..: Pavel Dobeš potvrdil modernizaci trati Pardubice - Hradec Králové :..

Most Rosice nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.

Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji

Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 24.10.2011 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Královéhradecký ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
28.10.2011 (9:05)  
spalda: Ano. Na tak velkou a drahou stavbu by těch příkladů musely být stovky. Srovnání s koridorem a R35 je silně pokulhávající, neboť po nich se přepravují denně tisíce lidí, s čímž lodní doprava konkurovat nebude, a jsem přesvědčen, že i na tuny nákladu to bude podobné. Nechat si překopat za velké (slabé slovo) peníze a pak tiše doufat, že to tu začne jezdit jako na Rýnu, je příliš velký risk.
Bugear: Písky ze Stéblové se snad už ani nevozí po železnici. Obávám se, že vzhledem k počtu pískoven v naší republice ony slouží spíše svému blízkému okolí, pokud se nejedná o nějaké speciální, jako třeba skářské z Českého Ráje. Písek by musel být hodně levný, aby se ho vyplatilo prodávat někde daleko.
registrovaný uživatel SYN 
28.10.2011 (8:54)  
No tak firmy přispívají na infrastrukturu placením poplatků za DC a platbou daní

Hm, to je docela zajímavá otázka, platí se nějaký poplatek za vodní cestu? Počítám že maximálně tak za zdymadla, co?
Jinak ten přístav někde u Kolína by mi za současné dopravní situace přišel taky příhodnější...
registrovaný uživatel bugear 
28.10.2011 (0:10)  
@holicak: Každá stavba jde ale z jiné přihrádky. O jaké problémy má jít? Napadá mě akorát výkup pozemků.
@Railfort: Navíc Orlen zvažuje uzavření Parama.
@spalda: Jediná komodita která mi přijde reálná jsou písky ze Stéblové, což je na můj vkus dost málo. Na všechno ostatní stačí Kolín. A co se týče studií a DOL, ty vám jsem se správným zadáním schopen vycucat z prstu taky. Ta výhodnost bude asi stejná jako u širokorozchodky do Vídně, zaplatíte stovky miliard a my pak zaměstnáme pár lidí.
27.10.2011 (23:22)  
A můj osobní a subjektivní názor je, že se u nás nevyrobí dost plechů na to, aby se kvůli tomu musela půlka republiky překopat. To ale přece netvrdím. To je jenom jeden z mnoha příkladů, kde je lodní doprava výrazně výhodnější, protože to jinak přepravit ani nelze. A ostatních příkladů jsem uvedl málo?
27.10.2011 (22:58)  
Railfort: No tak firmy přispívají na infrastrukturu placením poplatků za DC a platbou daní. Stát je od toho, aby ji pak efektivně budoval a to samozřejmě s respektem ke krajině, kterou nemůže zničit. To, že některé státy vytvoří pro podnikání výstavbou infrastruktury ideální podmínky a jiné pouze čekají se založenýma rukama je pak zásadní důvod k jejich menší produktivitě. Já jsem sice upozornil na úzké hrdlo v lodní dopravě, ale to neznamená, že nepodporuji urychlené dokončení hrdel jiných - R35, trať Choceň - Ústí, 4. koridor. Na ty nad rámec daní přece taky nikdo nepřispívá.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
27.10.2011 (21:57)  
spalda: Otázka je, zda by si ty firmy, které chtějí podobné věci přepravovat, přispěly na výstavbu vodních cest, nebo by jenom natáhly ruku ke státu. Další věc je, že pokud se výstavbou vodní cesty zničí jiné významnější přírodní hodnoty, její ekologičnost se stane značně diskutabilní. A když se bavíme konkrétně o Vítkovicích, tak splavnění Odry do Ostravy by bohatě stačilo. A můj osobní a subjektivní názor je, že se u nás nevyrobí dost plechů na to, aby se kvůli tomu musela půlka republiky překopat.
27.10.2011 (20:35)  
Karel Kovářík: No, zas tak minimální vliv by neměl. Už teď se spousta nadměrných nákladů vozí do Mělníka a Pardubice jsou o 100km bliž. Já mluvím ale o vodní dopravě obecně a svým příkladem chtěl hlavně ukázat, kde má železnice své rezervy a proč není dobré vodní dopravu zahazovat. Stavba D-O-L je samozřejmě velmi diskutabilní, ale podle mnohých analýz ekonomicky výhodná. Příklady Mittellandkanalu, nebo Main-Rhein kanálu a dalších to jenom dokazují.
Kvalitní splavnění Labe do středních Čech je ale základ, který je skoro hotov. Kromě zmiňovaného přístavu jde v podstatě jenom o jez v Děčíně. Je od nás přece jenom hodně hloupé, když cestu, která nás už stála desítky až stovky miliard, nevyužíváme. Když se pak má něco udělat i na vodní cestě (třeba nový most v Kolíně, který byl také jedním z problémů), tak je spousta lidí zcela nesmyslně proti.

Pokud Vás zajímá něco konkrétního na přepravě plechů, tak Vám k tomu něco rád napíšu. radek(zav)er-guide.com
registrovaný uživatel Kakov 
27.10.2011 (19:54)  
spalda: no jo, ale přístav v pardubicích nic na Vašem problému neřeší... takže jedině onen kanál dunaj-odra-labe, ale pak je otázka, zda potřeba vítkovic, bude toliko přínosná, aby mělo smysl tuto vodní cestu stavět, popř. zda se najde tolik jiných potřeb, z hlediska přepravy plynu a ropy máme slušnou vybavenost produktovody a tam kde chybí (což je případ přepravy po Dunaji) považuji za rozumější vybudovat nový produktovod než budovat vodní cestu a po ní to vozit loděmi....
27.10.2011 (19:04)  
Karel Kovařík: No já jsem si důležitost vodní dopravy neuvědomoval až do doby, kdy jsem v diplomce řešil přepravu širokých plechů z Vítkovických železáren. Jejich přeprava na překročenou ložnou míru je totiž tak drahá, že se je vůbec nevyplatí vyrábět. Problém se mi podařilo vyřešit nástavbou na hojně používané kontejnerové vozy, která náklady na transport výrazně snižuje viz patent http://spisy.upv.cz/Applications/2008/PPVCZ2008_0795A3.pdf. Bohužel se ukázalo, že i s použitím tohoto řešení je přeprava příliš drahá. Výrobci pak nezbývá nic jiného, než se o tyto nejlukrativnější zakázky neucházet, protože je nemá jak odvézt. To samé platí pro veškeré větší náklady, které pak přeprava zbytečně prodražuje. Ropné produkty přepravovat jdou, ale otázka je opět za kolik. O přepravě kapalného zemního plynu se dočtete třeba zde http://www.asociace-dol.cz/zahranicni-priklady/81-preprava-zkapalnenych-plynu-po-dunaji---prvni-krok-k-vyuziti-novych-moznosti
Máte samozřejmě pravdu, že vnitrostátní doprava nemá takový význam, ale já mluvím především o napojení ČR na západoevropské přístavy se zakončením v moderních terminálech napojených na ostatní druhy dopravy.
Railfort: Zatím je asi celkem jedno, kde by toto překladiště bylo, ale hlavně aby už tady bylo. Pro umístění v Pardubicích pak mluví i další pokračování cesty v podobě kanálu Dunaj-Odra-Labe. Tato stavba vypadá sice jako utopie, ale když si o ní přečtete víc, tak vám dojde, že to zas taková divočina není. Staveb v podobném terénu najdete kousek za hranicema spoustu. Třeba tento kanál http://de.wikipedia.org/wiki/Main-Donau-Kanal napojující z dunaje Norimberk zakončení tímto přístavem http://de.wikipedia.org/wiki/Bayernhafen_N%C3%BCrnberg
Pokud pak máte k dispozici takhle kvalitní infrastrukturu, tak můžete po vodě přepravovat v podstatě cokoliv. Od kontejnerů až po auta z Kolínské automobilky.

Tímto opravdu nechci jako člověk z oboru brojit proti přepravě po železnici, ale chci jenom upozornit na relace, kde jsou jiné druhy dopravy prostě efektivnější.
registrovaný uživatel bububu 
27.10.2011 (15:32)  
orky:Zrušit rychlíky Praha-Hradec přes Chlumec stejně dost dobře nejde, protože je potřeba zachovat rychlíky k obsluze Nymburka, Poděbrad, Chlumce apod.

Nestačily by pro rychlou obsluhu Nymburka a Poděbrad nějaké zrychlené příměstské vlaky a na obsluhu Chlumce stávající spěšňáky Trutnov - Kolín s návaznostmi na Prahu v Kolíně?
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko