.09.2015 (19:55)  
(OT) Komín: Zkuste si srovnat cenu letadla a vlaku (třeba mezi Prahou či Berlínem a Paříží). I klasické aerolinky vyjdou levněji, než vlak, natož pak ty nízkonákladové. A časový rozdíl?
registrovaný uživatel Komín  mail  
01.09.2015 (19:49)  
WLABmee jsou pěkné vozy a myslím, že rekonstrukce je velmi zdařilá. Rozhodně najdou využití. Když se ale nakouslo téma nočních relací, také mě mrzí zkrácení Phoenixe, zrušení Kodaně. Chybí mi taky nějaká ta Itálie a potom ten západní směr. Třeba nerozumím tomu, proč do Paříže jezdí z Prahy spousta autobusů a létá relativně hodně letadel. Přímý vlak není žádný. A to dokonce už ani z Berlína nebo Vídně. To by se opravdu neudržel?
01.09.2015 (19:24)  
Pikehead: bejvávalo bejvávalo. Amsterdam ťafli od loňského prosince (EN Phoenix končí v Oberhausenu). Zrovna tohoto spoje je mi dost líto - nejen proto, že jsem jej často využíval, ale měl příjemnou časovou polohu. Jo, dá se dojet až do Amstru, ale v Dortmundu nebo Düsseldorfu se musí přestupovat. Grr! A ještě dost brzo ráno.

Ten jih zní zajímavě - dovedl bych si představit lůžkáč do severní Itálie. Pro zajímavost - Němec tam posílá svůj DB AutoZug.

A ještě jedna větev by podle mého stála za úvahu: když teda zardousili loni i tu Kodaň, tak mnohem lepší potenciál by podle mě mělo pokračování přes Öresund do Malmö a nahoru do Stockholmu / Göteborgu - Oslo. Taktéž by se tam sešel autovůz - autem na jeden zátah je Skandinávie náročná a někdy se nedá z různých důvodů letět...

Dobře, že se ty vozy dostaly na Slovensko - omlazovací kúra lůžkových kurzů byla už žádoucí (totéž ovšem platí u nás). Teď jen aby jezdily.
01.09.2015 (17:57)  
... by musely mít ČD zájem. Sami svých pár slušných lůžek pronajímají Němcům (byť si na ně zase Němci najímají levný, český personál) a ty horší pronajímají na Slovensko (což teď evidentně skončí).
01.09.2015 (15:17)  
Záslužný počin... Chtělo by to nějaké relace z Prahy na jih a daleký západ, aspoň v létě...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko