..: ČD poptávají 11 motorových jednotek pro soutěž na linku R27 :..

vizualizácia jednotky LINK pre České dráhy, foto: PESA.pl Praha — České dráhy v pátek vypsaly další ze svých plánovaných výběrových řízení na nová kolejová vozidla. Oproti všem dosavadním tendrům, má ale ten aktuální prvenství v historii, že se jedná o první potávku na vozidla určená do připravovaných tendrů Ministerstva dopravy. To ale také znamená, že účastníci jdou od začátku do soutěže, jejíž vítěz vozidla dodá jen v případě úspěchu Českých drah v připravovaném tendru na rychlíky linky R27 Olomouc - Opava - Ostrava. ČD jako státem vlastněná akciová společnost jako jediná v této soutěži musí k veřejnému tendru přistoupit. Ostatní dopravci mohou oslovit výrobce napřímo.

Celková cena zakázky, která má být dokončena do 23 měsíců od podpisu smlouvy vázané na úspěch v soutěži na linku R27, je odhadována na 1,06 miliardy korun. Poptáváno je 6 motorových částečně nízkopodlažních jednotek s kapacitou minimálně 180 míst a 5 s kapacitou minimálně 120 míst. Vzhledem k běžně nabízeným motorovým jednotkám na evropském trhu půjde s největší pravděpodobností o 6 třívozových a 5 dvouvozových jednotek. V tomto případě by prostým přepočtem na vůz byla odhadovaná cena za dvouvozovou jednotku 75,7 milionů korun a třívozovou 113,6 milionů.

Lhůta pro doručení nabídek nebo žádostí o účast byla stanovena na 14. srpna letošního roku. Vítězný uchazeč z těch, kteří splní kvalifikační kritéria, pak bude vybrán v elektronické aukci, která zajistí nejnižší možnou cenu. Požadované vybavení vozidel je podobné jako u dříve vysoutěžených vozidel PESA Link pro regionální dopravu. Vozy musí disponovat plně klimatizovaným, částečně nízkopodlažním interiérem s oddíly 1. a 2. vozové třídy. Audiovizuální informační systém, uzavřené WC či zásuvky na 230 V mají být také samozřejmostí. Podobně jako u výše zmiňovaných souprav PESA Link mají být vybaveny i Wi-Fi sítí pro připojení k internetu.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 24.6.2012 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.06.2012 (1:37)  
:-) pro lbc:

Pane „lbc“, :-)
Prosím, nemystifikujte nás.
1) Kde končí Jizerské hory, a kde začínají Krkonoše?!?
2) Chcete snad popřít, že naši předchůdci u ČSD, (i ti oni u DR), hýřili a nemístně utráceli tím, i na některé parní mašiny v zimě podvěšovali mohutné kovové pluhy?!?
3) Chcete nám snad podsunou myšlénku, že Štádler ze Švajcu má zkušenosti se sněhem, když přece každý zemědělec ví, že Švýcarsko leží jižněji, než ČR (o Liberecku nemluvě); vůkol Boddensee je to tam placatý a v Luganu je teplo celej rok!
4) Žádný socialistický, ba post-socialistický zemědělec by si neodložil kupku hnoje na koleje.
5) Ve Finsku jsou sauny, jezera (s komáry); o sněhu tamtéž jsem slyšel je to, že v něm (výjimečně) uvízla CCCP poslední ofenziva ve Finsko-Ruské válce. Tak vo co go?!?
6) Opomněl jste sdělit, že Finy naučil hrát hokej (bruslení s holí) Čech, Augustin Bubník, (táta mé spolužačky). :-)))

Sakra, proč se mi do Žabotlamu leze zpravidla líp, než do mladších vozidel ČR produkce?
Sakra, proč se v těch Germánskejch a Švejcarskejch výrobcích cejtím líp, než v domácích?

Smutný, ale ti Finové si na VVER 440 postavili kontejnment……
registrovaný uživatel lbc 
24.06.2012 (23:00)  
Jip
:-) :-) cha cha cháááá. Tak to je ,,masakr Štádlerem´´.
Skutečně upřímnou soustrast všem strojvedoucím. Tak to mě dostalo. Taky už mě to napadlo. Ale napsal jste to první.
viz
´´Problem se Stadlery v Krkonosich je ten, ze si ho CD objednaly bez snezneho pluhu, ktery na tech nemeckych jednokach je pritomen a proto nemaji se snehem problem.
Stadler CD vykoleji, i kdyz vjede do kupky hnoje´´
registrovaný uživatel lbc 
24.06.2012 (22:49)  
Pan Aleš Liesk.
Já bych si dovolil napsat pár vět pane Aleš Liesk.
Takže suma sumárum podtrhneme účtenku a výsledek je 1 odběratel a jinak nikdo. Estonci se nepočítají. Ty odešli s prázdnou. Takže žádná sláva. Finsko je přeci jen narozdíl od České republiky severská země, je na mapě poněkud výše na rovnoběžce než my. A mají tam poněkud studenější klima než v ČR. Také občas sleduji počasí, takže vidím jak mají například ve Finsku. Mimochodem moc pěkné přírodní scenerie. Ty DM12 dle provozních teplot co jsem někde četl byli tuším asi +30 do -30 ne? Teď jsem si zrovna přečetl ,že koncepčně vychází DM12 z 843. Pohonné ústrojí, jenž tvoří motor MAN a hydrodynamická převodovka Voith. Výkon 2×301 kW. 843 měli 2x300kW a motory Liaz, takže dá se říci stejný výkon.
Já jsem sice ve Finsku nikdy nebyl a DM12 jsem nikdy nejel, ale často jsem na intr na střední školu jezdil jako student s 842 či 853 nebo později jako cestující s 843 nebo 854. Kašlem nyní na ostatní řady. Jinak jsem jel na intr i R tažený sergejem. A myslel jsem, že mě to utrhne hlavu, jaký jsme měli odpich na 070. Ale zpět. Takže pokud ta DM12 vychází z 843 viz přímo cituji
,,Motorové vozy jsou konstruovány na maximální rychlost 120 km za hodinu, koncepčně vycházejí z motorových vozů řady 843, které však prošly radikální inovací.´´,
tak zrychlení ani účinek brzd nebude mít lepší než desiero 642. Odhahuji to. Protože s 642 jsem jel také hodně krát jako cestující podobně jako 612. Osobní zkušenost jízda 0-100 a brzda 100-0 km h. Takže vím přesně, co ty stroje dokážou, když se dohání například zpoždění. A jako člověk říkám, že na desiera nemají ani 842, 843, 853, 854. Ani když to jede sólo. Ty jsou v tomto ohledu za desierem nejméně o třídu pozadu. Takže odhaduji, že ani DM12 nebude mít na zrychlení ani na brzdný účinek brzd desiera 642. To je čistě můj odhad, jelikož se uvádí, že DM12 vychází koncepčně z řady 843.

Další zmínka byla také přece na nízkopodlažnost. DM12 ji nemá. A fakt je ten, že při výběrkách v ČR se nízkopodlažnost u motorových vozů v současné době, ale i v čase nedávno předchozím už nějakou dobu vyžaduje.Takže se dá říci nemá , naschledanou.

Teď když odbočím vzpoměl jsem si na tuhle zprávu na apokaliptický mrak ,který se přihal s nebývalou rychlostí a také barvou mraku. Viděl jsem to video a šel z toho mraku docela strach, co se bude dít.
viz:
Nejdrsnější situace byla zřejmě 8. srpna, kdy udeřilo vyjma silných bouří i tornádo. I z tohoto dne navíc pochází velmi zajímavé video z pláže Hietaniemi, kde udeřila výjimečně silná bouře, která se přes pláž převalila během desítek vteřin.
pátek 13. srpna 2010, 14:01 - Helsinki
registrovaný uživatel stoupa  mail  
24.06.2012 (22:39)  
Omluva:

Mou nedokonalostí jem odeslal příspěvek "24.06.2012 (20:03)" asi tak jen z 1/3, za druhou větou chybí odstavec a - takhle to nedává smysl ani mně. :-(, :-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
24.06.2012 (22:32)  
:-) Vážený pane "JiP":

Kampak na nás zasejc s tou tzv. "pravdou"?!?

Doufám, že Vašemu příspěvku nemám rozumět tak, že "kdosi" zapoměl u Stadlerů v soutěžních podmínkách vozidlo se schopností "poručit větru dešti", tak, aby sníh padal jen na sjezovky a sáňkařské dráhy, a nikdy jinak. Vždyť zejména ve Švajcu by to měli vědět, kterak snih odčarovati třeba. (Nemluvě stran vypandutí "Stadlera" o snímcích kolejí o specifickem profilu zveřejněných v obecném tisku. Soudruzi! Kdo zas koupil výrobek z imperialistické ciziny, ze země mamonu, který se nedokáže operativně přizpůsobit "naším špecifikám"?!? :-)
registrovaný uživatel JiP 
24.06.2012 (21:51)  
To Happy: Problem se Stadlery v Krkonosich je ten, ze si ho CD objednaly bez snezneho pluhu, ktery na tech nemeckych jednokach je pritomen a proto nemaji se snehem problem. Celo Ceskeho stadleru bez pluhu je rovne jako stena, snih misto aby prohrnoval tak ho tlaci pred sebou a samozrejme v urcity okmazik to soupravu zvedne, snih vleze pod podvozek a je dokonano. Stadler CD vykoleji, i kdyz vjede do kupky hnoje natoz do pul metru snehu, ktery jaksi na horach neni nicim neobvyklym, ale pro CD asi jo.

Stiznost CD je asi na urovni, jako kdyz prijedete do Krkonos autem v zime na letnich gumach a budete si stezovat jak to ze neni povrch silnice bez snehu a suchy.
Jenom pro islustraci vybaveni jednotek v zahranici pro provoz na horach:
http://peron.blog.cz/0903/vt-36-regiosprinter

http://www.railway-technology.com/features/feature48726/feature48726-8.html

a takto je vybaven Stadler CD
http://ekonomika.idnes.cz/foto.aspx?r=eko-doprava&foto1=OKS40e5c3_105055_825994.jpg

a zde stadler ve nemecku

http://www.youtube.com/watch?v=ipD8G0fLGMU

Takze problemy se snehem je jenom a jenom problem CD
24.06.2012 (21:43)  
Pánové, vy máte ohromnou schopnost živě diskutovat o vědech, o kterých víte úplný kulový. Dm12 v soutěži porazila Desiro (bo Němec řekl: "Tady máte Desiro, vemte nebo nechte být. Žádné severské úpravy nebudou").
Dm12 jsem několikrát jel, najezdil jsem s tím pár set km i u nás i ve Finsku (takže neplatí Nikdo z vás tím nejel ) a jak si mašiny vedou jsem měl taky docela přehled (vedly si dobře), tudíž neplatí ani a jak si to provozně stojí, tak to taky nikdo neví... ("Nikdo je obecný výrok", říkával náš matikář).
No a není ani pravda, že to nikdo další nechtěl - chtěli to Estonci, ale s požadavkem na pár kousků přišli až v době, kdy už byla linka rozebraná. Kdyby chtěli dvacet kusů, tak by se vyplatilo linku zase postavit. Pro 5 kusů se to nevyplatí.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
24.06.2012 (20:03)  
No, dle mého gusta, zasejc dobrej trend. Jen o cca 4 pětiletky později, než jsem po cinkání klíčema doufal.
I když, na "S" Roztoky - Holešovice - Libeň raději vidím Žabotlsam, (dyť je taky mlaší, než já) než Regio(z)nova.

Neb - dnes jsem v 16:48 vsadil synka o EC z Bln do Pha (vozy ČD - "zářný" produkt ze Zličína), a marně hledal u svého sedadla zásuvku .....
registrovaný uživatel lbc 
24.06.2012 (18:29)  
jonáš
Regiopanter ,,Stačilo přitom jen trochu přemýšlet, přistoupit na lehce kompromisní řešení a mohly by být s jednou skříní obě verze - elektrická i motorová´´
Naprosto s Tebou v tomto ohledu souhlasím.
24.06.2012 (17:54)  
happy: jistě, stačí počkat až se za další pětiletku nebo dvě tanvaldští naučej prohrnovat trať a uklízet nástupiště .. o Dm12 vim aspoň tolik, že byla na podmínky provozu na neudržovaný trati navrhovaná. On je to trochu podobnej případ jak s tou elektrickou trakcí, tam přece taky stačilio přizpůsobit infrastrukturu a nechat tady jezdit běžnej kanonenfutter zvenku i bez "ledniček".
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko