Praha — České dráhy v pátek vypsaly další ze svých plánovaných výběrových řízení na nová kolejová vozidla. Oproti všem dosavadním tendrům, má ale ten aktuální prvenství v historii, že se jedná o první potávku na vozidla určená do připravovaných tendrů Ministerstva dopravy. To ale také znamená, že účastníci jdou od začátku do soutěže, jejíž vítěz vozidla dodá jen v případě úspěchu Českých drah v připravovaném tendru na rychlíky linky R27 Olomouc - Opava - Ostrava. ČD jako státem vlastněná akciová společnost jako jediná v této soutěži musí k veřejnému tendru přistoupit. Ostatní dopravci mohou oslovit výrobce napřímo.
Celková cena zakázky, která má být dokončena do 23 měsíců od podpisu smlouvy vázané na úspěch v soutěži na linku R27, je odhadována na 1,06 miliardy korun. Poptáváno je 6 motorových částečně nízkopodlažních jednotek s kapacitou minimálně 180 míst a 5 s kapacitou minimálně 120 míst. Vzhledem k běžně nabízeným motorovým jednotkám na evropském trhu půjde s největší pravděpodobností o 6 třívozových a 5 dvouvozových jednotek. V tomto případě by prostým přepočtem na vůz byla odhadovaná cena za dvouvozovou jednotku 75,7 milionů korun a třívozovou 113,6 milionů.
Lhůta pro doručení nabídek nebo žádostí o účast byla stanovena na 14. srpna letošního roku. Vítězný uchazeč z těch, kteří splní kvalifikační kritéria, pak bude vybrán v elektronické aukci, která zajistí nejnižší možnou cenu. Požadované vybavení vozidel je podobné jako u dříve vysoutěžených vozidel PESA Link pro regionální dopravu. Vozy musí disponovat plně klimatizovaným, částečně nízkopodlažním interiérem s oddíly 1. a 2. vozové třídy. Audiovizuální informační systém, uzavřené WC či zásuvky na 230 V mají být také samozřejmostí. Podobně jako u výše zmiňovaných souprav PESA Link mají být vybaveny i Wi-Fi sítí pro připojení k internetu.
Zdroj: IS VZ US
4)Tak tím bych si nebyl tak jistý. Naštvaný zemědělec, kterého byl naštvaný strojvedoucí neustále dlouze vypískával u přejezdu na poli z jednoho pole na pole druhé je tvor nevypočítatelný.
5) Máte zajímavé informace z historie, já se o ní zase tolik nezajímal. Mě prozatím stačí, že vím něco o historii ČR. A občasné důležité body ze světa jako válka sever proti jihu,1 světová,druhá světová atd. Já vycházím z dat při sledování počasí ve světě. Kde je možnost sledovat aktuální teplotu kdekoliv ve světě a snímky z družice,apd.
Tak že mě neovlivňuje vliv pana prezidenta ani jeho knihy pana Klause na počasí.
6) Tak pokud máte skutečně pravdu v bodě 6, tak je to zajímavý paradox. Ale ani o tohle se moc nezajímám. Nejsem sportovní fanda.
Žabotlam je muzejní vozidlo zralé do šrotu. Navíc posprejované zvenku a uvnitř. Pošmárané stoly, stěny nesmyslnými znaky jako ze hry pro PC,potrhané koženky,záplaty. Je dobře že probíhá výměna za 471. A ta nehoda mezi Prahou a Benešovem ukázala, že žabotlam nic nevydrží. Zařval tam strojvedoucí.
V těch švýcarských vozech nebo rakouských,ale i německých je vidět, že pohodlí a styl není pro velká neznámá.Že mají skutečně vkus. Že je to skutečně i ve starších vozech na úrovni. Navíc v rakousku a švýcarsku vidíme i další prvek.Starají se řádně nejen o vozidla, ale také řádně i o trať. A je to v tom švýcarsku a rakousku skutečně vidět.A je to na úrovni také. Kam se na ně hrabem.
Mají k té železnici skutečně vztah. Je to i dáno geologickým tvarem tvarem jejich země. Ty Alpy jsou pro mě nádherné hlavně v létě, ty scenerie jsou úchvatné. Na youtube jsou některá videa nádherná. U nich není železnice pojem trnu v noze. U nich je železnice pojem skutečně důstojného dopravního prostředku, který má v zemi své pevné místo. My si jen na železnici hrajem. Oni si na ni nehrají, oni názorně ukazují, že železnice je pro ně dopravním prostředkem, ale i odpočinkem a zábavou. Kam se my na ně hrabem. Jejich přístup k přírodě jim můžeme jen tiše závidět, jsme v tomto ohledu naprostý zaostalý barbaři-vidláci-hlupáci.
Stejně jako k postoji železnice jako rovnoceného partnera dopravy. My můžeme jen šoupat nohama. Prostě němci, švýcaři a rakušané mají můj obdiv v tomto ohledu ke vztahu k železnici a k přírodě.
tady je navrh ridiciho vozu:
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=nizkopodlazni%20varianta%20dm12&source=web&cd=1&ved=0CEwQFjAA&url=http%3A%2F%2Fold.fst.zcu.cz%2F_files_web_FST%2F_SP_FST(SVOC)%2F_2007%2F_sbornik%2FPapersPdf%2FIng%2FUrbanek_Miroslav.pdf&ei=5i7oT6XTJsy3hAecjsXRCQ&usg=AFQjCNEIMv3AYRGghkQxWfamVWwtUTkLfA&cad=rja
:-)
1) Kde končí Jizerské hory, a kde začínají Krkonoše?!?
Jelikož jsem z Jablonce nad Nisou a na výlety,své okolí znám po vlastních chodidlech dobře, tak Vám odpovím. Z pohledu své polohy místa, nebo z konkrétního místa v okolí, kde žiji a tedy i směru jakým se dívám na Krkonoše. Dalo by se říci, že Jizerské hory nekončí, ale spíše se napojují na Krkonoše. Když se podíváte na vrstevnice na mapě, tak vidíme zcela zřetelně, že je to v místě mezi řekou Jizerou a mezi místem Novosvětský průsmyk.
Všiměte si, že tam jsou vrstevnice směrem dolů k řece Jizeře, za Jizerou jsou zase vrstevnice nahoru, následují dvě kóty 937 a 897 m n m , pak jdou zase vrstevnice dolů a v místě Novosvětského průsmyku jdou zase vrstevnice nahoru a zde začíná už navazovat hřbet Krkonoš.
Tento přechod i když z dálky je vidět z Jizery 1122 m n m, nebo ze Štěpánky 958 m n v podobě panorama celkem dobře. I když z dálky. A ještě drobnost Ještědský hřeben nepatří mezi Jizerské hory. Je to samostatné pohoří.
2) Technická poznámka přece byla na praktičnost a funkčnost toho plechu v zimě. Nebo řečeno tvaru plechu nebo i výšce v dolní části vozidla. A já jsem tu poznámku nenapsal. To ji přece napsal JiP. Já jsem se jen tomu smál, protože měl pravdu.
Mělo by se myslet na to, kde bude to vozidlo vykonávat traťovou službu. No a když nemám kvalitní zázemí na odklízení sněhu na danné trati, nebo ani čas v jízdním řádu tedy mezeru na provedení tohoto úkonu v zimě, kdy nevíte, kdy vám začne padat sníh , ani kolik ho napadne, tak na to musím myslet hol tím tvarovaným plechem v dolní části vozidla. Místo toho čtu, že SŽDC neodklízí sníh, nebo že RS1 vykolejí i na hroubě hnoje. Tak se pak nedivte, že se tomu směju. Je to jen přehazování horkého bramboru, ale ani jedna strana se nesnaží podat návrh na odstranění té příčinu. Vymyslet jak by to šlo vyřešit.
3) Možná že rychlejší než se dívat, kde všude RS1 jezdí ve Švýcarku a kolik tam mají sněhu na konkrétním místě v zimě, by bylo rychlejší se podívat na stránky výrobce a nebo se informovat, jestli by nešla dodatečná úprava spodního dílu u RS1.
A nebo ještě lepší by bylo v řádu 036 vyčlenit čas na projetí soupravy odklízející sníh i přes den. Nikoliv tedy jen ve večerních hodinách, aby se řádně a pořádně odklidil sníh na trati 036. Tak prostě odepíši 1 spoj v každém směru po 40 minutách,který nepojede,které jsou v danné době nejméně vytížené. A je to vyřešené.
Nicméně i zde někdo napsal, že když bude sněhu hodně a to je skoro každou zimu, že se sníh vrací do kolejiště zpět.
Pak mě napadá i dodatečná úprava spodního dílu u RS1. Ale na to měli myslet už při pořizování RS1. A tohle by mě třeba osobně napadlo.
http://img293.imageshack.us/img293/200/x44gd1.jpg
nevim proc to pak nedotahli a nesoutezi s tim
Co to je "oficialne zname"? To je jako "zverejnene"? Pokud tomu dobre rozumim, zverejnovat se to nemusi. Kterykoliv zajemce o tendr ale muze pozadat o doplnujici neverejne informace. Poptavajici vypracuje odpoved, ale musi ji poslat vsem ostatnim zajemcum. Nikoliv nutne i zverejnit.
Zvítězí-li v tendru ČD, vidím to na další kousky od PESY, případně dvě verze slovenské 861. Nebo že by se na nás chystalo nějaké překvapení? V opačném případě trať zaplaví nejspíše pronajaté žluté Talenty...
@jonáš, 24.06.2012 (17:50): Citován není Insider, je to moje osobní zkušenost, u toho vývoje jsem tenkrát byl (byť nepřímo). Jednotka RegioPanter je označována také jako JPJ-EMU - proč asi? Ano, tušíte správně - parsácká byla JPJ-DMU ;) Pro Škodu v Plzni je RegioPanter známý pod typovým označením 7Ev, zatímco označení JPJ-EMU používá Škoda Vagónka... Ať žije jednotnost koncernu :-D
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.