Berlín - Cestující, kteří využívají k cestování do západní Evropy noční spoje kategorie City Night Line, si budou od nového jízdního řádu muset zvyknout na nemalá omezení. Provozovatelé vlaků, německé dráhy Deutsche Bahn ve spolupráci s národními dopravci v jednotlivých zemích, totiž chystají zásadní redukci některých těchto vlaků. Škrtání se dotkne pravděpodobně nakonec i vlaků a přímých vozů, které vyjíždějí z Prahy. O plánovaných změnách informoval zahraniční server Railjournal.com.
„U nočních spojení DB typu CNL dojde ke změnám cílových stanic v západní Evropě. Přímé vozy Praha - Kodaň budou zrušeny, spoj Praha - Amsterodam bude nově veden pouze do Dortmundu a bude obsluhovat hustě obydlenou oblast Porýní-Porúří, kde bude více zastávek,“ popisuje plánovanou podobu nového jízdního řádu mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský s tím, že spojení do nizozemského hlavního města Amsterodamu bude možné přípojným vlakem kategorie ICE.
Tyto změny však nebudou zřejmě jedinými v síti vlaků CNL. Podle některých zdrojů by mělo dále dojít například ke zrušení vlaků z Berlína, Hamburku a Mnichova do Paříže. Dálkové noční vlaky Deutsche Bahn v uplynulých letech podle některých zdrojů prodělávaly asi 20 milionů eur ročně. Uvolněné vozy chtějí DB použít na zkvalitnění a posílení dalších linek v exponovaných obdobích.
Zdroje: Railjournal.com, České dráhy


Ja ten zadrhel vidim v tom, ze lidi, kteri by vyuzili a kterym by ku prospechu nocni vlak byl, je pomerne dost ... ale kazdy si ho predstavuje trochu jinak a ty pozadavky jsou vcelku neslucitelne. Resp. nejsou slucitelne s klasickou zeleznicni ekonomikou, tedy, aby se to rentovalo, chce to mit za masinou aspon nekolik plnych vagonu.
Jo, pokud by nekdo vymyslel neco, jako "zeleznicni nocni taxi" ve velikosti sukafonu, kapacitou radove 15-20 luzek, klidne i s jeho rychlosti, ale samosebou s lepsimi chodovymi vlastnostmi :-D ... kdyby se tohle rentovalo, predpokladam, ze by se zajemcu naslo podstatne vic. Soucasna nabidka ve stylu "mas na vyber v lepsim pripade z jednoho vlaku za noc" proste lidi nema moc sanci oslovit.
Předpokládám, že CNL jezdí bez dotací. Takže co udělat, aby se uživily?
bodejť by ne, Honza čte Želpage vcelku pravidelně ;)
Nicméně, kobrosi, to asi nebude uplně soukromá firma, že má tak obskurní smlouvy, což?
Dekuji.
Jen musim upozornit na fakt, ze lowcostovou letenku z Prahy do Kolina/Bonnu seženete za 2*39E. Jen v mem pripade se u této cesty seslo me sotousstvi, nutnost byt v Koline v 8:30 a zaměstnavatelova prapodivna smlouva o vyhradni koupi letenek u jedne české cestovky.
Ostatně, kvůli té smlouvě zaměstnavatel se snaží na delší služební cesty nutit zaměstnance k užití služebního vozu. Jen, když už opravdu není zbytí - nedá se to odřídit nebo není rozumný vlak, kupuje se letenka.
připojuji se, není to off-topic, je to velmi dobrý postřech
Vážený pane!
To vůbec nebylo "offtopic"!!!!
To byl po dlouhé době první rozumný a vtipný příspěvek!
Všichni by si ho měli poviné přečíst!
Za sebe děkuji
S CNL jsem jel jednou do Kolina nad Rynem tam a zpet. Perfektni cesta, paradni spojeni. Jel jsem na sluzebni cestu, kterou jsem si zorganizoval sam. Tzn. Lehatka tam a zpet z eshopu DB s předstihem za 2*39 euro. Vtip byl v tom, ze pokud bych si to nezorganizoval, zamestanavatele by stala ma sluzebka 70E za jednu noc v hotelu (ačkoliv lze sehnat slusny hotel se snidani za 20 E) a zpatecni letenku. Jenze zamestanavatel ma na letenky prapodivnou smlouvu s jednou ceskou cestovkou a zpatecni letenka do Bonnu by byla za bratru 15 tisíc Kc (!). Mno, takto jsem byl na sluzebni ceste hezky 40 hodin místo cca 18 s patricnymi dietami do me kapsy a pritom zamestnavatel vyrazne usetril. Navíc jako sotous jsem si rochnil v nocnim vlaku.
Dovolil jsem si pouze citovat komentátora 18.8. v 8.08. Ten v tom viděl politické rozhodnutí.
Omlouvám se
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
