Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.
Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji
Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje
A Turnov? I tam vám přece 231 pomůže. Jedna z možností, jak se dostat rychleji do Turnova je dobudování toho kousku nové trati přes Milovice.
Tzv. 5. koridor
Jako že je to s přestupem - to už jsme též probírali, většinou to ani moc nevadí a některé spoje se dají vymyslet i bez přestupu. No a ty Krkonoše stejně bez přestupu nedáte, jelikož nejblíž k nim končí dráty v Jaroměři - takže buďto přestup nejpozději tam, nebo jezdit už z Prahy v nezávislé trakci...
A stejně si pod pojmem Krkonoše představím spíš směr Turnov..
Problém je, jak tu "přirozenou poptávku" stanovit, když jsou to s nabídkou spojené nádoby. Když někam půjde dojet rychle, vznikne i nová poptávka, od lidí, co by tam jinak nejeli (najdou si tam práci, zajedou tam za turistikou/kulturou).
V ČR s tím mají obecně politici problém. Za "hlavní prioritní tratě" se považují ty, kde v současnosti jezdí hodně lidí, což je ale dáno lepším stavem. Ale co třeba Krkonoše? Tam nepochybně přirozená poptávka existuje. Ale žádná rychlá trať tam nevede, plné osmivozové vlaky tam nejezdí, tak to nikoho nepálí. Přitom by klidně mohly, třeba právě po opravené 231 a návazných tratích na sever.
1. Cihelna v Bažantnici (Praha Vysočany) - patrně nebude problém
2. Chvalský Lom (Praha Hor.Počernice) - patrně nebude problém
3. Hrbáčkovy tůně (Čelákovice) - okrajově kolem starých meandrů, ale asi to projde
4. Žehuňský rybník - podle mě trochu kámen úrazu. Tady bude od ekologů největší řev a obstrukce.
za zlomek peněz čtyř kolejí na 010.
nemáme dodělané ani pitomé Praha-Plzeň s rychlostí MÍSTY užasných 140
Protože měl někdo velký voči a systémovou jízdní dobu 50-55 minut chtěl dosáhnout za pomoci tunelu Praha-Beroun a proto bylo možno středový úsek nechat pomalejší, tudíž levnější. A v ČR to dopadlo tak, že se udělal jenom ten střed, a kdyby nebylo evropských fondů, tak se odpíská i Plzeň Rokycany ...
Přesně stejný případ jako čekat na nějaké NBS do Wroclawi ... je na to takové to přísloví o holubovi a vrabci.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.