Berlín/Plzeň — Deutsche Bahn AG vydala dnes (5. srpna) tiskovou zprávu, ve které se uvádí, že DB AG podepsala se Škodou Transportation kontrakt na dodávku šesti patrových šestivozových souprav a lokomotiv v hodnotě 110 milionů eur (2,6 miliardy korun). Nové vlaky mají být nasazeny v Bavorsku, na trati Nürnberg – Ingolstadt – München od prosince 2016. Člen představenstva DB AG pro techniku a infrastrukturu Dr. Volker Kefer podpis smlouvy zhodnotil: „Pro nás jde o první uzavřenou dohodu o dodávce vlaků od Škody. Pro DB jde o důležitý strategický cíl z pohledu na německý trh a rozšíření a posílení soutěže v branži. Touto smlouvou jsme učinili další krok tímto směrem.“
Škoda doplnila technické informace, které ještě nechtěla zveřejnit v době konání Czech Raildays, kdy informace o probíhajícím jednání jako první zveřejnila německá strana. Maximální rychlost vlaků bude dosahovat 189 km/h. Soupravy disponují tlakotěsnými skříněmi, které stabilizují tlak uvnitř vozů při míjení s vysokorychlostními vozidly (rychlost až 300 km/h). Celkem budou mít soupravy 705 míst k sezení. Všechna sedadla ve vlacích budou komfortní a pohodlná. Každé místo má navíc k dispozici zásuvku a samozřejmostí je i možnost připojení na Wi-fi, a to jak v první, tak ve druhé třídě. Součástí vybavení je také klimatizace, která zajišťuje příjemnou teplotu i v letních slunných dnech. Aby byla zajištěna bezpečnost, je každý z vlaků vybaven venkovním i vnitřním kamerovým systémem.
„Dnešním dnem došlo k potvrzení, že se naše společnost Škoda Transportation může řadit po bok největších světových výrobců kolejových vozidel. Uzavření této smlouvy jen potvrzuje vysokou kvalitu a konkurenceschopnost našich kolejových vozidel. Do Německa budeme dodávat technicky špičkově vybavený moderní vlak. Díky referenci od gigantu Deutsche Bahn se nám otevírají dveře do celého světa,“ říká Tomáš Krsek, předseda představenstva Škoda Transportation. Popřejme tedy Škodě, aby po Evropě časem jezdilo více jejich lokomotiv 109E (v různých modifikacích), než jezdí Taurů od Siemensu.
Zdroje: Deutsche Bahn AG, Škoda Transportation

Je i možné, že se někdy kolem roku 2050 uplatní i v ČR. Pro naše koridory je zatím nejlépe vybavený Jančura s ojetými mašinkami i vozy. Vše ostatní je zbytečně drahé. Nepočítám v to černou tramvaj, to není dálkový vlak.
Budapešťské metro: Alston Metropolis.
ČD: že by druhá série -mz vozů ze Siemensu?
...proč zrovna 189km/h a ne rovnou 200km/h? (...) aby nemusely soupravy splňovat přísnější bezpečnostní normu TSI HS RST. (...) A je zvláštní, že se to nepožadovalo, když ty soupravy budou jezdit na VRT.
Jak již zde bylo řečeno, od rychlosti 190 km/h výše jde o vysokorychlostní vozidla, a tudíž pro ně platí TSI HS RST; do 190 km/h jde o konvenční vozidla, která se řídí TSI CR LOC&PAS. Škodováci ovšem kdesi prohlásili, že tyto soupravy budou konstruovány pro rychlost 200 km/h, takže asi stejně budou podle TSI HS RST; těch 189 km/h byl požadavek zákazníka a 109E už certifikát o shodě s TSI HS RST beztak má. Co se nějaké "přísnosti" těch norem týče, tak tam už - s ohledem na skutečnost, že zmiňované soupravy budou tlakotěsné - při těchhle rychlostech stejně nějaké výraznější rozdíly nejsou (aerodynamika je na tom podobně, "crashové" požadavky jsou při rychlosti 160 km/h a více také totožné), pomineme-li tedy skutečnost, že TSI HS RST vykazuje vícero různých "nejednoznačností". A k tomu, že budou soupravy jezdit po VRT - jednak by tedy měly odpovídat TSI HS RST, budou-li kostruovány na 200 km/h a jednak je v principu možné, aby se konvenční vozidlo prohánělo po VRT, ale podle TSI CR LOC&PAS jsou příslušné požadavky otevřeným bodem, čili by zde asi byly otázkou dohody s EBA...
To má být jako Alstom s pendolíny? Neřekl bych, že je to zcela adekvátní srovnání, přece jen rychlovlak je trochu složitější technologie.
Tím narážíte na největšího světového výrobce tramvají, jehož výrobek se těsně po vypršení záruky začal lámat a přivedl do finančních problémů řadu německých měst (a jediné plus - prodloužil asi o 2 roky existenci trolejbusů v Basileji)?
Nebo mluvíte o jiném velkovýrobci kolejových vozidel, jehož produkt pro ČD byl dáván do provozu asi 2 roky? Anebo jehož vozy pro budapešťské metro nebyly schopny získat "papíry" ještě déle?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
