..: ČD poptávají 11 motorových jednotek pro soutěž na linku R27 :..

vizualizácia jednotky LINK pre České dráhy, foto: PESA.pl Praha — České dráhy v pátek vypsaly další ze svých plánovaných výběrových řízení na nová kolejová vozidla. Oproti všem dosavadním tendrům, má ale ten aktuální prvenství v historii, že se jedná o první potávku na vozidla určená do připravovaných tendrů Ministerstva dopravy. To ale také znamená, že účastníci jdou od začátku do soutěže, jejíž vítěz vozidla dodá jen v případě úspěchu Českých drah v připravovaném tendru na rychlíky linky R27 Olomouc - Opava - Ostrava. ČD jako státem vlastněná akciová společnost jako jediná v této soutěži musí k veřejnému tendru přistoupit. Ostatní dopravci mohou oslovit výrobce napřímo.

Celková cena zakázky, která má být dokončena do 23 měsíců od podpisu smlouvy vázané na úspěch v soutěži na linku R27, je odhadována na 1,06 miliardy korun. Poptáváno je 6 motorových částečně nízkopodlažních jednotek s kapacitou minimálně 180 míst a 5 s kapacitou minimálně 120 míst. Vzhledem k běžně nabízeným motorovým jednotkám na evropském trhu půjde s největší pravděpodobností o 6 třívozových a 5 dvouvozových jednotek. V tomto případě by prostým přepočtem na vůz byla odhadovaná cena za dvouvozovou jednotku 75,7 milionů korun a třívozovou 113,6 milionů.

Lhůta pro doručení nabídek nebo žádostí o účast byla stanovena na 14. srpna letošního roku. Vítězný uchazeč z těch, kteří splní kvalifikační kritéria, pak bude vybrán v elektronické aukci, která zajistí nejnižší možnou cenu. Požadované vybavení vozidel je podobné jako u dříve vysoutěžených vozidel PESA Link pro regionální dopravu. Vozy musí disponovat plně klimatizovaným, částečně nízkopodlažním interiérem s oddíly 1. a 2. vozové třídy. Audiovizuální informační systém, uzavřené WC či zásuvky na 230 V mají být také samozřejmostí. Podobně jako u výše zmiňovaných souprav PESA Link mají být vybaveny i Wi-Fi sítí pro připojení k internetu.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 24.6.2012 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
27.06.2012 (0:07)  
Pro tuto trať se mi zdá jako vhodné Desiro ML ... Zaujala mě i verze pro bateriový pohon (http://www.orlickedrahy.cz/projekt_desiro.php), případně kombinace elektro-diesel, kdy by v úseku Ostrava - Opava (v budoucnu až - Krnov) jel v elektrické trakci a dál pokračoval jako diesel... Jsem zvědav, s čím přijde RJ a LE...
registrovaný uživatel Raquac 
26.06.2012 (10:00)  
Jiri Bajer: Netuším, co tenkrát stálo za rozhodnutím o ... Sice jsem u toho take nebyl, ale proc mit na motoraku 4 napravove prevodovky (z toho dve pruchozi), dva kardany navic a komplikovat si situaci ve stredu podvozku, kdyz staci ke splneni pozadavku VR jen dve jednoduche?
26.06.2012 (0:28)  
Jsem rád, že se do diskuse zapojili ti, kteří o vozidlech něco vědí, a dovedli některé domněnky na pravou míru. Já se také hlásím k těm, kteří se v Dm12 svezli (dvakrát na trati Karjaa - Hanko), společné s 843 to má hlavně koncepci skříně (bez čel) a řadu prvků v interiéru, ale jinak bych to příliš neporovnával.

Argument, že to koupila jen jedna ze severských zemí, moc neberu - které jiné severské země nakupují takhle malé motoráky? Švédové svoje původní motoráky (teď brázdí Chorvatsko od Puly po Vukovar) zrušili i s těmi vlakovými spoji, na kterých jezdily. Stejně tak nesouhlasím s tím, že ve Finsku nemají často sníh. Letos na konci března bylo v Praze kolem 25°C a chodilo se v tričku, tentýž den bylo v Helsinkách (jih Finska přímo u moře) klasicky půl metru sněhu a ráno chumelenice, nic neobvyklého.

Někdo tady psal (teď to nemůžu najít), že Talent nesplňuje zadání mimo jiné v počtu WC. Je pravda, že všechny Talenty kde jsem si toho všímal měly vždy jen jeden hajzlík, ale byl by to nějaký problém jich instalovat více?
25.06.2012 (21:08)  
Aleš Liesk.: Máte absolutní pravdu, pokud se měrného výkonu týká. Ale Desiro má větší podíl adhezní hmotnosti, jelikož ze šesti náprav jsou hnané čtyři (Desiro je B'[2]B'). Naproti tomu Dm12 má pouze 50% hmotnosti využito pro adhezi - její pojezd má uspořádání (1A)'(A1)'. A podíl adhezní hmotnosti má na zrychlení velký vliv. Netuším, co tenkrát stálo za rozhodnutím o právě tomto uspořádání pojezdu Dm12 - průchozí nápravové převodovky používala Vagónka přece již dávno před tímto projektem...

Zmiňovaná řada 612 DB má při hmotnosti 116 tun výkon 2x560 kW, což dává 9,66 kW/t, tedy téměř stejně jako Dm12 při témže poměru adhezní hmotnosti ke hmotnosti celkové. Z tohoto úhlu pohledu bych se tedy dále držel srovnávání Dm12 s 612 (a ta dvanáctka na konci tomu jen napomáhá :D )
25.06.2012 (20:36)  
lbc: teplotní rozsah byl určitě širší, a to do obou polarit.
Srovnání s Desirem - Dm12 má 600 kW při 60 tunách (10 kW/t), Desiro má 550 nebo 630 kW při 80 tunách (necelých 7 - necelých 8 kW/t). Takže určitě na tom Dm12 nebude z hlediska dynamiky hůř než Desiro.
Sice je pěkné, že píšete, že Dm12 vychází koncepčně z 843, ale zrovna trakční agregát, který se na dynamice jízdy podílí asi největším dílem, má zcela jiný. Tudíž usuzovat na chování DM12 z chování 843, nedejebože 842 či dokonce 853, je poněkud mimo mísu.
Dále mi ještě prozraďte, z čeho odvozujete brzdný účinek Dm12-ky? Víte, že má brzdu SAB WABCO? Že má automatické brzdění podle zatížení a při max. zatížení že má 130 brzdicích procent? Kolik procent mají 842, 843???

To je čistě můj odhad, jelikož se uvádí, že DM12 vychází koncepčně z řady 843.
Tudíž vaše odhady si můžete vetknout za pokrývku hlavy.

Dm12 není nízkopodlažní, o tom není spor. Do výběrek v ČR se s tím jít nedá. Ale rozhodně to není špatný motorák.

Jinak jsem jel na intr i R tažený sergejem. A myslel jsem, že mě to utrhne hlavu, jaký jsme měli odpich
Do kolika? Do 20 km/h... (aneb kritická rychlost)
Já to zažil se šestikolákem.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.06.2012 (14:27)  
pro JiP, v 25.06.2012 (7:58)

Souhlas s výhradou - formuloval jste to značně něžně. :-)
registrovaný uživatel Raquac 
25.06.2012 (14:15)  
JiriK. 25.06.2012 (14:09) Diky za odpoved.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.06.2012 (14:00)  
:-) Téda, pane lbc,

.. a vo to go! :-)

ad Vaše / moje číslování:

1) Já je pěšky za mlada prolezl Krkonoše 1965 - 1975 od Pozemních bud, po Har(r)achov. A V Rokytnici mi tvrdili, že oni jsou hory Jizerské, ne Kérkonoše. Výchozí bod - Krausovky, přesně Labská 8.:-) Od 1991 tam skoro raději nejezdím. Klondike - v Pinzgau se cejtím líp. (jé Štěpánka - dofča ve věku 5 let v Příchovicích, cca 1962)

2) Jasně souhlas. "Prkno" - toť jen souboj "napnelizmu" hrnoucího a hrnutého, a nastane "cukatůra". Kurňa, ten sníh je o trochu pevnější (kompaktnější) než vzduch. O rozrážení vzduchu se bádá ne méně sta let, a tady, v poptávce, někdo nepoužil ani elementární znalosti gymplnazisty, natož průmyslováka .. :-) Hele, Bobina měla pluh, pak se počala dávat jen ta "ohrábla", že? :-)

3) Jasně, můj zbabělý pokus o žert ....

4) No s těmi zemědělci by to fakt bylo na román čí neukončitelnou vědecko-psychologickou konferenci :-)

5) Jen můj úmylsně zavádějící rejpanec, navazující na způsoby argumentace druhdy "největšího a nejčtenějšího" RP, právě v neargumentovatelném smyslu "jak je každému zemědělci známo".

6) "Gradující mimikry" Je to (částečně) pravda, ale dále viz bod 5.

Heslo "Žabotlam", za mého mládí "Panťák":

Já ho mám (z piety) rád, však jem ho taky v prototypu 1959 (ve věku 2,7 jar) na MSVB obdivoval (soukromá fotodokumentace dochována). Jó, Čerčanská nehoda - průšvih jako mraky. Že se "to" zlomí, asi nikdo nečekal. Jo, umakartové obklady, vikslajvantové sezení a té slečně naproti do kolen ťukat musíš, i když nechceš. Ale do žádný ho vozu - "produktu" po Žabotlamu z ČSSR/ČR se nenastupuje (zejména při "sypaných" nástupištích) líp.
Facit Žabotlam: To nebyl pokrok, ale skok vpřed. Že dosud žije? Nebyl adekvátně nahrazen - a to je o lidech, co to smí / musí ovlivnita rozhodnout.

Názor na Rakouské, Švýcarké a Německé nejen železniční nazírání na žítí a bytí jsem si vyřešil po svém. U Sprévy to nejní hezké, ale je tu hezky. :-)
registrovaný uživatel tombyk 
25.06.2012 (13:58)  
tenkrat ten navrh prezentoval i pan Brecka na Raildays 2003,
Vývoj motorového vozu pro finské dráhy – možná aplikace pro provoz na tratích ČD
http://www.railvolution.net/czechraildays/2003/odborne-seminare.php
bohuzel se ten material jiz neda stahnout
25.06.2012 (13:19)  
S lbc nemohu jinak než souhlasit, pokud se údržby tratí týče. Konkrétně trať 036 mám nedávno projetou právě v RS1 a je znát, jak se chová moderní motorák na šrotoidní trati. Nová vozidla sice výrazně pozvedla kulturu cestování, ale cesta samotná je stále hrozná, jelikož stav tratě je takový, jaký je. Bohužel :(
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko