..: Pavel Dobeš potvrdil modernizaci trati Pardubice - Hradec Králové :..

Most Rosice nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.

Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji

Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 24.10.2011 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Královéhradecký ČR Pardubický


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel lbc 
26.10.2011 (20:14)  
Dobrý večer
dandys: Také to tak lze. Nebo i příjezd EC do Pardubic + naproti připravený spoj do Hradce Králové. Je to km o něco delší.

Nicméně díval jsem se na mapu a pokud sleduji dálnici z Prahy do Hradce Králové vidím, že trať 011 je z Prahy do Kolína pod dálnicí a od Velkého Oseka trať 020 zase něco nad dálnicí. Dá se řící že 011+020 má velmi podobný směr jako dálnice do Hradce Králové. Trať 011 skoro celý úsek a + 020 dohromady celkově by se dali dle mapy-trasování železniční cesty na mapě, mohli označit za současně nejvhodnější, nejrealizovanější železniční směr z Prahy do Hradce Králové. Pokud nepočítám směr přes Pardubice. Protože dá se říci, že kopírují velmi podobně i směr dálnice z Prahy do Hradec Králové.
Chybí zde ta železniční spojka mezi 011 v úseku mezi Velimí či Cerhenicemi a mezi Velkým Osekem.
Nyní úvaha: současný dosažený čas odhad: z Prahy hl.n do Cerhenice-Velimi by mohl být 43minut-(nyní je už i 40 minut Kolín)-8 minut = 35minut + spojka k Velkému Oseku 7 km + 6 minut = 41 minut.
a modernizovaná 020 17 minut do Chlumce nad Cidlinou 58 minut +17 minut z Chlumce nad Cidlinou do Hradce Králové.
Celkem dosažený čas je 01:15 hodin a minut ve směru Praha k místu někde mezi Cerhenice-Velim,Velký Osek,Chlumec nad Cidlinou do konečné stanice Hradce Králové.
Kilometrově (odhad) 53 km + 7-8km spojka + 23 km Chlumec n C + 27 km Hradec Králové = 111 km celkově.
Bylo by to tedy kilometrově kratší než přes Pardubice.
A jen o pár km kratší než přes 231+020.
registrovaný uživatel docx 
26.10.2011 (20:11)  
všechny uváděné úvahy naráží na zásadní problém - nezájem místních samospráv (kraje, města). Pokud nebude nikdo za trasu Praha - Nymburk - Hradec lobovat, tak hned za Osekem postupně opravdu zaroste roštím. Praha - Lysá - ano, chce Praha, Lysá - Osek - ano, TEN-T a nákladní koridor se vzrůstajícím významem, ale Osek - Hradec? Je D11, tak co by kdo řešil. Hradečáci, jezděte na Černý Most s Jančurou, máte to pohodlnější a levnější.
26.10.2011 (19:53)  
Mohl byste naznačit, jak těch 1:10 až 1:15 chcete dosáhnout?

Praha-Nymburk 35 minut (dnes 45 minut)
Nymburk-Chlumec 24 minut (dnes 30 minut, Libická spojka ušetří 5 minut)
Chlumec-HK 14 minut (dnes 21 minut)

1:10 pak jedině bezzastávkový spoj, jako býval Ex Primátor, nebo jak se to jmenovalo.

Nějaký čas můžu taky získat peróny + lepšími vozidly (širší dveře, nízkopodlažnost). V Chlumci vám ten nástup/výstup dost zdržuje.

tak pokud nechcete po cestě do Nymburka rozvracet osobáky

Osobáky mohou mít (speciálně zde, kde trať vede mimo sídla, a mnohé zastávky se již dnes občas projíždí) méně zastávek. Moderní osobák pak využije traťovou rychlost a proti rychlíku ho zdrží jen pár zastávek. V DE taky nemáte zastávky Os po 2-3 km.

Jízdní doba 1:10-1:15 bude po zdvoukolejnění Pardubice-HK (natož po realizaci Běchovice-Úvaly) realizovatelná v pohodě

To jistě je. Ale s kapacitními problémy. Odpojování části vlaku v Pard. zdržuje a bude ovlivněno mimořádnostmi, co když to EC bude mít zpoždění, bude vlak čekat, nebo pojede sám a zahltí trať, nebo se odřekne a lidi po přestupu přeplní jiný dálkový vlak?
Trať 010 není nic moc, v DE by trať s podobným provozem měla dávno 4 koleje.

A pak tu máte další aspekt. Trasa přes Pardubice neřeší zastávky po cestě, především Nymburk a Chlumec. Vylepšením 231 a 020 vylepšíte i spojení do všech míst v SV Čechách, kam jsou odtamtud připoje. A že tam těch lidí (už za dnešního stavu) nepřestupuje málo.
registrovaný uživatel docx 
26.10.2011 (19:36)  
Studie na výpočty jízdních dob byly ve své době provedeny odborem strategie GŘČD ve variantě velká/malá spojka + kombinace různých zvýšení rychlosti na trati. K ledu šla tato stavba (resp. práce na projektu) v době kdy se začalo znovu projektovat Ústí. Že se výhledově (+10 let) něco na této trati změní je jen zbožné přání. Už se začíná dělit i 2 stavba Praha - Lysá, tj. "v předstihu" se udělají nástupiště v Čelákovicích...
Jízda po koridoru má další výhodu a to kulturu cestování. Máte šanci ve vlaku jíst, pracovat... to jde v těch nejhorších koženkách na trati s nízkou údržbou (hlavně Osek - Lysá) jen stěží.
registrovaný uživatel danys 
26.10.2011 (19:16)  
Jízdní doba 1:10-1:15 bude po zdvoukolejnění Pardubice-HK (natož po realizaci Běchovice-Úvaly) realizovatelná v pohodě přes Pardubice. Například s s novou jednotkou ze Škody na 160km/h (klidně přivěšenou za nějaké EC v úseku Praha-Pardubice z důvodu kapacity) nebo přímé vozy na EC + lokomotiva 151 na opačném konci vlaku.
26.10.2011 (18:29)  
Turista:
Mohl byste naznačit, jak těch 1:10 až 1:15 chcete dosáhnout?

Pokud uvažuji, že se při Vmax = 160 km/hod z Chlumce do Hradce pojede cca 13-14 minut, tak byste musel být z Prahy v Chlumci za 55 - 60 minut. Pokud počítám dobře (nechám se rád opravit), tak pokud nechcete po cestě do Nymburka rozvracet osobáky, tak se pod nějakých (odhadem) 37 minut nedostanete. Zbývá Vám tedy cca 20 minut na to dojet z Nymburka do Chlumce, na což samotná Libická spojka + optimalizace VOsek - Nymburk nestačí. Takže musíte nějak sáhnout i do úseku VOsek - Chlumec a bude velmi záležet na tom, kolik moc se dá dostat ze současné stopy pouhou obnovou trati víceméně na tělese či s mírnými korekcemi oblouků. Musela-li to být fakticky novostavba, tak je na místě se zamyslet nad tím, zda nemá vést podél D11.

Celkově to stojí docela nehorázné peníze (a výhled to neřeší, neb stejně ve výhledu potřebujete navíc NBS z Poříčan po Kanín) a těch shodných systémových 1:15 umíte (v optimistickém výhledu) už v roce 2016 přes Pardubice. Stačí k tomu, jen rozumně vysoutěžit linky na koridoru, resp. počkat na to, co nastane po 2-3 letech ježdění 3 dopravců v open access režimu mezi Prahou a Ostravou.

Někdy v horizontu roku 2020 bude dotažena R35 za Litomyšl a na D11 výrazně narostou intenzity a bude na místě otázka, zda bez ohledu na finanční situaci státu (nyní těžko věštit jaká bude) nebude třeba vhodně něco doobjednat, aby se D11 odlehčilo.
26.10.2011 (18:15)  
Přístav Pardubice vč. Labe jsou součástí hlavní sítě (core network) minulý týden schválené politiky TEN-T..
26.10.2011 (18:03)  
Railfort: Ne oficiálně. Kéž by. Dokud nezmizí z územního plánu..., a on s ním zase někdo časem vyrukuje.
můžu se zeptat, proč se Vám projekt přístavu nelíbí?
26.10.2011 (17:00)  
Ono je třeba si v prvním kole položit otázku, čeho (tj. jaké cílové jízdní doby) se chce mezi Prahou a Hradcem dosáhnout. Až si na tuto odpovíme tak, že ve výhledu požadujeme jízdní dobu cca 50 (maximálně 55) minut, tak bude celkem jasné, že Libická spojka v kombinaci s optimalizací Vysočany - Lysá a optimalizací Lysá - VOsek to nevytrhne

Jenže tento výhled je v řádu desítek let až v nekonečnu.

Do té doby může Libická spojka a mírná rekonstrukce 231 a 020 přinést jízdní dobu 1:10-1:15, která již lidi přilákat může - a zabránit tak ořezávání provozu na trati.

Jinak se zde v rámci "úspor" dočkáme 2h taktu, tím pádem úbytku cestujících, HK zcela přestane být železniční destinací a v takové atmosféře vám nikdo na těch vašich 55 minut žádné peníze nedá.
26.10.2011 (14:58)  
Jen aby mocipán z Bechyně panu ministrovi silnic, dálnic a železnic nesestřihl hřebínek a nedal mu nic.
FRK
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko