..: Vlaky City Night Line v západní Evropě čeká redukce :..

EN z Německa do Prahy, foto: Robert VelechovskýBerlín - Cestující, kteří využívají k cestování do západní Evropy noční spoje kategorie City Night Line, si budou od nového jízdního řádu muset zvyknout na nemalá omezení. Provozovatelé vlaků, německé dráhy Deutsche Bahn ve spolupráci s národními dopravci v jednotlivých zemích, totiž chystají zásadní redukci některých těchto vlaků. Škrtání se dotkne pravděpodobně nakonec i vlaků a přímých vozů, které vyjíždějí z Prahy. O plánovaných změnách informoval zahraniční server Railjournal.com.

„U nočních spojení DB typu CNL dojde ke změnám cílových stanic v západní Evropě. Přímé vozy Praha - Kodaň budou zrušeny, spoj Praha - Amsterodam bude nově veden pouze do Dortmundu a bude obsluhovat hustě obydlenou oblast Porýní-Porúří, kde bude více zastávek,“ popisuje plánovanou podobu nového jízdního řádu mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský s tím, že spojení do nizozemského hlavního města Amsterodamu bude možné přípojným vlakem kategorie ICE.

Tyto změny však nebudou zřejmě jedinými v síti vlaků CNL. Podle některých zdrojů by mělo dále dojít například ke zrušení vlaků z Berlína, Hamburku a Mnichova do Paříže. Dálkové noční vlaky Deutsche Bahn v uplynulých letech podle některých zdrojů prodělávaly asi 20 milionů eur ročně. Uvolněné vozy chtějí DB použít na zkvalitnění a posílení dalších linek v exponovaných obdobích.

Zdroje: Railjournal.com, České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.8.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Německo Česká republika (celá) Nizozemsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
15.08.2014 (8:54)  
Pro mě jsou EN poslednil ostrůvky spojení se Západem. Ještě chvílí a budemetu uúplně odříznutí od civilizace. Pár Vídni a Berlínů je žalostně málo..
14.08.2014 (22:14)  
Etienne: V podstatě to lze chápat jako důsledek postupující liberalizace železnic a neschopnost se dohodnout.
Chapu, ze pro nemce (resp. pro nemecky nabrezi) muze byt problem pochopit, proc je maly zajem o pomale a drahe vlakove spojeni, kdyz tam jeste nedavno prakticky neexistovala dalkova autobusova doprava. Nechapu proc za nezajem cestujicich o pomaly a drahy vlak muze Jancura s pastikarem...

docx: Už aby zrušili FIP, abychom mohli jezdit na služební cesty jako normální lidi. (= letecky)
Jak presne vam FIP brani v letani?
registrovaný uživatel docx 
14.08.2014 (21:21)  
Pravidelně cestuji na trase Praha - Brusel. Cestu tam vlakem 18:29 Praha a přestup na Thalys v Kolíně už jsem před časem vzdal kvůli nespolehlivosti spojení (v Kolíně přestup 6:14 - 6:44).
Cesta zpět je také dost náročná, Brusel odjezd až o půl osmé večer, pak hodinu a čtvrt čekání v Kolíně a o půl jedenácté konečně do vlaku, pokud zrovna nejede odklonem a nepošlou vás do Dortmundu. Praha příjezd o půl desáté dopoledne, takže s běžným zpožděním se dopoledne už nic nestihne. Prostě vlak čistě pro turisty.
Už aby zrušili FIP, abychom mohli jezdit na služební cesty jako normální lidi. (= letecky)
registrovaný uživatel Etienne  mail  
14.08.2014 (21:03)  
Ten problém je někde jinde než v ziskovosti/ztrátovosti provozu. Pěkný příspěvek o tom je též na http://www.railjournal.com/index.php/blogs/keith-barrow/europe-needs-a-shared-vision-for-overnight-trains.html?channel=
V podstatě to lze chápat jako důsledek postupující liberalizace železnic a neschopnost se dohodnout, tak jak to šlo za časů unitárních společností.
registrovaný uživatel Oto 
14.08.2014 (20:04)  
A aku alternativu navrhujes oproti tomu vedeniu vlaku az do Amsterdamu? Ukoncenie v Koline? Vies ze tam ten vlak ma prichod 6:14? Myslis ze cestujuci ocenia ze ich o piatej zobudis, o siestej vyhodis z vlaku a zvysok cesty donutis presediet v (nie prave prazdnom) ICE?

Navíc ten přestup bude navyšovat cenu jízdného. Pochybuju, že budou nabízet combo "CNL+ICE" za dnešní cenu "od 29 EUR". Zajímalo by mě, které náklady se tím zkrácením vlastně šetří. Vozů i personálu bude třeba stejně, ušetří se jen poplatky za jízdu po Holandsku.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
14.08.2014 (20:00)  
Mě teda cenově přišly v porovnání s letadlem opravdu celkem mimo, takže se tomu trochu nedivím.
14.08.2014 (19:12)  
kubze:
1. OBB ma znacne nizsi rozsah tej nocnej dopravy uz dlhodobo, preto je menej prilezitosti na redukciu. Hoci dodal by som ze ich EN som mal vzdy radsej ako CNL, pokial ide o komfort.

2. A aku alternativu navrhujes oproti tomu vedeniu vlaku az do Amsterdamu? Ukoncenie v Koline? Vies ze tam ten vlak ma prichod 6:14? Myslis ze cestujuci ocenia ze ich o piatej zobudis, o siestej vyhodis z vlaku a zvysok cesty donutis presediet v (nie prave prazdnom) ICE?
14.08.2014 (17:53)  
A to znamená co, že jsou ziskové? Po započítání státních dotací, nebo fungují bez dotací?
registrovaný uživatel Kubze  mail  
14.08.2014 (16:58)  
V článku jsou dvě nepřesnosti.

Ztráta 20 mil. Euro je za loňský rok - chybně uvedeno již ve zdrojovém článku.
A tuto ztrátu vygenerovaly všechny noční vlaky. Nejen CNL ale i AutoZug.

Je zajímavé, že DB při srovnatelných cenách jízdného a obsazení personálem nedokážou mít tyto vlaky v zisku a ÖBB ano. Aspoň jsem tedy neslyšel o žádných úsporných opatřeních ze strany ÖBB.

Nemyslím si, že by se produkt prodával špatně. Jen je nákladově blbost vozit vlak až do Amsterdamu, když ho z Kolína kopíruje ICE vlak a je tam rychleji jak CNL.
V Dánsku se zase plánuje dlouhodobá výluka v sezoně a mimo sezonu se vlak neuživí.

Ceny taky nejsou problém. Pro našince asi závratné, ale zjistěte si, kolik tak stojí v Kodani/Amsterdamu středně lepší hotel pro dva (lůžko) nebo méně standardní hotel (lehátko SparNight).

M 474 003:
DB jsou celkově jako skupina ziskové a samotná Fenverkehr také.
registrovaný uživatel Pajoš 
14.08.2014 (16:34)  
Tento spoj do Amsterdamu jsem za poslední tři roky využil třikrát. Vždy se mi podařilo dva měsíce dopředu sehnat lístky za 30 euro jedna cesta.
Je pravdou že mezi Prahou a Berlínem nebyl vlak nikdy zrovna plný, ale třeba z Amsterdamu vyjížděly vždy plný.

NO škoda
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko