..: Pavel Dobeš potvrdil modernizaci trati Pardubice - Hradec Králové :..

Most Rosice nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.

Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji

Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 24.10.2011 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Královéhradecký ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel orky 
27.10.2011 (14:04)  
SYN: Přestupovat, když je autobusová přímá alternativa? To není dobrý přístup, protože by to fakticky znamenalo říc to, že vztah Praha-Pardubice po železnici je vedlejší záležitostí. Zrušit rychlíky Praha-Hradec přes Chlumec stejně dost dobře nejde, protože je potřeba zachovat rychlíky k obsluze Nymburka, Poděbrad, Chlumce apod. Jako páteř rychlé regionální dopravy s vazbou místních linek.
27.10.2011 (13:23)  
SYN: do Krkonoš se nemusí jezdit oklikou přes HK a Trutnov. Dobrá cesta do středních Krkonoš je i přes Chlumec, Ostroměř, Starou Paku, jen to trochu urychlit a navázat místní busy.

A Turnov? I tam vám přece 231 pomůže. Jedna z možností, jak se dostat rychleji do Turnova je dobudování toho kousku nové trati přes Milovice.
Tzv. 5. koridor
registrovaný uživatel SYN 
27.10.2011 (12:16)  
turista: hm tak jistě že by bylo hezké jezdit rozumně do Krkonoš vlakem, ale to není jen tak že? A jak by tomu výrazně pomohlo předělávat tu 231+020? Snad jsme si tu už párkrát řekli že pokud by se s tím nedělalo něco hodně zásadního tak rozdíl oproti 010+011 je zanedbatelný (obzvláště pokud se konečně udělá tuhleta avizovaná Pce-Hra...
Jako že je to s přestupem - to už jsme též probírali, většinou to ani moc nevadí a některé spoje se dají vymyslet i bez přestupu. No a ty Krkonoše stejně bez přestupu nedáte, jelikož nejblíž k nim končí dráty v Jaroměři - takže buďto přestup nejpozději tam, nebo jezdit už z Prahy v nezávislé trakci...
A stejně si pod pojmem Krkonoše představím spíš směr Turnov..
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
27.10.2011 (11:29)  
Spalda, Karel Kovářík: Pravda je, že v Pardubicích se téměř žádné masové komodity pro lodní dopravu nevyskytují a je je sem třeba něčím dovézt. Proto se mohou dovézt i o pár km dál (nebo blíž) do Kolína a nebudovat kvůli tomu velmi předrahou vodní cestu. Ten jeden dva vlaky cisteren jedoucích na západ, co vyplodí Paramo, snad železnice zvládne a vybudování vodní cesty převedením do lodí nezaplatí. Navíc do Litvínova se lodě stejně nedostanou, jen do Kralup.
registrovaný uživatel Sim 
27.10.2011 (11:18)  
turista > souhlas, ze je problem to stanovit - jenze, pokud nekde dokaze projet 10 plnych dalkovych vlaku za hodinu a k tomu dva poloprazdne sberne osobaky, bude - v pripade, ze mi kapacita nestaci a uzivil bych tam dalsi dva dalkove vlaky - mnohem efektivnejsi poresit ty dva osobaky jinak (treba busem), nez kvuli tomu za draho pridavat koleje nebo tu dalkovinu vozit busem (coz na HK-Pha dela Jancura).
registrovaný uživatel holicak  mail  
27.10.2011 (10:57)  
Tohle jsou jen plané sliby.....nejsou peníze na dostavbu 4. koridoru, který má být hotový až v roce 2020 a tady najednou se najde 1.4 miliardy? To pan ministr zas jenom něco slíbil, za chvíli tam bude zase někdo jinej, kterej řekne peníze na tohle nejsou:-)navíc za 3.roky se to určitě nestihne a bude se muset řešit spousta spousta problému.....kdo rozumí jen trošku železnici tak ví o jaké jde:-)
27.10.2011 (10:10)  
Jenze tohle neni hlavni funkce zeleznice - tou by melo byt odvezeni velkeho mnozstvi osob nebo zbozi mezi oblastmi, kde je velka prirozena poptavka a/nebo neni efektivni to resit jinak.

Problém je, jak tu "přirozenou poptávku" stanovit, když jsou to s nabídkou spojené nádoby. Když někam půjde dojet rychle, vznikne i nová poptávka, od lidí, co by tam jinak nejeli (najdou si tam práci, zajedou tam za turistikou/kulturou).

V ČR s tím mají obecně politici problém. Za "hlavní prioritní tratě" se považují ty, kde v současnosti jezdí hodně lidí, což je ale dáno lepším stavem. Ale co třeba Krkonoše? Tam nepochybně přirozená poptávka existuje. Ale žádná rychlá trať tam nevede, plné osmivozové vlaky tam nejezdí, tak to nikoho nepálí. Přitom by klidně mohly, třeba právě po opravené 231 a návazných tratích na sever.
27.10.2011 (10:02)  
Pokud jde o ekologické mantinely u případného rozšiřování a zásadnějších rekostrukcí tratí 020/231, tak tady jsou tak, jak jdou po sobě. Přidávám svůj pohled na možné komplikace:

1. Cihelna v Bažantnici (Praha Vysočany) - patrně nebude problém
2. Chvalský Lom (Praha Hor.Počernice) - patrně nebude problém
3. Hrbáčkovy tůně (Čelákovice) - okrajově kolem starých meandrů, ale asi to projde
4. Žehuňský rybník - podle mě trochu kámen úrazu. Tady bude od ekologů největší řev a obstrukce.
registrovaný uživatel SYN 
27.10.2011 (9:30)  
No ale o těch čtyřech kolejích na 010 doufám nikdo soudný v dohledné době neuvažuje snad? Jaksi taksi tu nemáme dodělané akutnější věci... třeba tu Plzeň, ČB, částečně jednokolejný "koridor" do Chebu, jednokolejku Bo-Pře atd...
27.10.2011 (9:15)  
za zlomek peněz čeho by vyšlo to překopání 231+020

za zlomek peněz čtyř kolejí na 010.

nemáme dodělané ani pitomé Praha-Plzeň s rychlostí MÍSTY užasných 140

Protože měl někdo velký voči a systémovou jízdní dobu 50-55 minut chtěl dosáhnout za pomoci tunelu Praha-Beroun a proto bylo možno středový úsek nechat pomalejší, tudíž levnější. A v ČR to dopadlo tak, že se udělal jenom ten střed, a kdyby nebylo evropských fondů, tak se odpíská i Plzeň Rokycany ...

Přesně stejný případ jako čekat na nějaké NBS do Wroclawi ... je na to takové to přísloví o holubovi a vrabci.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko