..: ČD zmodernizují 2 jednotky řady 560 a zrevitalizují rakouské vozy :..

560.025, Babice nad Svitavou - Adamov, foto: Puly Praha — České dráhy v minulých týdnech vyhlásily dvě výběrová řízení na modernizace stávajícího vozového parku. První se týká dvou elektrických jednotek řady 560, které se kromě modernizace dočkají spolu s ostatními jednotkami řady 560 změny uspořádání. Druhé se týká revitalizace všech 32 vozů řady Bmz odkoupených v minulém roce od Rakouských spolkových drah. Kromě toho přibyly do flotily vozů Českých drah také první autovozy. Díky jejich parametrům budou moci České dráhy rozšířit nejen nabídku autovlaků českého dopravce, rozšířit typy vozidel, které budou moci být převáženy a zlepší ekonomiku této služby.

Modernizace řady 560 - jen dvě a trochu jinak

Předmětem prvního výběrového řízení je úprava dvou jednotek řady 560. Celý kontrakt by měl proběhnout do 10 měsíců od podpisu smlouvy s odhadovanou celkovou cenou 100 milionů korun. České dráhy by tak spolu s dříve modernizovanými soupravami řady 560 měly disponovat celkem osmi jednotkami. Navíc plánují všech 8 souprav zkrátit na pětivozové provedení z důvodu zkráceného intervalu linky a tedy snížením požadované kapacity v jednotlivých spojích. Původně chtěly dráhy nechat zmodernizovat všechny čtyři soupravy, které jsou ještě v původním provedení. Po neúspěšném ukončení předchozího tendru ale došlo k přehodnocení původního počtu jako neadekvátního i v souvislosti s plánovaným vyhlášením soutěže na zcela nové soupravy pro Jihomoravský kraj. Do budoucna se tak sníží turnusová potřeba jednotek řady 560 stejně jako je plánována náhrada jednotek řady 460 na tratích Olomouc – Nezamyslice, kde budou současná turnusovaná vozidla včetně jednotek 460 nahrazena jednotkami Škoda 7Ev RegioPanter a na trase Ostrava – Mosty u Jablunkova – (Čadca) jednotkami CityElefant.

Bmee234 a Bmee235 - nová posila flotily Českých drah

Druhým vyhlášeným tendrem je revitalizace všech 32 vozů řady Bmz odkoupených od rakouských drah ÖBB. Odhadovaná cena je 80 milionů korun (2,5 milionu na vůz) a všechny vozy by měly omlazovací kůrou projít do 9 měsíců od podpisu smlouvy. Kromě úprav zahrnujících obnovu interiéru a nový vnější lak půjde i o rozšíření elektrovýzbroje o možnost napájení systémem 3000 V 50Hz. U vozů, u kterých ÖBB zrušily WC, pak dojde k jejich obnově. Vozy vybavené klimatizací dostanou nový centrální zdroj energie a dojde k úpravě klimatizace tak, aby vyhovovaly současným normám například co se týče použitého chladiva. Vozy budou po absolvované revitalizaci následně přeregistrovány do českého registru vozů pod označením Bmee234 u vozů bez klimatizace a Bmee235 u těch, které jí disponují.

Sedadlo MSV Dřevo V současné době již probíhají modernizace dalších vozidel dálkové dopravy ČD. V letošním roce by měly probíhat dodávky modernizovaných restauračních vozů WRmee814 a WRmee816. Objevit by se mělo také několik prvních kusů bezbariérových vozů řady Bdmpsee, které budou v interiéru například vybaveny polohovatelnými sedadly od firmy MSV Interier. Přibližně do září 2013 by mělo být Českým drahám dodána první polovina vozidel, tedy 32 kusů. Třetím zástupcem modernizovaných vozidel, jež by se letos měl objevit minimálně ve formě prototypu, bude řada Bdmpee, která, stejně jako Bdmpsee, bude vybavena polohovatelnými sedadly. Jejich přesný typ ale doposud nebyl specifikován.

Zdroj: České dráhy, IS VZ US: 1, 2


JiříK. | 16.2.2012 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
16.02.2012 (13:10)  
vikititor: ale pořád jsou naše - Brněnské - patří sem a náhrada za Elefanty by byla pro Brno škoda.

Pokud už, tak doufám ne za elefanty ale za něco jako pantery. Elefanty by na Brno byly asi přecijen moc velké a nemohlo by jich být moc.
registrovaný uživatel zlobr 
16.02.2012 (12:56)  
No tak to snad ne. My se těch 560 snad nezbavíme. Podle mě do toho cpát 100 mega je naprostá blbost. Vždyť je to 40 let starý. Kdyby ty peníze vrazily do úprav Bdmtee, aby se v tom dalo kulturně cestovat.
Jediný pozitivní je to, že se plánuje výběrový řízení na nový jednotky pro JMK.
16.02.2012 (12:34)  
Mě se tyto jednotky líbí víc, než panťáci v Praze. Jsou horší k nastupování, pomaleji se to rozjíždí, ale pořád jsou naše - Brněnské - patří sem a náhrada za Elefanty by byla pro Brno škoda.

Takže já jsem pro - ať se opraví dvě, které nám budou jezdit i v době novějších - dočkáme-li se jich vůbec někdy..

PS: prohnutá skříň je detail - ale taky patří k této jednotce, stejně tak jako do U zkroucené motořáčky Olomouc-Šumperk.. :-)) Je to jako v pohádce o veselém vláčku.
16.02.2012 (11:46)  
M 474: no a to uz se dostavame v rekonstrukci stareho, tezkeho, zastaraleho strepu pomerne daleko, takze je otazka, jestli by v Brne nestacilo koupit 5x 671 a nejake jednopodlazni tramvajky.
16.02.2012 (11:12)  
460 a 560- pokud by elektrické vozy dostaly novou skříň, tak proč nerekonstruovat. Pokud si toho ještě nikdo nevšiml, většina vozů má prohnutou skříň. Zachoval bych pouze čela, taky byl návrh na modernizaci s použitím čel, které vypadají jako kolena-hnus. To by si ty jednotky nezasloužily. Prostřední vůz těchto jednotek by se mohl upravit z vozu Btmo, tak by vznikla částečně nízkopodlažní jednotka. A dosadit posuvné dveře, současné jsou pro zlost.
16.02.2012 (11:01)  
Jen tak meziřečí - proč OBB rušily toalety v Bmz?
16.02.2012 (10:12)  
Citace z článku o RegioPantherech : ...České dráhy za celou objednávku zaplatí 2,511 miliardy korun – z toho 2,063 miliardy za 15 třívozových jednotek (137,5 milionu za soupravu) a 448 milionů za 4 dvoudílná vozidla (112 milionů za kus). Oproti původnímu předpokladu je tak finální částka nižší o zhruba 17 milionů.

Kolik že bude stát rekonstrukce těch "stařenek"??? 50 M/kus??
16.02.2012 (9:46)  
Ad 560: To se tyka jiz jezdicich srotu, nebo tech dvou uplnych srotu z Bratislavy?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko