..: Wagon Service Travel odkoupil od RŽD třicet lůžkových vozů :..

Exteriér, foto: Wagon Service Travel Bratislava — Gigantické dodávky lůžkových vozů pro ruské železnice, o kterých jsme již psali, umožnily odstavit z provozu zhruba osmdesát starších lůžkových vozů řady WLABmee, dodávaných z východoněmecké vagonky DWA Görlitz v polovině 90. let. O vozy projevil zájem slovenský dopravce Wagon Service Travel, zabývající se pronájmem ubytovacích vozů a provozováním různých výletních vlaků. V průběhu roku 2015 bylo zakoupeno třicet lůžkových vozů, které se od čtveřice doposud provozovaných vozů odlišují modernizací interiéru, a vozy byly v ŽOS Vrútky podrobeny další modernizaci, jejíž součástí bylo přelakování do nového nátěru Wagon Service Travel.

Exteriér, foto: Wagon Service Travel Omlazovací kůrou prošel také interiér, kde byly použity například různě barevné obklady stěn. Vozy, které již omlazovací kůrou a přelakováním do barevného provedení WSBA prošly, jsou v současné době nasazovány na vlaku EN 444/445 Slovakia a od nového grafikonu se vyskytnou také na druhém páru nočních vlaků spojujících Prahu s východním Slovenskem, rychlíku Bohemia z Prahy do Humenného. Větší změny lze čekat na Slovensku, kde by tyto moderní vozy označované jako WLABmee/200/NG (NG = nová generace) nahradí zastaralé vozy řady WLAB na řadě vnitrostátních výkonů, tedy na všech relacích Bratislava - Košice/Humenné/Prešov. Za zmínku na závěr stojí, že v průběhu nákupu v 90. letech nebyly tyto vozy odebrány všechny, část vozů přešla k běloruským a ukrajinským železnicím a deset vozů připadlo roku 1997 tehdejším Železnicím Slovenské republiky, kde pod hlavičkou ZSSK dosud spojují Košice a Poprad-Tatry s Prahou. Další čtyři vozy, které byly vyrobeny pro litevské železnice, připadly v roce 2007 již zmíněné společosti WSBA, avšak oproti třicítce nových vozů neprošly modernizací interiéru.

Přechodové dveře, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Chodba, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel Kupé, foto: Wagon Service Travel WC, foto: Wagon Service Travel

Zdroj: Wagon Service Travel


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 1.9.2015 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
02.09.2015 (20:36)  
Již víckrát v minulosti jsem využil noční lehátkové spojení z Vídně do Itálie (Benátky, Řím) a jelo to plné. Tak mi tu nevykládejte, že to proti letadlu nemá šanci. Spíše od nás není vlakem nabídka, tak se lidi harcují autobusy a auty, pokud mají závratě z výšek. A vlak považují za nepoužitelný.
02.09.2015 (16:29)  
Optus: V tom konkrétním případě vlak smysl měl, díky velmi vhodnému trasováni vlaku (přímý spoj do Vídně a přímý spoj do cílového města) vs. značně nevhodného trasováni letadla (dlouhá cesta na letiště, dlouhý přestup a dlouhá cesta z letiště), díky kterého byl výsledný čas cesty +- nastejno. Vzhledem k možnosti cestu prospat vypadal vlak lákavěji.

Ovšem vzhledem k výsledku máte vlastně pravdu a proti letadlu to nemá šanci.
02.09.2015 (16:19)  
Snášíte tu důvody, proč to nedělat. Vždyť lidi přece můžou jet autem, autobusem nebo letět, když to vlakem nepůjde. Tak proč zavádět vlak? A komu se to nelíbí, nejezdí pak nikam. Myslím, že vyprodání spojů naopak hovoří o tom, že vlak je použitelný. Jinak by přece nebyl vyprodaný. Jiná věc je, kolik by to mělo stát. Uvažuji-li ubytovací vozy, pak může cena klidně odpovídat úrovni ubytování - je to ušetřený čas, který může nahradit jednu noc či spánek po cestě v cíli. Většina sice možná dá přednost letadlu, autu či autobusu, ale ten zbytek myslím zaplní minimálně jeden vůz bez problému (ze zkušenosti). Takže nevidím důvod, proč by tu ta možnost nemohla být.
02.09.2015 (15:15)  
CART: Nehledě na zdržení, než si z vagonu vystoupí "ta X5". Půl hodiny je myslím i málo.
Mno a taky je důležité vědět, jestli lidi vozí lyže s sebou nebo si je zapůjčí až na hotelu či pod svahem. Je to 500 km tam a 500 km zpátky? S parkovným apod. se za otočku pod 2.000 nedostanete ikdyž si řeknete, že auto prostě je a jeho opotřebení rozpočítáte na jiné cesty. Při reálnějších celkových nákladech 6 kč/km jsme na ceně okolo 5-6000 za dopravu od dveří ke dveřím. A cca 5,5-7,5 hodiny za volantem podle počasí.
Registered user CART 
02.09.2015 (14:02)  
JIŘÍ HOVORKA - pokud cílím na skupinu zákazníků, kteří se neřídí pouze cenou, tak po nich zase nemůžu chtít, aby jezdili někde od vlaku s lyžemi na rameni a dítětem na ruce MHD pod kopec a pak pěšky... :) Bez vyřešení detailů je z toho auta nedostanu.

OPTUS - tablet s pohádkami jednak není stejná kategorie jako BMW X5, a hlavně není zdaleka všemocný, zabaví dítě tak na dvě hodiny (vlastní zkušenost, a to je moje dítě HODNĚ zvyklé cestovat, autem i vlakem).
A ano, autovlak se samozřejmě nabízí, ale když to vezmu za sebe, tak během pobytu veškerou dopravu řeší místní skibusy od hotelu, tak k čemu auto? To už radši 10eur za nějaký mikrobus od vlaku k hotelu...
Registered user optus 
02.09.2015 (13:46)  
CART: A kdy už tam budme? No Ti co jezdí lyžovat do Alp, a mají na to, si něco připlatit, aby nemuseli tuto větu poslouchat, mají určitě tolik peněz, že je nedají do vlaku, ale koupí tablet s fůrou pohádek a jedou si v klildou svou BMW X5 do Alp na lyže a větu "Kdy už tam budeme" slyší zřídka.... Tak to vidím já...

Ano, Lidi jedou na lyže a ne na nádraží, proto se bavíme o autovlaku... Aby z toho nádraží mohli dále do středisek ve vší pohodě...

Hornisse: Má-li být atraktivní lůžkový vlak, musí cena odpovídat realitě. Pokud jsem schopen do Itálie letět doslova za tisícovku, kór když je to služebně a cena se až tolik neřeší, proč bych se trmácel lůžkem a ještě k tomu asi dráž?

Konečně, přiznejme si, že železnice při přepravě lidí na větší vzdálenosti už dávno nehraje první housle, ale až tak třetí... Z toho pak plyne, nač má slovenský národní dopravce flotilu lůžkových vozů, když IC vlak projede celým Slovenskem za pár hodin...
02.09.2015 (12:50)  
CART - proč používáte podmiňovací způsob. Veřejná doprava funguje nejen v ČR, ale i Rakousku, Švýcarsku. Návazná doprava existuje a párkrát jsem již využil. Chce to jen pár kliků myší...

Kdo chce, jezdí vlakem už nyní. Ti ostatní hledají výmluvy "kdyby"
02.09.2015 (12:40)  
Problém lůžkových vozů je podle mě i v kapacitách. Dva roky zpátky jsem potřeboval jet z Vídně do Itálie a vzhledem k dobrému spojení jsem se rozhodl pro vlak. Jel jsem služebně, takže cenu jsem moc neřešil, jenže když jsem se několik týdnů před odjezdem pokusil koupit lístky, zjistil jsem, že lůžka jsou už beznadějně vyprodane. Nevím, jestli je to takhle standardně a už jsem ani neměl chuť to znovu zkoušet, ale tahle zkušenost mě o praktické použitelnosti nočních vlaků moc nepřesvědčila.

Mimochodem, bylo pak zajímavé sledovat ostatní cestující, protože jsem získal ten dojem, že snad jedou jen čeští režijkáři na fipky a ještě si hlasitě stěžují, jaká je těch pár stovek za lehátko zlodějina.
02.09.2015 (12:36)  
optus: No právě, lidi jedou na lyže, ne na nádraží. Takže v místě by to chtělo dva tři mikrobusy/vagon na rozvoz. Nebo prodávat jízdenku v balíku s jízdenkou na již existující přípoje. Asi ve formě celodenní síťovky pro celou oblast.
Registered user CART 
02.09.2015 (12:32)  
OPTUS - samozřejmě, že čistě finančně je cesta vlakem tak někde na úrovni ceny auta s jedním člověkem. Už při dvou lidech klesají náklady autem radikálně dolů. Ale myslím, že je tu rostoucí skupina lidí, kteří si raději připlatí za pohodlí než poslouchat ze zadních sedadel 8-10 hodin v kuse: "a kdy už tam budeme??".

M - ano, lyžařská střediska samozřejmě nejsou bodová záležitost, takže by musely navazovat nějaké místní shuttly k hotelům, nebo tak něco, což jsou pochopitelně další náklady...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko