..: Vlaky City Night Line v západní Evropě čeká redukce :..

EN z Německa do Prahy, foto: Robert VelechovskýBerlín - Cestující, kteří využívají k cestování do západní Evropy noční spoje kategorie City Night Line, si budou od nového jízdního řádu muset zvyknout na nemalá omezení. Provozovatelé vlaků, německé dráhy Deutsche Bahn ve spolupráci s národními dopravci v jednotlivých zemích, totiž chystají zásadní redukci některých těchto vlaků. Škrtání se dotkne pravděpodobně nakonec i vlaků a přímých vozů, které vyjíždějí z Prahy. O plánovaných změnách informoval zahraniční server Railjournal.com.

„U nočních spojení DB typu CNL dojde ke změnám cílových stanic v západní Evropě. Přímé vozy Praha - Kodaň budou zrušeny, spoj Praha - Amsterodam bude nově veden pouze do Dortmundu a bude obsluhovat hustě obydlenou oblast Porýní-Porúří, kde bude více zastávek,“ popisuje plánovanou podobu nového jízdního řádu mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský s tím, že spojení do nizozemského hlavního města Amsterodamu bude možné přípojným vlakem kategorie ICE.

Tyto změny však nebudou zřejmě jedinými v síti vlaků CNL. Podle některých zdrojů by mělo dále dojít například ke zrušení vlaků z Berlína, Hamburku a Mnichova do Paříže. Dálkové noční vlaky Deutsche Bahn v uplynulých letech podle některých zdrojů prodělávaly asi 20 milionů eur ročně. Uvolněné vozy chtějí DB použít na zkvalitnění a posílení dalších linek v exponovaných obdobích.

Zdroje: Railjournal.com, České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.8.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Německo Česká republika (celá) Nizozemsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
18.08.2014 (10:34)  
Error404: Kolik obchodnich cestujicich jede za den z Prahy do Amsterdamu? Ja vychazim z predpokladu, ze bych je spocital na prstech jedne ruky...

danovy poradce: Platí tato poučka i pro jiné oblasti podnikání?
Ano - diky dotacim vytlacuji solarni elektrrny ty ostatni.
Kdyby se soudruzi ve Spanelsku & Bruselu rozhodli, ze tema penezma, ktere vrazili do VRT, budou dotovat letecke spolecnosti, tak ted muze krasne nakej Kocour Jiricek psat na airpage.cz jak letadla prebiraji cestujici z vlaku, prestoze vlaky nikdo nezakazal.

Kdo o tom politicky rozhoduje, že si někdo (třeba železnice) na sebe nevydělá?
V tom zas nic politickeho nevidim. Pokud je dopravce v zisku (nejen provoznim), pokud se z poplatku za pouziti DC zaplati udrzba a jeste neco navic, aby se za par desitek let vratila investice do stavby koleji, tak si na sebe zeleznice vydela, ne?
18.08.2014 (9:52)  
Dobrý den, nesouvisí to s tématem zprávy, za to se omlouvám, avšak souvisí to s předchozím příspěvkem:
No pokud si na sebe ta zeleznice (myslim naklady na udrzbu i stavbu) nevydela, tak to fakticky je politicke rozhodnuti...
Mé dotazy:
1. Platí tato poučka i pro jiné oblasti podnikání?
2. Kdo o tom politicky rozhoduje, že si někdo (třeba železnice) na sebe nevydělá?
18.08.2014 (9:35)  
bartik09: Praveze podla mna su obchodni cestujuci velmi dobra cielovka - pre malokoho mozu byt nocne vlaky tak vhodne ako prave pre nich.
18.08.2014 (8:15)  
Prosím, můžete mi někdo osvětlit, jak převoz aut z/do Itálie a využití busů pro svoz lidí k železnicí, souvisí s tématem omezování nočních spacích vlaků?
18.08.2014 (8:08)  
Karel Kovářík: proč by se noční vlaky měli zříkat obchodních cestujících?
Netvrdim ze se jich maji zrikat. Jen si myslim, ze to rozhodne neni typickej (potencialni) cestujici.

Jiří Kocurek: Vlaky přebírají cestující z letadel. A není to mocenským rozhodnutím absoutistického mocnáře, který zakázal letadla a busy mezi Madridem a Barcelonou.
No pokud si na sebe ta zeleznice (myslim naklady na udrzbu i stavbu) nevydela, tak to fakticky je politicke rozhodnuti... Prakticky cela Evropa zcela nesmyslne dotuje dopravu.
16.08.2014 (18:45)  
Jiří Kocurek

co má trh a výše mýtného společného s ústavou a ústavností?

Ne, v této zemi ústava je takový papírový tygr.

Pane Kocourek, ve světě to funguje naopak, ale my žijeme v Koucourkově. Když někdo něco nechce a já to zdražím, tak to nebude chtíl tuplem, nemyslíte?

Deza, nedeza, z Valmezu jezdí obrovská spousta kamionů, o tom žádná.
Auta - by mě zajímalo, kolik by to stálo vlakem, kamionem 45.000,- Kč, to že někdo něco vozíá není předměntný, důležitý je vědět kolik to stojí.
Pokud ty vagony jsou italské, a platí jen za použití dopravní cesty a nějaký malý bakšiš k tomu ok ... ale jinak? By ty auta nemuseli vyrábět.
16.08.2014 (17:09)  
Lukáš Hradecký:
Na dálnici nebo silnici 1. třídy bych dal 100,-Kč / 1 km jako mýtné pro autobusy S tím Vás ústavní soud pošle někam, jelikož je to neústavní. Přece snad není možné s soukromou autobusou dopravou jednat jako s židy za protektorátu.

Nebo slevnit u vlaku jízdné ... protože levné autobusy a rychlá letadla vytlačí vlaky pokud to takto půjde dál.
Zvláštní, že ve světě to funguje přesně naopak: Vlaky přebírají cestující z letadel. A není to mocenským rozhodnutím absoutistického mocnáře, který zakázal letadla a busy mezi Madridem a Barcelonou. Je to tím, že se železnice sakramentsky snažily se zlepšit.

Trochu hlavu. Pendolíno Vám nepojede tam kde není trolej
Pendolín je sedm kusů. S tím toho moc nevyjezdíte. Krom toho Pendolíno není žádné zaklínadlo, po jehož vyřčení se lidé nahrnou do letitých béček vlaku z Budějovic do Plzně, protože vždy jednou za týden jede místo béček Pendolíno (asi tak nějak by to vyšlo, kdyby mělo jezdit všude).

Z Itálie cena za dovoz 9 aut na náklďáku
9 osobních aut je půl vagonu. Tohle nikoho nevytrhne. Ale občas vídám plně ložených 20-30 autovozů. Vezou Fiaty z Polska na jih. Deza do Itálie vozila 2000 tun benzenu. Týdně. Dvakrát. Namísto stovky kamionů jede jeden vlak.
16.08.2014 (13:29)  
danovy poradce

jsem šťastný, konečně CHYTRÝ ČLOVĚK a jeho chytrý NÁZOR. Mám dojem, že takto zde uvažuje i více lidí

ANO máte pravdu dělá to 2,- Kč na člověka při 50 lidech obsazeného autobusu ano ...

ale těch 200 Km cesty udělá z jízdenky 400,- Kč jen na mýtě ... to jste asi opět OPOMĚL ... ale to je jen další fundovaný příspěvek, nevadí ...

František

Ne myslel jsem to tak, aby autobusy byly na lokální dopravu, příměstskou nebo městskou hromadnou dopravu, nebo svozili lidi do vesničky mé střediskové, kde vlak odveze lidi do města.

Vlak má být aletrnativa k letadlu, kde vzniká prostoj na letišti dlouhým odbavením a ten dožene vlak tím, že jede hned.

Uvědomte si, že to nemusí být ten velký autobus, ale klidně auto (transporter) s 8 místy, kterým obslouží živnostník 4* denně 2-3 díry, který dnes čumí na pracáku a užírá nám koláč.

Prostě vím, že z Vesnicova jede 25 lidí do Nádražova, vezmu Karosu.
Z Pidivesnicova jede sotva 6 lidí, auto pro 8 lidí stačí, nestačí li, řidič pošle posilu. Transporter jede za 10 litrů nafty a stojí 900.000,-, Karosa za 25? 30? Na transporter stačí "B" na autobus složité a drahé "D" kolik stojí guma na bus a kolik na transpika ... jen zapnout mozek a vše by fungovalo ... jak busová dopravatak ta VLAKOVÁ O KTEROU NÁM PŘECE JDE.

Tak pánové, pravá válka začala, Švýcarská kvalita dává cenu Praha - kamkoli (i Ostrava) za 99,- Kč

Radime, prodej to ČD, oni to omodří, měj si svý busy a zisky. Takto máš vlak, ale za jakou cenu.
registrovaný uživatel Kakov 
16.08.2014 (11:43)  
bartik09:

s tím letadlem a zavazadly máte samozřejmě pravdu, onen diskutující se to spíš snažil zlehčit....
navíc kromě váhového limitu lze vlakem převážet i věci, které Vám do letadla nevezmou (např. plynovou lahev)

proč by se noční vlaky měli zříkat obchodních cestujících? nevím, já má za to, že pokud se nejedná o highmanagery se soukromým letadlem, pak by noční vlaky měli být zajímavé i pro obchodní cestující...
16.08.2014 (11:22)  
Jestlipak za tohle všechno taky nemůže Klaus.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko