Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.
Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji
Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje
Akce Stará Paka se zatím nerozběhla:
http://www.szdc.cz/modernizace-drahy/prehled-staveb/op-doprava/paka.html
Právě naopak, 030, resp. její úsek Liberec-Turnov, který je kvůli klikatosti o 40% delší než silnice (dokončena 2003), je problém zásadní.
Jeho přestavba v tunelové variantě by zkrátila jízdní dobu na cca 14 minut a zlepšila o 23 minut jak spojení směr Hradec, tak spojení do Prahy.
Samozřejmě je nutnu zlepšit taky Turnov-MB-Praha, ale to je třeba tak jako tak.
Liberec má relativně slušné spojení podél pohraničí (Jaroměř, Děčín, Žitava), ale chybí mu použitelná trať do vnitrozemí.
* Mimochodem, nevíte někdo, jak to vypadá se Starou Pakou? Ta se měla rekonstruovat letos, ale když jsem tam byl na jaře, tak tam nebylo ani hrábnuto. Přitom je to obrovská ostuda a bezpečnostní riziko – uzel 5 tratí s klíčovinou…
Jaroměř - se svým krajským městem má dostatečné spojení i bez libereckých rychlíků; a rychlé spojení Jaroměře s Libercem nevidím jako nutnost
Dvůr - souhlasím
Novou Paku (přípojem) - totéž se dá říct i o jižní trase, přes Ostroměř je to dokonce kratší
Semily - souhlasím
Tanvald (přípojem) - souhlasím
Malou Skálu - na jižní trase je v této kategorii zase Hrubá Skála, Rovensko, Železnice
Severní trasa sice obslouží o něco víc obyvatel, je ale delší. A já si myslím, že v tomto případě nevýhody převažují nad výhodami.
Pokud budeme za nejdůležitější považovat vymetení co největšího počtu sídel, tak je lepší vzít to z Železného Brodu přes Tanvald a Jablonec. Je to kratší a rozhodně tam žije víc lidí.
Nevýhodou severní trasy je mimo jiné i skutečnost, že při kilometrickém tarifu zbytečně prodražuje jízdné "skrzovým" cestujícím.
Já bych z trati Jaroměř - Turnov naopak udělal lokálku a rychlíky bych hnal přes Jičín.
Ale to já přece taky netvrdím. Jak už jsem jednou psal, otázka pokračování kanálu dál je velice diskutabilní, ale abychom jeho smysluplnost vůbec mohli nějakým způsobem odhadnout, tak musíme někde zařít. To znamená za relativně únosné náklady dobudovat a začít pořádně využívat už existujcí labskou cestu. Moderní logistické centrum je jedna z podmínek. Jestli v Kolíně nebo v Pardubicích je teď asi více méně jedno. V tuto chvíli je asi ale nejdůležitější uvědomit si význam lodní dopravy jako celku, který si jako stát asi moc neuvědomujeme.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.