Berlín - Cestující, kteří využívají k cestování do západní Evropy noční spoje kategorie City Night Line, si budou od nového jízdního řádu muset zvyknout na nemalá omezení. Provozovatelé vlaků, německé dráhy Deutsche Bahn ve spolupráci s národními dopravci v jednotlivých zemích, totiž chystají zásadní redukci některých těchto vlaků. Škrtání se dotkne pravděpodobně nakonec i vlaků a přímých vozů, které vyjíždějí z Prahy. O plánovaných změnách informoval zahraniční server Railjournal.com.
„U nočních spojení DB typu CNL dojde ke změnám cílových stanic v západní Evropě. Přímé vozy Praha - Kodaň budou zrušeny, spoj Praha - Amsterodam bude nově veden pouze do Dortmundu a bude obsluhovat hustě obydlenou oblast Porýní-Porúří, kde bude více zastávek,“ popisuje plánovanou podobu nového jízdního řádu mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský s tím, že spojení do nizozemského hlavního města Amsterodamu bude možné přípojným vlakem kategorie ICE.
Tyto změny však nebudou zřejmě jedinými v síti vlaků CNL. Podle některých zdrojů by mělo dále dojít například ke zrušení vlaků z Berlína, Hamburku a Mnichova do Paříže. Dálkové noční vlaky Deutsche Bahn v uplynulých letech podle některých zdrojů prodělávaly asi 20 milionů eur ročně. Uvolněné vozy chtějí DB použít na zkvalitnění a posílení dalších linek v exponovaných obdobích.
Zdroje: Railjournal.com, České dráhy
A to se ted snad nesmi?
liberalizace přeměňuje národní dopravce, jejichž úkolem je jezdit, na obchodní společnosti, jejichž úkolem je vydělávat
Myslim, ze mezi jezdenim a vydelavanim je jista korelace...
i když by mě zajímalo jak to s tou busovou dopravou je doopravdy
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/na-nemeckem-dopravnim-trhu-se-schyluje-k-cenove-valce-944361
lucky_24: proč jet někam nočním vlakem, když ... můžu letět o dost kratší dobu a připlatím si pár €
Na to uz se odpoved objevila nekolikrat. Ty lety, ktere jsou cenove srovnatelne s vlakem/busem maji casto:
a) velka omezeni zavazadel
b) prilety/odlety v obecne mene vhodnou dobu (v 9 vecer napr), cili si k tem par zlatakum pripoctete cenu za nocleh. Samozrejme uznavam, ze prijezd CNL v 11 je taky celkem na prd.
můžu jet autobusem a ušetřím a vyjde to +- na stejno časově.
Obecne je vlak pohodlnejsi.
CNL, aby z něj nebyl RE, tak taky nezastavuje všude
Ten blbej Phoenix jede hroznou oklikou a i proto ma 20 stanic, coz je vic nez maj busy a prekvapive i vic nez ma letadlo.
to co tu píšete neneguje co jsem napsal já, ani nijak nesouvisí s faktem, že i ta liberazace železnice má nepříznivý dopad na ziskovost=existenci CNL....
co však může být plus pro noční vlaky?
1) přijedete "brzo" ráno na místo určení vyspalí (alespoň já problém se spaním ve vlaku nemám, chápu, že někdo to může mít jinak)
2) nemusíte absolvovat cestu z/na letiště
3) nemusíte trávit noc na letišti a v letadle,
4) nemusíte platit hotel
5) neztrácíte čas, můžete si na osm večer domluvit obchodní schůzku v Praze a na devět ráno v Košicích a mezi tím se vyspíte... zkuste to letadlem, buď ztratíme část odpoledne, nebo dopoledne, nebo se nevyspíte,
ono doba dopravy není jediný parametr, ještě je nutné se zamyslet, jak se ten čas stráví
a) můžu letět o dost kratší dobu a připlatím si pár €
b) můžu jet autobusem a ušetřím a vyjde to +- na stejno časově.
c) CNL, aby z něj nebyl RE, tak taky nezastavuje všude a tak pakud nechci z města A do města B, ale někam jinam, kde vlak nestaví, taky už to nemusí být v dnešní době nejvýhodnější.
To pak už není tak snadné získat zákazníka a ten ještě k tomu o dost víc kouká na cenu.
I když pak stačí, aby na Islandu bouchla sopka a je CNL okamžitým pokladem úplně pro všechny, a nejen CNL
tak konkrétně na vlaky CNL mají ti dva naprosto minimální dopad, na tom se předpokládám shodneme.....
problém liberalizace ve vztahu CNL bych viděl ve dvou rovinách:
1) rozšíření provozu rychlovaků přes hranice + uvolněním německého trhu pro busovou dopravu mohlo ubrat DB celkově i přímo CNL zákazníky
(i když by mě zajímalo jak to s tou busovou dopravou je doopravdy, protože už cca. v 95 roce jsem viděl leták na busovou linku Hamburg-Mnichov, takže se mi nezdá, že by donedávna nebyli busy povolené)
2) postupující liberalizace přeměňuje národní dopravce, jejichž úkolem je jezdit, na obchodní společnosti, jejichž úkolem je vydělávat,
zatímco dříve DB vezli vlak z Berlína na hranice a tam ho převzala sousední železnice a tím starost DB končila, tak dnes už je to o vzájemném obchodu nebo přímo zajišťování celé trasy jedním dopravce....
tak nějak to velmi zjednodušeně vidím já
No dobre, dobre. A jak za to teda muze liberalizace?
kubze: obchodní model, tak jak je nyní nastaven prostě nevydělává.
To je dost podstatna zavada, ne?
http://www.terrapinn.com/template/Live/PDF/Brochure/6679/14923/YnJvY2h1cmUucGRm
Musím říct, že mne seznam (zejména některých) přednášejících pobavil a docela lituji, že těch € 1575 nemám (letenka by proti vleznému byla za hubičku)
není třeba žádná panika. Vlak se vrací do své původní trasy do Dortmundu, kterou opustil před 5ti lety, jako dlouhodobý EN Kopernikus. Pokud cestující zvládali přestup 15 let, jistě ho zvládnou i nyní.
Oto:
ekonomie Vám moc nejde. DB nejsou Jančura a proto se na CNL v jeho trase personál kompletně 1x vystřídá, někteří členové posádky pak 2x. Odpadne placení doravní cesty, pronájem lokomotivy a strojvedoucího v NL. Také odpadnou servisní poplatky s posunem a úklidem ve Watergraafsmeer (odstavné v Amsterdamu).
bartik09:
Tak zrovna malý zájem o vlaky CNL není a pro zahraniční klientelu vlaky také extra drahé nejsou. Cestujících sice celkově ubývá, ale obchodní model, tak jak je nyní nastaven prostě nevydělává.
a kdo mluvil o Jančurovi a paštikáři??? nikdo, to jste si jen vyfabuloval....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.