..: ČD zmodernizují 2 jednotky řady 560 a zrevitalizují rakouské vozy :..

560.025, Babice nad Svitavou - Adamov, foto: Puly Praha — České dráhy v minulých týdnech vyhlásily dvě výběrová řízení na modernizace stávajícího vozového parku. První se týká dvou elektrických jednotek řady 560, které se kromě modernizace dočkají spolu s ostatními jednotkami řady 560 změny uspořádání. Druhé se týká revitalizace všech 32 vozů řady Bmz odkoupených v minulém roce od Rakouských spolkových drah. Kromě toho přibyly do flotily vozů Českých drah také první autovozy. Díky jejich parametrům budou moci České dráhy rozšířit nejen nabídku autovlaků českého dopravce, rozšířit typy vozidel, které budou moci být převáženy a zlepší ekonomiku této služby.

Modernizace řady 560 - jen dvě a trochu jinak

Předmětem prvního výběrového řízení je úprava dvou jednotek řady 560. Celý kontrakt by měl proběhnout do 10 měsíců od podpisu smlouvy s odhadovanou celkovou cenou 100 milionů korun. České dráhy by tak spolu s dříve modernizovanými soupravami řady 560 měly disponovat celkem osmi jednotkami. Navíc plánují všech 8 souprav zkrátit na pětivozové provedení z důvodu zkráceného intervalu linky a tedy snížením požadované kapacity v jednotlivých spojích. Původně chtěly dráhy nechat zmodernizovat všechny čtyři soupravy, které jsou ještě v původním provedení. Po neúspěšném ukončení předchozího tendru ale došlo k přehodnocení původního počtu jako neadekvátního i v souvislosti s plánovaným vyhlášením soutěže na zcela nové soupravy pro Jihomoravský kraj. Do budoucna se tak sníží turnusová potřeba jednotek řady 560 stejně jako je plánována náhrada jednotek řady 460 na tratích Olomouc – Nezamyslice, kde budou současná turnusovaná vozidla včetně jednotek 460 nahrazena jednotkami Škoda 7Ev RegioPanter a na trase Ostrava – Mosty u Jablunkova – (Čadca) jednotkami CityElefant.

Bmee234 a Bmee235 - nová posila flotily Českých drah

Druhým vyhlášeným tendrem je revitalizace všech 32 vozů řady Bmz odkoupených od rakouských drah ÖBB. Odhadovaná cena je 80 milionů korun (2,5 milionu na vůz) a všechny vozy by měly omlazovací kůrou projít do 9 měsíců od podpisu smlouvy. Kromě úprav zahrnujících obnovu interiéru a nový vnější lak půjde i o rozšíření elektrovýzbroje o možnost napájení systémem 3000 V 50Hz. U vozů, u kterých ÖBB zrušily WC, pak dojde k jejich obnově. Vozy vybavené klimatizací dostanou nový centrální zdroj energie a dojde k úpravě klimatizace tak, aby vyhovovaly současným normám například co se týče použitého chladiva. Vozy budou po absolvované revitalizaci následně přeregistrovány do českého registru vozů pod označením Bmee234 u vozů bez klimatizace a Bmee235 u těch, které jí disponují.

Sedadlo MSV Dřevo V současné době již probíhají modernizace dalších vozidel dálkové dopravy ČD. V letošním roce by měly probíhat dodávky modernizovaných restauračních vozů WRmee814 a WRmee816. Objevit by se mělo také několik prvních kusů bezbariérových vozů řady Bdmpsee, které budou v interiéru například vybaveny polohovatelnými sedadly od firmy MSV Interier. Přibližně do září 2013 by mělo být Českým drahám dodána první polovina vozidel, tedy 32 kusů. Třetím zástupcem modernizovaných vozidel, jež by se letos měl objevit minimálně ve formě prototypu, bude řada Bdmpee, která, stejně jako Bdmpsee, bude vybavena polohovatelnými sedadly. Jejich přesný typ ale doposud nebyl specifikován.

Zdroj: České dráhy, IS VZ US: 1, 2


JiříK. | 16.2.2012 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Racek 
17.02.2012 (11:00)  
Já bych se kraje zastal, není pravda že by nedával peníze do železnice. Oproti jiným krajům dává celkem dost, holt preferuje kvantitu před kvalitou. Osobně mi připadá funkčnější, když jedou 2x za hodinu honekry jako v Brně, než 1x za 4 hodiny regiopanter (a mezitím nic), což je způsob jak "dává peníze do železnice" Jihočeský kraj.
registrovaný uživatel tarten 
17.02.2012 (9:34)  
intelpetr: Jenže, čím kromě Panterů se to dá nahradit? Střídavý Elefant naštěstí neexistuje.

Čímkoli, co vyhraje mezinárodní VŘ. Možností je mnoho. Střídavý ešus bohužel existuje, ale i kdyby zatím neexistoval, nebylo by až tak těžké ho vymyslet. Ale ešus už zastaral. Nechápu ten stařecký (i u mladých) styl myšlení "dá se nahradit jen tím, co už na kolejích dávno jezdí, a jen tím co je od Škodovky".
registrovaný uživatel tarten 
17.02.2012 (9:22)  
JiříK:Tak ale zas celých 8 milionů není jen na rekonstrukci. Jedná se hlavně o velkou vyvazovačku (na kterou musí i nová vozidla), při které se to zároveň i zmodernizuje.

Zajímavé! Jaký díl z toho asi tak zbyde po odečtení té velké vyvazovačky, která by se musela udělat tak jako tak?

Franta Plášek: Je mi jedno, kolik za vagon, je rozdíl za 8M rekonstruovat 40leté šroty, než za i třeba stejnou sumu novější vozy..

No, ono není tak moc jedno za kolik. Když je to málo - méně než 1% roční investice - tak se to dá víceméně zanedbat a rekonstrukci lepších vozů to nemusí moc ovlivnit. Lepší vozy přitom nemá smysl jen humanizovat, pokud mají sloužit neurážejícím způsobem ještě nějakou delší dobu, sežere to víc peněz. Takže považuju za snad rozumné levně trochu prodloužit život takovým starým šrotům, než na ně také přijde řada s drahou výměnou. Samozřejmě záleží hodně na tom, kam bude chtít dávat peníze JMK.
registrovaný uživatel PepaN 
17.02.2012 (8:17)  
intelpetr: naštěstí existuje...
16.02.2012 (23:03)  
To je nějaký fór s těma 560, ne? Do Apríla ještě daleko. Jenže, čím kromě Panterů se to dá nahradit? Střídavý Elefant naštěstí neexistuje.
16.02.2012 (20:02)  
JiříK: Neviděl, ale podle toho jsem použil slovo "aktuální". Předpokládám, že Žaluda a Blažek nejsou tak blbí a na dálkovku použijí buď sedadla, která máte na obrázku anebo tato http://www.msvinterier.cz/1trida1.jpg. Pro oba typy je můj aktuální názor úplně stejný. Až na ty (ne)sklopné opěrky.
16.02.2012 (19:25)  
igisek já tady hlavně poukazuju na to,že s bmdtee se neudělalo vůbec nic
To je přesně ono. Ale nasypání +/-100mil do 2panťáků je prostě nesmysl.
registrovaný uživatel igisek  mail  
16.02.2012 (19:17)  
Martin Hochman : já tady hlavně poukazuju na to,že s bmdtee se neudělalo vůbec nic.Před nedávnem jsem si sjel úsek Česká-Kuřim s reko řadou 560(která vyjímečně zajela až do Tišnova)a byla to o moc příjemnější cesta než právě s bdmtee,který sebou házel každou chvíli.A než aby zde situaci osobní dopravy vylepšili,tak nám tu na Tišnov začali vypravovat regio*****,se kterýma je to opravdu horor.Jenže zase to musíme dávat skoro celé za vinu kraji,který radši naházel peníze do něčeho jiného než do železnice(však Brňáci vědí o čem je řeč).
16.02.2012 (19:11)  
To, že nemá smysl tato vozidla rekonstruovat jednoznačně ukázala poslední "rekonstrukce". Daleko větší smysl by mělo nasypat ty peníze do těch zmiňovaných Bdmtee, k tomu syslíky 961 (mimo jiné z vlastní zkušenosti-jízda v nich je velmi příjemná). S odpovídajícími Lv mám soupravy na 140/160 km/h. Panťáky max 110 km/h, bez jakékoliv levné možnosti s tím cokoliv udělat, které pár let po reko budou vypadat tragicky. Jednotka 007/008 byla jako první rekonstruována před cca5-6roky a dneska vypadá jak to říct...hnus?. Narozdíl od toho ty kritizované interiéry Bdmtee i přes svoje stáří nevypadají vůbec špatně a to se žádná rekonstrukce nekonala. A víte proč? No protože jsou o 20let novější... Pokud odstraním u těchto vozů již zmíněné nedostatky z pohledu cestujícího, pak nebudou mít chybu.

SYN:Paradoxně mají celkem moderní pojezd, což ovšem cestujícího absolutně nezajímá.
Ale jenom do té doby, než se to celé v rychlosti cca 90-100 km/h rozkmitá tak, že budete mít pocit, že se to nutně musí vysypat. Tak jak to ty panťáky běžně dělají.
registrovaný uživatel SYN 
16.02.2012 (18:56)  
Ty paňťáky jsou starý, vysoký jak schody do nebe ale jinak celkem použitelný z hlediska cestujícího, jaká je jejich spolehlivost to jaksi netuším. Ty dva slovenský se kupovaly s tím že dostanou nějakou menší reko a budou jezdit. To se mi zdá celkem přijatelné, ježto z toho co tu okolo brna jezdí jsou ještě pořád jedny z lepších, Honekery jsou vnitřním uspořádáním tragické a o jejich netopení/nevětrání už jsem slyšel hodně (sám jsem naštěstí v extrémních podmínkách dosud nejel). Paradoxně mají celkem moderní pojezd, což ovšem cestujícího absolutně nezajímá.

Kardinální otázka pak určitě je co a za kolik se s nima má udělat (pořád předpokládám že jde o ty dva slovenské, ostatní malou reko už dostaly pokud vím), jakékoliv dražší úpravy se podle mě nemůžou rentovat, to už raději koupit nové, 40 let je hodně velké stáří. To co popisoval M 474 003 je doufám sranda nebo šotosen, to je prototypová malovýroba s použitím některých starých rezavých dílů, to by mělo všechny předpoklady být totálním propadákem...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko