Berlín/Plzeň — Deutsche Bahn AG vydala dnes (5. srpna) tiskovou zprávu, ve které se uvádí, že DB AG podepsala se Škodou Transportation kontrakt na dodávku šesti patrových šestivozových souprav a lokomotiv v hodnotě 110 milionů eur (2,6 miliardy korun). Nové vlaky mají být nasazeny v Bavorsku, na trati Nürnberg – Ingolstadt – München od prosince 2016. Člen představenstva DB AG pro techniku a infrastrukturu Dr. Volker Kefer podpis smlouvy zhodnotil: „Pro nás jde o první uzavřenou dohodu o dodávce vlaků od Škody. Pro DB jde o důležitý strategický cíl z pohledu na německý trh a rozšíření a posílení soutěže v branži. Touto smlouvou jsme učinili další krok tímto směrem.“
Škoda doplnila technické informace, které ještě nechtěla zveřejnit v době konání Czech Raildays, kdy informace o probíhajícím jednání jako první zveřejnila německá strana. Maximální rychlost vlaků bude dosahovat 189 km/h. Soupravy disponují tlakotěsnými skříněmi, které stabilizují tlak uvnitř vozů při míjení s vysokorychlostními vozidly (rychlost až 300 km/h). Celkem budou mít soupravy 705 míst k sezení. Všechna sedadla ve vlacích budou komfortní a pohodlná. Každé místo má navíc k dispozici zásuvku a samozřejmostí je i možnost připojení na Wi-fi, a to jak v první, tak ve druhé třídě. Součástí vybavení je také klimatizace, která zajišťuje příjemnou teplotu i v letních slunných dnech. Aby byla zajištěna bezpečnost, je každý z vlaků vybaven venkovním i vnitřním kamerovým systémem.
„Dnešním dnem došlo k potvrzení, že se naše společnost Škoda Transportation může řadit po bok největších světových výrobců kolejových vozidel. Uzavření této smlouvy jen potvrzuje vysokou kvalitu a konkurenceschopnost našich kolejových vozidel. Do Německa budeme dodávat technicky špičkově vybavený moderní vlak. Díky referenci od gigantu Deutsche Bahn se nám otevírají dveře do celého světa,“ říká Tomáš Krsek, předseda představenstva Škoda Transportation. Popřejme tedy Škodě, aby po Evropě časem jezdilo více jejich lokomotiv 109E (v různých modifikacích), než jezdí Taurů od Siemensu.
Zdroje: Deutsche Bahn AG, Škoda Transportation

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
