..: Vlaky City Night Line v západní Evropě čeká redukce :..

EN z Německa do Prahy, foto: Robert VelechovskýBerlín - Cestující, kteří využívají k cestování do západní Evropy noční spoje kategorie City Night Line, si budou od nového jízdního řádu muset zvyknout na nemalá omezení. Provozovatelé vlaků, německé dráhy Deutsche Bahn ve spolupráci s národními dopravci v jednotlivých zemích, totiž chystají zásadní redukci některých těchto vlaků. Škrtání se dotkne pravděpodobně nakonec i vlaků a přímých vozů, které vyjíždějí z Prahy. O plánovaných změnách informoval zahraniční server Railjournal.com.

„U nočních spojení DB typu CNL dojde ke změnám cílových stanic v západní Evropě. Přímé vozy Praha - Kodaň budou zrušeny, spoj Praha - Amsterodam bude nově veden pouze do Dortmundu a bude obsluhovat hustě obydlenou oblast Porýní-Porúří, kde bude více zastávek,“ popisuje plánovanou podobu nového jízdního řádu mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský s tím, že spojení do nizozemského hlavního města Amsterodamu bude možné přípojným vlakem kategorie ICE.

Tyto změny však nebudou zřejmě jedinými v síti vlaků CNL. Podle některých zdrojů by mělo dále dojít například ke zrušení vlaků z Berlína, Hamburku a Mnichova do Paříže. Dálkové noční vlaky Deutsche Bahn v uplynulých letech podle některých zdrojů prodělávaly asi 20 milionů eur ročně. Uvolněné vozy chtějí DB použít na zkvalitnění a posílení dalších linek v exponovaných obdobích.

Zdroje: Railjournal.com, České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.8.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Německo Česká republika (celá) Nizozemsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
16.08.2014 (9:35)  
Lukáš Hradecký: Jinými slovy, vlakem je to komplikované a drahé, tak se přestaňme snažit a přenechme dopravu autům, to jste chtěl říct? Nevím, proč by vedle sebe nemohly fungovat místní i dálková kolejová doprava doplněná místní silniční tam, kde není vhodná vlečka či trať. Obojí má vlastní zisky a ztráty, a jelikož překládka také není jednoduchá a levná, nakonec by Vám všechno zůstalo na silnici. A jde-li o přepravu osob, pořád je logicky silnější místní dojížďka (pravidelné cesty za prací, službami a zábavou) než cestování stovky kilometrů daleko. To, jak které segmenty má a může mít železnice podchycené, je jiná věc. A abych se vrátil k tématu článku, nikde se tu nepíše, že by noční spoje byly nevytížené či drahé. Naopak, myslím, že alespoň větší část trasy byly vždy, když jsem jel, slušně obsazené, a cena se příliš nelišila od jiných způsobů dopravy, ovšem nemusel jsem se stresovat výškou ani trpět nepohodlím autobusu. Pokud prodělávali, bylo to nejspíš nějakým dílčím nastavením. Osobně mě omezování těchto spojů dost mrzí, zvlášť při absenci dostupné denní varianty po kolejích. A obávám se, že přesměrování investic z místní do dálkové dopravy by sice ještě možná posunulo už tak vylepšovanou kvalitu dálkové dopravy, ale bude to pak cenově dostupné běžným lidem? Neměly by se také více vážit investice do silnic? Čemu mají vlaky vlastně sloužit?
16.08.2014 (7:25)  
arj: Ad autobusy:
Podle meho nazoru ma cestovani vlakem a busem u nas uplne jinou pozici nez v Nemecku. Cestovani vlakem pres noc je u nas stale povazovano spis za zoufalstvi, nez za cokoliv jineho. Cestovani vlakem pres hranici zas pravdepodobne budu povazovat za nepijatelne drahe.

I ti rijani, ízidžetové a jim podobní mají váhový limit 15 kg
Otazka znela: "Proc mam jet vlakem, kdyz muzu letet letadlem?" Podstatou me odpovedi melo byt, ze cokoliv spojeneho se zavazadly je ve vlaku jednodussi a levnejsi. Chcete snad rict, ze to neni pravda?

Protože domluvit čas porady na 11 je možné a zdůvodnitelné
Myslim, ze nocni vlaky se zameruji (nebo aspon by mely) na jinou klientelu, nez jsou obchodni cestujici.
16.08.2014 (0:34)  
dobrý den, už jsem si mnohokrát říkal, že si raději ruku uříznu, než budu reagovat na fundované a odborné příspěvky, ale tentokrát reaguji čistě z profesního hlediska, jelikož vycházím z Pravidel pro vkládání příspěvků:
Komentáře nesouvisející s tématem zprávy, ....
Pokud s něčím nebo někým nesouhlasíte, uveďte důvod a přidejte argumenty. Jinak je Váš názor k ničemu a nemá tu co dělat.
@Lukáš Hradecký 15.08.2014 (23:45)
Na dálnici nebo silnici 1. třídy bych dal 100,-Kč/1 km jako mýtné pro autobusy
(totiž při 50 lidech v busu to dělá pouze 2 Kč na člověka)
Pane Hradecký, laskavě prosím o zaslání propočtů. Jistě máte hromadů informací, které prospějí dobré věci..
Uvedl jste správný počet nul?[b][/b]
A na závěr, znamená to, že doprava po železnici má právo být o 100 Kč/km dražší než doprava po silnicích? A z čeho to právo vyplývá? Můžete miposlat pouze vzkaz, abychom nezaplevelovali tuto odbornou diskusi.
15.08.2014 (23:45)  
Autobusy by měli jezdit jako MHD nebo příměstská doprava kde nejede vlak. A Tam kde vlak jede, tak svozit lidi k vlaku.

Na dálnici nebo silnici 1. třídy bych dal 100,-Kč / 1 km jako mýtné pro autobusy a hned by byly vlaky plné cestujících.

Nebo slevnit u vlaku jízdné ... protože levné autobusy a rychlá letadla vytlačí vlaky pokud to takto půjde dál.

Zrušil bych všechny železniční vlečky do zapadlé obsluhované díry, 810 nebo Regionovama, tam může autobus. Věnoval bych se jen dálkovým tratím a meziměstským spojením, obnovovat lokálky je ztráta peněz, které mohou jít do dálkových spojů.

Trochu hlavu. Pendolíno Vám nepojede tam kde není trolej a nákladní doprava stejně časem prohraje nad kamionovou a vlak zůstane u uhlí.

Z Itálie cena za dovoz 9 aut na náklďáku stojí 45.000,- kolik by to stálo u vlaku a komplikace s nakládkou, kamion zajede do každého dvora.

V Itálii zrušili trať, která obsluhovala mnoho malých továren na 90 km dlouhé trase Tarvisio - Udine a udělali jednu ve skale, která obsluhuje jen Pontebbu na cestě do Villachu ... Nikdo nic nechtěl přepravovat, tak to zrušili, takových tratí bylo i v Německu a ne jen tím, že bylo rozdělené drátem a zátarasem.
registrovaný uživatel Kakov 
15.08.2014 (22:25)  
Dusanh:

o čem víc informací? spíš by to chtělo zapojit mozek...

hlavní účel těch školních busů je dopravit žáky do škol, nikoliv vydělávat, proto na ně ten kraj dosypává....¨

že je firma v plusu v tom nehraje roli...
registrovaný uživatel Dusanh 
15.08.2014 (22:10)  
školní autobusy také jezdí, aby jezdili a né aby vydělávali...

Kupodivu na ně kraj dosypává, takže dopravce je v plusu. Možná by to chtělo zjistit si víc informací...
registrovaný uživatel Kakov 
15.08.2014 (17:18)  
PS: mezi ježděním a ziskem může a nemusí být korelace...

mnohé státy zavedli v minulosti jako důkaz přátelství přímé vlakové spoje, tam bylo účelem jezdit nikoliv vydělávat a tudíž by takový vlak jezdil i prodělečný

pokud je účelem vydělávat, pak bez zisku jezdit nebude....

školní autobusy také jezdí, aby jezdili a né aby vydělávali...
registrovaný uživatel Kakov 
15.08.2014 (17:09)  
lucky_24 + bartik09:

Liberalizace má dopad na tato spojení jen v tom, že železniční dopravci žili v krásné době, kdy bylo všechno v pohodě a jistý. Pak přišla rána, se kterou mají mnozí dodnes problém se vyrovnat.

ale vždyť přesně o tom já píšu! právě ta rána způsobila, že se více hledí na zisk (teď to beru jako fakt, neřeším co je/není špatné) tudíž zatímco dříve nebyl problém vozit prodělečný vlak dnes to problém je, popř. to lze chápat tak, že dnes je to problém větší než dříve..... je to jeden z důsledků liberalizace (opět neřeším, jestli je to dobré nebo špatné)

bartik09: když máte vedle sebe dva státy, kde je jen jeden státní dopravce, a stát neřeší jestli prodělává a dosype ztrátu, tak vypravíte vlak, který si na svém území veze každej dopravce na svoje náklady, a všichni jsou v pohodě,
když jsou dopravci obchodní společnosti (opět neřeším jestli to je dobře nebo špatně) tak prostě ta touha k dohodě a přebírání nákladů (a ztrát) za něčí vlak je nižší, takže není to nemožné, ale zvyšování počtu spojů to nepomáhá..
registrovaný uživatel arj 
15.08.2014 (16:15)  
bartik09: ... jak to s tou busovou dopravou je doopravdy ... http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/na-nemeckem-dopravnim-trhu-se-schyluje-k-cenove-valce-944361

Ten odkaz je rok a půl starý, týden poté, co deregulace začala platit. Situace se mezitím asi vyjasnila (aspoň podle toho, co píše tisk) ... a neřekl bych, že dráha na tom prodělala.

můžu letět o dost kratší dobu a připlatím si pár €
Na to uz se odpoved objevila nekolikrat. Ty lety, ktere jsou cenove srovnatelne s vlakem/busem maji casto:
a) velka omezeni zavazadel
b) prilety/odlety v obecne mene vhodnou dobu (v 9 vecer napr), cili si k tem par zlatakum pripoctete cenu za nocleh. Samozrejme uznavam, ze prijezd CNL v 11 je taky celkem na prd.


ad a) I ti rijani, ízidžetové a jim podobní mají váhový limit 15 kg; laciné letenky od SN a LH nemají rozdíl proti dražším bookovacím třídám.
ad b) Řekl bych, že laciné lety jen v méně vhodnou dobu jsou čs.problém ... laciné vnitro linky po DE či UK létají se stejnou frekvencí a časovém rozsahu jako ty vlajkové.

Jinak příjezdem nočního vlaku či busu v 11 dopoledne se sice ztrácí výhoda přes-nočního cestování, ale furt je to lepší než nutnost výstupu v 5 ráno, pokud člověk jede jen do nějaké nácestné stanice. Protože domluvit čas porady na 11 je možné a zdůvodnitelné, ale usínání na poradě hned po úvodním slově vypadá blbě a nezdvořile.

můžu jet autobusem a ušetřím a vyjde to +- na stejno časově. Obecne je vlak pohodlnejsi.

S vlakovým pohodlím souhlas, ale myslím si (reakce na luckyho_24), že časově vlak/bus +- na stejno je zase spíš záležitost východně od německé hranice.

Jak presne vam FIP brani v letani?

Dovolím si reagovat za docxe - držitelům FIPky jako osobám nijak, ale zaměstnancům státních železničních společností na služebních cestách brání dost zásadně ... ale zase je to otázka hranice mezi starou a novou EU/EEA: pamatuji, že zástupci SBB přijeli na poradu do Prahy Einsteinem na služební FIPku a radostně nám sdělili, že byli jedinými cestujícími z Curychu až do Prahy. Zpět do Švýcar už letěli, protože "úkol" byl splněn - realita byla ověřena vyššími úředníky a od následujícího GVD už ten vlak nejezdil.
15.08.2014 (15:42)  
Karel Kovářík: no u hlavního v Praze taky každej nebydlí, takže většina musí buď na letiště nebo na nádraží, ať vlakový nebo autobusový. Ale stejně někam musí.
Liberalizace má dopad na tato spojení jen v tom, že železniční dopravci žili v krásné době, kdy bylo všechno v pohodě a jistý. Pak přišla rána, se kterou mají mnozí dodnes problém se vyrovnat. Tudíž liberalizace je špatná maximálně v tom, že přišla až dnes, kdy je konkurence úplně všude a velká. Před 20 lety by se s tím srovnali daleko líp.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko