..: ČD zmodernizují 2 jednotky řady 560 a zrevitalizují rakouské vozy :..

560.025, Babice nad Svitavou - Adamov, foto: Puly Praha — České dráhy v minulých týdnech vyhlásily dvě výběrová řízení na modernizace stávajícího vozového parku. První se týká dvou elektrických jednotek řady 560, které se kromě modernizace dočkají spolu s ostatními jednotkami řady 560 změny uspořádání. Druhé se týká revitalizace všech 32 vozů řady Bmz odkoupených v minulém roce od Rakouských spolkových drah. Kromě toho přibyly do flotily vozů Českých drah také první autovozy. Díky jejich parametrům budou moci České dráhy rozšířit nejen nabídku autovlaků českého dopravce, rozšířit typy vozidel, které budou moci být převáženy a zlepší ekonomiku této služby.

Modernizace řady 560 - jen dvě a trochu jinak

Předmětem prvního výběrového řízení je úprava dvou jednotek řady 560. Celý kontrakt by měl proběhnout do 10 měsíců od podpisu smlouvy s odhadovanou celkovou cenou 100 milionů korun. České dráhy by tak spolu s dříve modernizovanými soupravami řady 560 měly disponovat celkem osmi jednotkami. Navíc plánují všech 8 souprav zkrátit na pětivozové provedení z důvodu zkráceného intervalu linky a tedy snížením požadované kapacity v jednotlivých spojích. Původně chtěly dráhy nechat zmodernizovat všechny čtyři soupravy, které jsou ještě v původním provedení. Po neúspěšném ukončení předchozího tendru ale došlo k přehodnocení původního počtu jako neadekvátního i v souvislosti s plánovaným vyhlášením soutěže na zcela nové soupravy pro Jihomoravský kraj. Do budoucna se tak sníží turnusová potřeba jednotek řady 560 stejně jako je plánována náhrada jednotek řady 460 na tratích Olomouc – Nezamyslice, kde budou současná turnusovaná vozidla včetně jednotek 460 nahrazena jednotkami Škoda 7Ev RegioPanter a na trase Ostrava – Mosty u Jablunkova – (Čadca) jednotkami CityElefant.

Bmee234 a Bmee235 - nová posila flotily Českých drah

Druhým vyhlášeným tendrem je revitalizace všech 32 vozů řady Bmz odkoupených od rakouských drah ÖBB. Odhadovaná cena je 80 milionů korun (2,5 milionu na vůz) a všechny vozy by měly omlazovací kůrou projít do 9 měsíců od podpisu smlouvy. Kromě úprav zahrnujících obnovu interiéru a nový vnější lak půjde i o rozšíření elektrovýzbroje o možnost napájení systémem 3000 V 50Hz. U vozů, u kterých ÖBB zrušily WC, pak dojde k jejich obnově. Vozy vybavené klimatizací dostanou nový centrální zdroj energie a dojde k úpravě klimatizace tak, aby vyhovovaly současným normám například co se týče použitého chladiva. Vozy budou po absolvované revitalizaci následně přeregistrovány do českého registru vozů pod označením Bmee234 u vozů bez klimatizace a Bmee235 u těch, které jí disponují.

Sedadlo MSV Dřevo V současné době již probíhají modernizace dalších vozidel dálkové dopravy ČD. V letošním roce by měly probíhat dodávky modernizovaných restauračních vozů WRmee814 a WRmee816. Objevit by se mělo také několik prvních kusů bezbariérových vozů řady Bdmpsee, které budou v interiéru například vybaveny polohovatelnými sedadly od firmy MSV Interier. Přibližně do září 2013 by mělo být Českým drahám dodána první polovina vozidel, tedy 32 kusů. Třetím zástupcem modernizovaných vozidel, jež by se letos měl objevit minimálně ve formě prototypu, bude řada Bdmpee, která, stejně jako Bdmpsee, bude vybavena polohovatelnými sedadly. Jejich přesný typ ale doposud nebyl specifikován.

Zdroj: České dráhy, IS VZ US: 1, 2


JiříK. | 16.2.2012 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
18.02.2012 (13:11)  
těch červených rakouských vozů je škoda - hezky zářili na Hlaváku v té změti modré a zelené...
18.02.2012 (12:42)  
No máte pravdu, častější interval je lepší, ale já myslím, že hodinový interval je naprosto postačující. Osobně jezdívám trasu Hodonín-Olomouc, rychlíky jezdí v dvouhodinovém taktu a taky s tím nic nenadělám. Autobus na dědinu mi jezdí taky 1x za hodinu,pokud nepočítám ranní špičku v 7 a odpolední mezi 14-15:00. Pro mě není ani podstatný interval,jak dobře navazující přípoje,s čímž mám v IDS JMK hodně velký problém.
registrovaný uživatel tarten 
18.02.2012 (1:07)  
JH: co je víc? Třívozová souprava po půlhodině, nebo šestivozová po hodině?

Třívozovka po půlhodině je mnohem lepší pro cestující, ale také dražší. Navíc "hrozí", že si cestující takovou linku oblíbí a budou chtít ještě víc zahustit. Na brněnské infrastruktuře by tohle mám dojem už nešlo.
18.02.2012 (0:26)  
Elias is best: Opravdu si naivně myslíš, že to odběratelé vybírají podle nabídky, co je na webu? :-D že to nemají na webu, aby se mohli šotouši "kochat" opravdu neznamená, že svou nabídku aktivně nenabízejí potenciálním odběratelům.
17.02.2012 (22:08)  
Jiří Hasil - co je víc? Třívozová souprava po půlhodině, nebo šestivozová po hodině?
17.02.2012 (19:47)  
JiříK.: Pokud je podnik blbej, tak nemusí. Ale jak tedy chceš nalákat nové potenciální zákazníky na daný produkt? Pošleš jim mail, na který rychle zapomenou?

Sice vidím, že sedačku na obrázku nemá MSV v nabídce (čemuž se hodně divím), ale snad se jedná jen o omyl.
registrovaný uživatel igisek  mail  
17.02.2012 (19:28)  
komín...můžete mi říct,kde jsem uvedl,že nesouhlasím s ešusy?Klidně mi to zde najděte.Já se zde nebavím o ešusech,ale hrozných soupravách poskládaných z bdmteeček,které jsou zde kvalitou někde za opicemi(tím myslím,že se na nich žádné opravy neprovádějí).Já teda osobně nevím,co je na tom moderního mít okénko,které nejde ani pořádně otevřít v létě,aby se ve voze trochu provětralo.
registrovaný uživatel zlobr 
17.02.2012 (19:11)  
komín: Já nepsal nic o ešusech. Mě vadí cpaní 100 mega do 40 let starých souprav, který už mají propadlý úmrtní list.
Čím je nahradit je otázka. Ešus má něco kolem 310 míst k sezení, 6 vozová 560 tuším ještě trochu víc (takže kapacitně odpovídající). O jejich spolehlivosti nic nevím, protože jsem ešusem jel asi 2x v životě. Pokud by to měli nahradit pantery, tak by co do kapacity museli jezdit asi zdvojený 3 vozový soupravy (aspoň pokud se jedná o S2, kterou denně jezdím).
registrovaný uživatel tarten 
17.02.2012 (18:53)  
Nit suchou? Chtěl jste důvody, tak proč jste nespokojený, když je dostáváte? Stále si myslíte, že by bylo ešusy nejlepší nakupovat bez VŘ, nebo s falešným VŘ postaveným tak, aby nic kromě ešusu od Škodovky nemělo žádnou šanci a zaplavit tím i výkony, na které nejsou dvoupodlažky vhodné už od podstaty?
registrovaný uživatel tarten 
17.02.2012 (18:47)  
(OT: komín: "Přesně takto nehlásal"? Snažte se lépe chápat text a rozlišovat mezi lidmi. Kdyžtak si vzpomenout na předchozí diskuze. Když se vám něco na cizím názoru nelíbí, neječte (??!!) ale diskutujte. Pokud možno k věci a ne k osobě. Diskuzi s vámi to prospěje.)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko