..: MDČR: na koridor do Českých Budějovic zatím zapomeňte :..

363.127, Praha-Uhříněves, foto: Pavel Martoch Praha — Ministerstvo dopravy již vypracovalo definitivní seznam staveb, které příští rok pozastaví nebo vůbec nezahájí. Ačkoliv byl rozpočet tohoto resortu navýšen o necelé čtyři miliardy korun, výrazné šetření se dotkne, bohužel, další výstavby obchvatu hlavního města a v neposlední řadě také železničního koridoru do Českých Budějovic, jehož termín dokončení bude už potřetí odsunut. Zelenou naopak dostává výstavba dalšího úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí a modernizace nejfrekventovanější české dálnice D1. Lze tak říct, že ministerstvo přímo preferuje rozvoj neekologické automobilové dopravy.

Koridor do Budějovic? Počkejte si deset let…

koleje-koridor Ministr Dobeš původně požadoval pro svůj resort 8,8 miliardy korun, což se však ukázalo jako nereálné. Rozpočet byl nakonec navýšen o necelou polovinu požadované částky – o 3,8 miliardy. Červenou proto dostala zejména další výstavba IV. tranzitního železničního koridoru, vedoucího z Prahy do Českých Budějovic, a to minimálně v úseku Nemanice - České Budějovice. Termín jeho dokončení bude odsunut už potřetí; podle původního plánu měl být hotov již minulý rok. Jak poznamenal mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla, nyní se může koridor dočkat dokončení až v roce 2020. „Z našeho pohledu je to už věc, která je i mezinárodní ostudou,“ podotkl náměstek hejtmana Jihočeského kraje Martin Kuba.

Škrty se netýkají pouze této lokality – odložena bude i modernizace trati 171 v úseku Černošice - Karlštejn a trati 320 v úseku Český Těšín - Dětmarovice. Mezi stavby, které by měly bez problémů dále pokračovat, patří například tzv. průjezd Plzní (modernizace železničního uzlu Plzeň za zhruba 1 miliardu korun) nebo modernizace úseku Plzeň – Rokycany, který je součástí III. tranzitního železničního koridoru. Částka zhruba půl miliardy korun bude investována do zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech.

Peníze nejsou už ani na kontrolu čistoty

WC ve voze Bt, foto: manil Usilovné hledání úspor ve státním rozpočtu se dotklo i kontroly čistoty v tuzemských vlacích. Dohlížet na dodržování smluvních podmínek mezi ministerstvem a Českými drahami teď bude jediný člověk, ostatní kontroloři byli propuštěni. Jedna kontrola tak připadá přibližně na jeden z čtyřiatřiceti tisíc vypravených vlaků. Statistiky Drážní inspekce však jasně hovoří již nyní o meziročním poklesu kontrolovaných vlaků na šestinu, tedy z loňských 420 spojů na letošních 75. Je nutné podotknout, že i přes tento nepříliš vysoký počet kontrol bylo uděleno celkem 455 pokut v celkové výši sedm milionů korun. České dráhy přiznávají, že výsledky těchto šetření jim výrazně pomohly ve zlepšení kvality služeb – na úklid najaly novou firmu a nastavily nové standardy kvality cestování.

Zdroj: ČT24, ČTK/Finanční noviny


Dominik Jaroš | 10.10.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel bugear 
11.10.2011 (21:05)  
@davies: To že nejsou stavby pro OPD2 ve výhledu ještě nic neznamená, nikdo neví jaký bude stav za rok. Je taky možné, že se část těchto staveb udělá ještě v OPD1 a naopak některé v OPD1 uvedené se budou realizovat až v OPD2, protože se je nepodaří včas připravit.
registrovaný uživatel M 
11.10.2011 (18:29)  
tarten - na planete, kde ziji ja (a asi i Sim) se v peti lidech v aute nejezdi. Stejne tak, jako bych v kupe pro 8 lidi nechtel jet v 10, ackoliv se to tam taky vejde.
registrovaný uživatel M 
11.10.2011 (18:26)  
Volba dopravního prostředku je celkem jasná,bus ani omylem,na to se mám moc rád a navíc konečná v Roztylech - děkuji nechci.

Zajimco vlak vsem Prazakum zastavuje primo u dveri:-))
registrovaný uživatel M 
11.10.2011 (18:24)  
Kovarik - ekologicky vyrabet elektrinu? Myslis neco na zpusob, ze si zasereme veskerou ornou pudu solarnima panelama, ktery budeme zasobit elektrinou z jadra a uhli a timhle ji budeme "prat"?
Az bude vyroba elektriny ekologicka, tak potom muzes psat neco o ekologicke zeleznicni doprave. Prave ted a prave tady je to jen a pouze o te tuposti - lokomotiva nema vyfuk, takze se stadu muze rict, ze je to ekologie na druhou.
registrovaný uživatel M 
11.10.2011 (18:20)  
turista - pokud uvazujeme vlak, ve kterem je 500 lidi versus 500 aut s jednim clovekem v kazdem, tak potom mnozstvi energie na oskm nizsi je, to nepopiram. Relevantni ale snad srovnavat prumerne obsazeny vlak a prumerne obsazene auto.

Nepopiram ani to, ze u Prahy IAD muze vest ke kolapsu (a nikdy jsem nikde nenapsal, ze by u center nemela byt verejna doprava a to ani naznakem). Nekde u Tabora se ale na dalnici 200 aut behem 2 hodin snad vejde, ne?
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
11.10.2011 (18:12)  
Silniční úsek ČB-Horní Dvořiště je na tom asi podobně jako ten železniční. Nevypadá to na realizace v nejbližší době.

Co se týče železnice, tak výhledové studie hovoří o nové trati pro rychlost 200 km/h, která výrazně zkrátí cestovní rychlost i délku úseku oproti dnešní elektrizované koněspřežce.

Je docela s podivem, že dnešní stav trati 196 považují za dokončenou optimalizaci.. Pokud vím, nový svršek a kolejnice s pružným upevněním je jen na několika dílčích úsecích trati a jiného rychlostníku než 70 km/h jsem si dosud nevšiml... Znalci místních poměrů nechť mě opraví.
11.10.2011 (16:19)  
Pazzy: pozor, R4 i D3 mají své opodstatnění.

1. po trase D3 je Táborsko, neskromně připomínám, že jen aglomerace Tábor-Sezimák-Planá má přes 50 tis.lidí. Celý okres Tábor má 100tis. lidí. Naproti tomu R4 pokračuje do Strakonic a Písku - dalších cca 40-50 tis. lidí

2. ty dvě silnice jdou každá jinam - ne obě do Budějc. R4 má pokračování do SRN přes Vimperk/Strážný, D3 do ČB a pak na Dvořiště. A speciálně úsek ČB-Dvořiště nikdo nezmiňuje, ale zrovna tohle je celoročně za trest jezdit - samý kamion, minimum místa na předjíždění, hornatý profil s nejistou úrovní údržby.

3. kapacitně by R4 možná postačovala, akorát, že by se za Pískem vlekla souvislá kolona na přecpané silnici přes Protivín a ve stejné chvíli by Planá, Soběslav, Olbramovice a spol. dál byly zahlcené auty bez nejmenší vidiny změny.

4. dojezdový čas třeba do ČB přes R4 je dobrý možná pro lidi, co končí v Praze na západním břehu. Půlka těch, co pojedou od Prahy odjinud, tak jim časově vyjde i s poskakováním v Plané či Olbramovicích pořád líp, když jedou přes Tábor (BTW, doporučuju jezdit do Tábora a pak pokračovat přes Týn - od dob stavby Temelína je tam velmi široká dobrýá silnice s minimálním provozem). Že je to po dokončení pražského okruhu zbytečná zajížďka z prakticky jakéhokoliv místa v Praze cca o 50 km oproti trase D3, ani nemluvě. R4 se prostě pro dojezdy do ČB používá z nouze a ne proto, že by to dávalo jakýkoliv smysl.
registrovaný uživatel SYN 
11.10.2011 (13:06)  
Flexaretista: aha, takže zase něco jako na D5, jako první se postaví nejjednodušší (papírově a stavebně) kusy v širé krajině a oříšky typu objezd ČB zůstanou úplně nakonec, že? Trapné...
Jinak s Vámi plně souhlasím že provedení silnice I/3 od Veselí n.L. po ČB/Borek je na naše poměry velice slušné (šířka, oblouky, MÚK - myslím že tomuto Rakušáci říkají "halbausbau" - poloviční dálnice) a nevidím důvod proč s její dostavbou nějak spěchat, žádný zásadní problém to neřeší (snad jen že tam nemůžou osobáky "lítat" 130, ale i to by se asi částečně dalo řešit povolením 100/110kmh hned jak legislativa konečně povolí značkou rychlost i zvyšovat, nejen snižovat). To ten úsek Tábor-Veselí pomůže oproti tomu docela dost...
registrovaný uživatel SYN 
11.10.2011 (12:49)  
A je to jisté že to postavili za tři roky? Já náhodou nedávno četl něco o té stavbě,teda musím uznat že mi ta přehršel datumů a místopisných pojmů z větší části unikala (mapu jsem po ruce neměl abych si to neustále dohledával), ale měl jsem z toho dojem ža ta stavba se začla hurá stylem jako v podstatě "hladová zeď" aby po první světové váálce se navrátivší masy vojáků nezpůsobily velkou nezaměstnanost... pak se to přerušilo bo peníze, pak se to po kouskách dodělávalo... no můžu se plést ale ten popis nevypadal jako plynulá rychlá výstavba v jednom kuse...
11.10.2011 (12:48)  
Prosímvás, já jsem, byť sám Táborák, asi vedle, ale může mi to někdo vysvětlit? Tady se pořád někdo ohání tím, jak se ten úsek Tábor - Veselí má stavět dřív, ale vždyť ten se dávno staví, dokončení (snad už reálné - mám aspoň od kámoše, co dělá šéfa na stavbě jednoho z mostů) je příští rok na podzim. Profinancovávání dopravních staveb bude v zásadě u všech projektů dlouhodobě skoro stejně načasované, tak mi nějak nedochází, proč se tu najednou dává stavba D3 Tábor - Veselí do jakékoliv souvislosti s budováním úseků koridoru, kde stavba měla začínat někde 2013, někde 2015? Časová souslednost tam není veškerá žádná.

Nehledě na to, že pokud se dodělá tento jeden kus D3, tak už opravdu mezi Táborem a ČB není důvod preferovat asfalt před kolejemi, neb silnice z Veselí je dobrá silnice mimo zástavbu, takže přínos dálnice tady bude poměrně malý a její stavba má být na řadě v podstatě jen proto, že jsou úředníci líní makat na přípravě opravdových oříšků téhle stavby - především pak přemostění Posázaví. Po vyřešení úseku TA-Veselí totiž stejný problém jsou Olbramovice + úsek Benešov - D1.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko