..: ČD zmodernizují 2 jednotky řady 560 a zrevitalizují rakouské vozy :..

560.025, Babice nad Svitavou - Adamov, foto: Puly Praha — České dráhy v minulých týdnech vyhlásily dvě výběrová řízení na modernizace stávajícího vozového parku. První se týká dvou elektrických jednotek řady 560, které se kromě modernizace dočkají spolu s ostatními jednotkami řady 560 změny uspořádání. Druhé se týká revitalizace všech 32 vozů řady Bmz odkoupených v minulém roce od Rakouských spolkových drah. Kromě toho přibyly do flotily vozů Českých drah také první autovozy. Díky jejich parametrům budou moci České dráhy rozšířit nejen nabídku autovlaků českého dopravce, rozšířit typy vozidel, které budou moci být převáženy a zlepší ekonomiku této služby.

Modernizace řady 560 - jen dvě a trochu jinak

Předmětem prvního výběrového řízení je úprava dvou jednotek řady 560. Celý kontrakt by měl proběhnout do 10 měsíců od podpisu smlouvy s odhadovanou celkovou cenou 100 milionů korun. České dráhy by tak spolu s dříve modernizovanými soupravami řady 560 měly disponovat celkem osmi jednotkami. Navíc plánují všech 8 souprav zkrátit na pětivozové provedení z důvodu zkráceného intervalu linky a tedy snížením požadované kapacity v jednotlivých spojích. Původně chtěly dráhy nechat zmodernizovat všechny čtyři soupravy, které jsou ještě v původním provedení. Po neúspěšném ukončení předchozího tendru ale došlo k přehodnocení původního počtu jako neadekvátního i v souvislosti s plánovaným vyhlášením soutěže na zcela nové soupravy pro Jihomoravský kraj. Do budoucna se tak sníží turnusová potřeba jednotek řady 560 stejně jako je plánována náhrada jednotek řady 460 na tratích Olomouc – Nezamyslice, kde budou současná turnusovaná vozidla včetně jednotek 460 nahrazena jednotkami Škoda 7Ev RegioPanter a na trase Ostrava – Mosty u Jablunkova – (Čadca) jednotkami CityElefant.

Bmee234 a Bmee235 - nová posila flotily Českých drah

Druhým vyhlášeným tendrem je revitalizace všech 32 vozů řady Bmz odkoupených od rakouských drah ÖBB. Odhadovaná cena je 80 milionů korun (2,5 milionu na vůz) a všechny vozy by měly omlazovací kůrou projít do 9 měsíců od podpisu smlouvy. Kromě úprav zahrnujících obnovu interiéru a nový vnější lak půjde i o rozšíření elektrovýzbroje o možnost napájení systémem 3000 V 50Hz. U vozů, u kterých ÖBB zrušily WC, pak dojde k jejich obnově. Vozy vybavené klimatizací dostanou nový centrální zdroj energie a dojde k úpravě klimatizace tak, aby vyhovovaly současným normám například co se týče použitého chladiva. Vozy budou po absolvované revitalizaci následně přeregistrovány do českého registru vozů pod označením Bmee234 u vozů bez klimatizace a Bmee235 u těch, které jí disponují.

Sedadlo MSV Dřevo V současné době již probíhají modernizace dalších vozidel dálkové dopravy ČD. V letošním roce by měly probíhat dodávky modernizovaných restauračních vozů WRmee814 a WRmee816. Objevit by se mělo také několik prvních kusů bezbariérových vozů řady Bdmpsee, které budou v interiéru například vybaveny polohovatelnými sedadly od firmy MSV Interier. Přibližně do září 2013 by mělo být Českým drahám dodána první polovina vozidel, tedy 32 kusů. Třetím zástupcem modernizovaných vozidel, jež by se letos měl objevit minimálně ve formě prototypu, bude řada Bdmpee, která, stejně jako Bdmpsee, bude vybavena polohovatelnými sedadly. Jejich přesný typ ale doposud nebyl specifikován.

Zdroj: České dráhy, IS VZ US: 1, 2


JiříK. | 16.2.2012 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
16.02.2012 (18:11)  
igisek: Je nesmysl co tady píšete. Vozy Bdmtee, pokud mají v pořádku pojezdovou část, mají mnohem lepší jízdní vlastnosti než panťáky ř.560.
Zcela souhlasím s argumentem, že sypat peníze do 40 let starých vozidel je nesmysl. Podotýkám, že ty panťáky jsou má srdeční záležitost hodně jsem se v nich a na nich najezdil. Ovšem provozní spolehlivost těchto vozidel a to i těch nedávno rekonstruovaných je v posledních 2-3 letech tragická a tento stav se postupně zhoršuje. Tyto jednotky jsou bohužel opravdu zralé ne na reko, ale na vyřazení.
16.02.2012 (17:21)  
Konečně bylo vyhlášeno výběrka na humanizaci ex-rakušanů. Ty vozy mají na to, aby se v nich šlo cítit jako v Bmz 245 (jenon na záchod se musí jít až do jedničky) a v dlouhodobém hledisku by byla chyba, kdyby na ně Janozáci nebo někdo nesáhl.

Ty dvě 560-tky; tady se bude muset vybrat nějaký hodně dobrý výrobce. Nepovedená oprava těchto vlaků bude akorát jeden velkej průser.

Nasazení sedaček od MSV Interiéru mě celkem překvapilo. Uvidíme, jaké budou ve skutečnosti, ale na první pohled působí takovým levnějším dojmem, obzvlášt když si všimneme pravděpodobně nepolohovatelných opěrek. Doufám, že realita bude jiná. Nicméně, můj aktuální názor je, že do railjetů, pendolín a vozů pro expresy by se měly spíš instalovat sedačky od BorCadu (myslím Excellent a Comfort) zatímco od rychlíků (např. Bpee, RegioPanter) by měly dominovat sedačky od MSV.
registrovaný uživatel Freeman  mail  
16.02.2012 (17:13)  
"Kromě úprav zahrnujících obnovu interiéru a nový vnější lak půjde i o rozšíření elektrovýzbroje o možnost napájení systémem 3000 V 50Hz" Pokud se nepletu, nemělo by to být spíše 230/50Hz? Nebo jde o něco kolem topení ve voze?
registrovaný uživatel igisek  mail  
16.02.2012 (17:10)  
Doufám,že ty zrenovované 560 budou posílat i na Tišnov,jelikož jezdit v Bdmtee je za trest.V zimě je v těch vozech zima,v létě šílené vedro a to nemluvím o kvalitě zdejších "tišnováckých osobáčků" v podání bdmtee.Stačí trošku větši zatáčka a vůz sebou mlátí jako by přejížděl přes přelámaný koleje.A k tomu ty povedený sedáky alá 80-90 léta(lidé si sem sice ve větším množství sednou,ale sotva se sem nevlezou stojící a to nemluvím o sezení na tom v létě).Prostě celý VP osobních vozů jezdící na Tišnov by potřeboval nějakou rekonstrukci a ne,že se přelakují do najbrtu a to se potom má považovat za nový vůz.:(
registrovaný uživatel PepaN 
16.02.2012 (16:09)  
Koukám, že někteří místní chytráci by zase rádi jezdili ve šrotech... Je mi vás líto...
registrovaný uživatel Sim 
16.02.2012 (15:59)  
pokud by elektrické vozy dostaly novou skříň...

... tak se asi bude uz rentovat to postavit cele znovu (a rovnou tak, aby to splnilo soucasne pozadavky na primestske vozidlo), nebo ne?
16.02.2012 (15:47)  
tarten Možná jsme se nepochopili.....a souhlasím se "zlobr" Je mi jedno, kolik za vagon, je rozdíl za 8M rekonstruovat 40leté šroty, než za i třeba stejnou sumu novější vozy..
16.02.2012 (15:41)  
Jestli to chápu, tak dneska mají ČD 6 modernizovaných jednotek v šestivozovém provedení. Ty se zkrátí na pětivozové, čímž zbyde celkem šest vložených vozů. To znamená, že stačí zmodernozoat celkem čtyři motorové vozy a mezi ně vložit "přebytečné" vložáky.
registrovaný uživatel Ross  mail  
16.02.2012 (14:12)  
Omg, City Elefant nahradí i naše Pantografy pendlujicí do Čadci z Přerova (Studénky)? Už dost, že 471 jezdí do ČT a Opavy. A co retro 460? Taky přestane kvůli levným šrotům alá 471 jezdit?
registrovaný uživatel tarten 
16.02.2012 (13:30)  
Franta Plášek: Kolik že bude stát rekonstrukce těch "stařenek"??? 50 M/kus??

Čili za "vagón" kolik - 8 MKč?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko