..: Wagon Service Travel odkoupil od RŽD třicet lůžkových vozů :..

Exteriér, foto: Wagon Service Travel Bratislava — Gigantické dodávky lůžkových vozů pro ruské železnice, o kterých jsme již psali, umožnily odstavit z provozu zhruba osmdesát starších lůžkových vozů řady WLABmee, dodávaných z východoněmecké vagonky DWA Görlitz v polovině 90. let. O vozy projevil zájem slovenský dopravce Wagon Service Travel, zabývající se pronájmem ubytovacích vozů a provozováním různých výletních vlaků. V průběhu roku 2015 bylo zakoupeno třicet lůžkových vozů, které se od čtveřice doposud provozovaných vozů odlišují modernizací interiéru, a vozy byly v ŽOS Vrútky podrobeny další modernizaci, jejíž součástí bylo přelakování do nového nátěru Wagon Service Travel.

Exteriér, foto: Wagon Service Travel Omlazovací kůrou prošel také interiér, kde byly použity například různě barevné obklady stěn. Vozy, které již omlazovací kůrou a přelakováním do barevného provedení WSBA prošly, jsou v současné době nasazovány na vlaku EN 444/445 Slovakia a od nového grafikonu se vyskytnou také na druhém páru nočních vlaků spojujících Prahu s východním Slovenskem, rychlíku Bohemia z Prahy do Humenného. Větší změny lze čekat na Slovensku, kde by tyto moderní vozy označované jako WLABmee/200/NG (NG = nová generace) nahradí zastaralé vozy řady WLAB na řadě vnitrostátních výkonů, tedy na všech relacích Bratislava - Košice/Humenné/Prešov. Za zmínku na závěr stojí, že v průběhu nákupu v 90. letech nebyly tyto vozy odebrány všechny, část vozů přešla k běloruským a ukrajinským železnicím a deset vozů připadlo roku 1997 tehdejším Železnicím Slovenské republiky, kde pod hlavičkou ZSSK dosud spojují Košice a Poprad-Tatry s Prahou. Další čtyři vozy, které byly vyrobeny pro litevské železnice, připadly v roce 2007 již zmíněné společosti WSBA, avšak oproti třicítce nových vozů neprošly modernizací interiéru.

Přechodové dveře, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel WC, foto: Wagon Service Travel

Zdroj: Wagon Service Travel


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 1.9.2015 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Keprt 
03.09.2015 (11:41)  
Problém je však malý zájem DB, SNCF aj. na nočních spojích obecně

A z čeho ten malý zájem pramení? Odpověď tuším, ale opravdu jen tuším. Bohužel tento klíčový aspekt v této diskuzi ještě nezazněl. Což jí činí silně šoto-akademickou.
registrovaný uživatel Kakov 
03.09.2015 (11:31)  
Hornisse:
chápu to tedy dobře, že z Vašeho pohledu jediná (byť zásadní) nevýhoda nočního vlaku pro služební cestu je nutnost příliš včasné rezervace?
03.09.2015 (10:32)  
Ještě k rozdílům lůžkový vlak v. letadlo. V květnu jsme se vydali s rodinou do Paříže (2 dospělí, 2 děti 4 a 9 let). Tam nočním vlakem s přestupem v Köln na Thalys, zpátky EasyJet přímý let.
Cena: cca stejná - v obou případech cca 8500-9000 Kč/jedna cesta pro všechny (nákup zhruba 6 týdnů před odjezdem). Pochopitelně nejlevnější byla cesta autobusem, ale ne o mnoho (6300 Kč jedna cesta, se slevou O2 výhody o něco levněji, tj. cca 5200 Kč), ale pohodlí (navíc s dětmi) nesrovnatelné.
Čas: letecky je to samozřejmě rychlejší, ale na večer byly lety mnohem dražší a ranní lety zase brzy ráno (pokud počítám i cestu na letiště a pobyt, tj. snížení komfortu). Takže vlak z toho v poměru čas/cena vyšel docela solidně.
Bohužel vlak zhatila stávka na DB (stejně tak mohla mohla zhatit cestu letadlem stávka leteckých dispečerů či uzavírka silnice). Tak jsme nakonec nouzově vyzkoušeli i variantu autobus (čas solidní, srovnatelný s vlakem, cena výrazně levnější, pohodlí o dvě třídy níže). Návratky však v případě obou jízdenek nebyly problém.
Sumarizace: vlak se vyplatí oproti letadlu i do Paříže, i s přestupem (časově i cenově) a jistě by si našel klienty i bez přestupu. Problém je však malý zájem DB, SNCF aj. na nočních spojích obecně (a na vlacích z/do ČR vůbec). Problémem je i neexistence centrálního rezervačního systému pro železnici (na rozdíl od podobných portálů v letecké dopravě).
Uvádím jedno konkrétní spojení a určitě by se jich našlo i více podobně životaschopných.
03.09.2015 (9:24)  
Hornisse: zajisté, služební cesty na den nebo dva s příručním kufříkem - tady určitě vítězí letecké spojení. Ale myslím, že právě na ty turistické relace je lůžkový vlak s autovozem rozumnou alternativou. A mohu říct, že i někteří řidiči se silnou tendencí používat auto jako boty mají vůli i zájem ten autovlak použít, prostě proto, že si místo vejrání na cestu mohou odpočinout. Nemusí třeba spát, ale hlavně nemusí řídit a mohou absolvovat cestu i v jiné pozici než vsedě.
03.09.2015 (7:32)  
Frantisek: Ale ano,ty vlaky jsou plné - dovolenkáři kteří ho vybookovali čtvrt roku předem. Proti tomu nic, ale já tu mluvím o jiné skupině cestujících. A bohužel pro služební cestu ten vlak výhodný není, protože tu čtvrt roku dopředu nenaplánujete.
Jasně, můžete namítnout, že lehátka jsou k dispozici i relativně krátce před odjezdem, jenže lehátka jsou o tom nějak přečkat noc, ne o tom vstát ráno svěží a připravený do práce. O cestě na sedačce ani nemá smysl mluvit.

Prostě já mluvím o lidech na služební cestě a nezlobte se, pro ty ten vlak opravdu bohužel nemá smysl.

Tím samozřejmě nejsem proti existenci těch vlaků, jen vyjadřuji svůj názor, že pro mě noční vlak i přes zdánlivou výhodnost nemá smysl.
02.09.2015 (22:00)  
Já pánové úplně žasnu. Před 26 lety jsme byli rádi, že nás vlak někam dovezl, ke konci / k cíli cesty dopomohl autobus, metro nebo nožičky. Ti movitější vzali taxu.

Pokud chcete někam jet autem, musíte si ho koupit. Běžný vůz stojí 300.000,- až 500.000,- a více a to, že auto vlastníte Vás stojí statisíce = to nikdo neřeší. Ale řešíme kolik stojí příplatek za lůžko, když někam jedeme 2* za rok.

Znám lidi, co už auto nevlastněj, půjčí si ho a vyjde je to na pakatel. Nebo jiní jedou firemním. Před 26 lety vyrobený Mercedes jezdí dodnes (třeba v Rusku). Některé vozy z roku 2005 se dnes již NEvyplatí opravovat. Pokud mám plečku a jezdím v dosahu MHD tak nemohu počítat s nějakým autovýletem na Zell am See, ale s ČD

Všechno něco stojí.
registrovaný uživatel Komín  mail  
02.09.2015 (21:50)  
Noční vlak může být použitelný, a to velmi dobře. Příkladem nám může být právě Rakousko, nabídka nočních vlaků poměrně bohatá a podle mé zkušenosti bývají poměrně plné, též autovozy u autovlaků. Potom moje osobní zkušenost s ÖBB nočními vlaky je kladná, některé vozy sice starší, ale po důkladných modernizacích, s dobrým servisem.
Sezónní autovlak k moři nabízí ÖBB též, EN Wien - Livorno. Možnosti sezónní dopravy jsou ale podle mě omezené, neboť ubytovací vozy nejsou zrovna nejlevnější a zisk přináší jen v určitou část roku.
registrovaný uživatel Kakov 
02.09.2015 (21:08)  
zapomíná se na jednu psychologickou výhodu autovlaku,

v autofilní společnosti jako je ta česká, může zafungovat i fakt, že jedu pohodlně vlakem a přitom jedu autem (zavazadla v kufru, aniž bych se o ně staral, dojedu autem od dveří ke dveřím)
registrovaný uživatel Kakov 
02.09.2015 (21:05)  
A ano, autovlak se samozřejmě nabízí ... ... to už radši 10 eur za nějaký mikrobus od vlaku k hotelu...

v čem hledáte problém?? autovlak odveze i toho co chce jet tím mikrobuse i toho co chce jet tím autem..

jak už zaznělo, ta veřejná doprava existuje, takže se stačí domluvit... ...samozřejmě, že tento způsob dopravy nedoveze lidi do každého penzionu na samotě u lesa, ale určité nemalé procento lidí cestujících do dané oblasti to může oslovit
registrovaný uživatel Kakov 
02.09.2015 (20:58)  
když jsem se několik týdnů před odjezdem pokusil koupit lístky, zjistil jsem, že lůžka jsou už beznadějně vyprodané

jo s tímto problémem jsem se setkal i ve vlacích směr Tatry, otázka je proč nenavýšit kapacitu...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko