..: MDČR: na koridor do Českých Budějovic zatím zapomeňte :..

363.127, Praha-Uhříněves, foto: Pavel Martoch Praha — Ministerstvo dopravy již vypracovalo definitivní seznam staveb, které příští rok pozastaví nebo vůbec nezahájí. Ačkoliv byl rozpočet tohoto resortu navýšen o necelé čtyři miliardy korun, výrazné šetření se dotkne, bohužel, další výstavby obchvatu hlavního města a v neposlední řadě také železničního koridoru do Českých Budějovic, jehož termín dokončení bude už potřetí odsunut. Zelenou naopak dostává výstavba dalšího úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí a modernizace nejfrekventovanější české dálnice D1. Lze tak říct, že ministerstvo přímo preferuje rozvoj neekologické automobilové dopravy.

Koridor do Budějovic? Počkejte si deset let…

koleje-koridor Ministr Dobeš původně požadoval pro svůj resort 8,8 miliardy korun, což se však ukázalo jako nereálné. Rozpočet byl nakonec navýšen o necelou polovinu požadované částky – o 3,8 miliardy. Červenou proto dostala zejména další výstavba IV. tranzitního železničního koridoru, vedoucího z Prahy do Českých Budějovic, a to minimálně v úseku Nemanice - České Budějovice. Termín jeho dokončení bude odsunut už potřetí; podle původního plánu měl být hotov již minulý rok. Jak poznamenal mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla, nyní se může koridor dočkat dokončení až v roce 2020. „Z našeho pohledu je to už věc, která je i mezinárodní ostudou,“ podotkl náměstek hejtmana Jihočeského kraje Martin Kuba.

Škrty se netýkají pouze této lokality – odložena bude i modernizace trati 171 v úseku Černošice - Karlštejn a trati 320 v úseku Český Těšín - Dětmarovice. Mezi stavby, které by měly bez problémů dále pokračovat, patří například tzv. průjezd Plzní (modernizace železničního uzlu Plzeň za zhruba 1 miliardu korun) nebo modernizace úseku Plzeň – Rokycany, který je součástí III. tranzitního železničního koridoru. Částka zhruba půl miliardy korun bude investována do zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech.

Peníze nejsou už ani na kontrolu čistoty

WC ve voze Bt, foto: manil Usilovné hledání úspor ve státním rozpočtu se dotklo i kontroly čistoty v tuzemských vlacích. Dohlížet na dodržování smluvních podmínek mezi ministerstvem a Českými drahami teď bude jediný člověk, ostatní kontroloři byli propuštěni. Jedna kontrola tak připadá přibližně na jeden z čtyřiatřiceti tisíc vypravených vlaků. Statistiky Drážní inspekce však jasně hovoří již nyní o meziročním poklesu kontrolovaných vlaků na šestinu, tedy z loňských 420 spojů na letošních 75. Je nutné podotknout, že i přes tento nepříliš vysoký počet kontrol bylo uděleno celkem 455 pokut v celkové výši sedm milionů korun. České dráhy přiznávají, že výsledky těchto šetření jim výrazně pomohly ve zlepšení kvality služeb – na úklid najaly novou firmu a nastavily nové standardy kvality cestování.

Zdroj: ČT24, ČTK/Finanční noviny


Dominik Jaroš | 10.10.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
12.10.2011 (16:03)  
JORK Oběhy 362 neznám, ale po 220 jich asi moc nejezdí.
Bcka sice mohou 140 km/h, ale stále jen na spodní rychlostníky.
registrovaný uživatel JOKR 
12.10.2011 (15:56)  
ad Ceskolipak : děkuji za vysvětlení, nicméně, proč jezdí lokomotivy 362 na tratích s Vmax = 90 , 100 ( trať 140, 300....)?, pak na relativně rychlejším pseudokoridoru se prohánějí pomalejší a Vaše poznámka je na místě. Co se týká vagónů, tam zřejmě problém nebude, neboť i koženková B mohou 140 km/hod.
12.10.2011 (10:41)  
Než se zase rozjede flame-ware, dodám trochu faktů:

Vzhledem k odporu místních se NBS do Dvořiště přes Krumlov neuvažuje, avšak počítá se v územní rezervě s novostavbou odbočky vycházející cca z oblasti západně od zast. Chlumec, následně obcházející jižně Třebnonín a Černice a zapojující se do stávající trati ČB - ČK v prostoru mezi Přísečnou a Domoradicemi. Zatím je to jen čára v mapě, dlaší příprava zatím neproběhla.

Pro mapové podklady vizte Zásady územního rozvoje Jihočeského kraje, které vstoupily před pár týdny v platnost.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
12.10.2011 (10:09)  
Podle toho návrhu, z trati vlak odbočí do stávajícího (asi elektrizovaného) Krumlova. Cestovní doba Krumlov-Praha 2 hodiny by nebyla špatná.

Že není o cestování ČB-Linz, resp. Praha-Rakousko zájem je evidentní, když cestovní doba je nekonkurenceschopná a i relace Praha - Brener rychlejší vlakem přes Mnichov po stejně mizerné trati.
12.10.2011 (9:50)  
ceskolipak: otázka zní, jestli by to s tím Krumlovem mělo smysl. Ať se to vymyslí jak chce, tak nádraží uprostřed města tam díky tomu údolí neuděláte nikdy a tím i atraktivita nebude moc velká. Při terénním profilu podhůří Blanského lesa bych si spíše myslel, že tohle je zazděný kout a vyplatí se spíše další investice do rozvoje silnice - více dvoupruhů na stoupáních apod., než nějaká velkolepá modernizace a narovnávání té lokálky, co tam je. I když je fakt, že o hodinu kratší cesta na Šumavu by rozhodně neškodila.

Jinak dál z ČB na jih - Rakušáci se na nějaký velký rozvoj v příštích letech taky netváří, po dostavbě dálnice na hranici (Freistadt má být hotový 2015 a podle toho, co jsem viděl před měsícem, to asi myslí vážně). Osobní doprava tam podle mých zkušeností je spíše nárazová, než nějaké pravidelně vyprodané vlaky. A co jsem tak doteď četl studie proveditelnosti, tak jsem vždycky viděl spíše důraz na význam té trati pro cargo, než pro osobku.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
11.10.2011 (23:43)  
Bakiy Jedna z variant ČB-Horní Dvořiště řešila připojení Krumlova na novou trať a propojila ho železničně s ostatním světem. Kdyby byla slušná cestovní rychlost ČB-Linz, tak by vzniklo konkurenceschopné spojení s civilizovanou Evropou - Salzburg, Villach, Benátky a další Itále.

http://www.4-koridor.cz/index.php?t=article&n=clanek-budoucnost-60
11.10.2011 (23:24)  
JOKR: ona ta rychlost je přes 70 km/h, protože úsek Praha hl.n. - Benešov má ve skutečnosti 52 km (těch 49 je jen tarifních). Rychlíky mají navíc v JŘ stále asi 6-7 minut vatu, což se velice hodí u sudých vlaků, které tak můžou krátit zpoždění získané kvůli stavbě Votice-Benešov a nezpožďovat příměstské osobáky. U lichých rychlíků se občas stává, že do Benešova přijedou i s šestiminutovým náskokem. To pak dělá 52 km za 36 minut, což je cca 86 km/h. Nicméně snižování jízdní doby rychlíků je hlavně vázáno na dojetí osobáků - by je rychlík musel předjíždět, což by znamenalo naopak prodloužení jejich jízdní doby, dále se při kratší JD nevejdou do čtvrthodinového taktu osobáku (už takhle je posunutý z 15-15-15-15 na 10-20-10-20). To vše by měla vyřešit až stavba Hostivař - Hl.n., která umožní předjíždění osobáků na trati.
Jinak dle mého názoru by šla JD stáhnout už i nyní (bez předjíždění) a to až o pět minut, kdyby se grafikonistům chtělo, ale nechce - jen furt čtu jejich výmluvy, kterým nevěřím ani za mák.
registrovaný uživatel Bakiy 
11.10.2011 (23:13)  
ceskolipak: Koukam Bllizzi me predbehl, jen doplnim, ze povazujeme-li za nove koleje ty, ktere zde byly polozeny pred cca 15. lety, tak nove koleje jsou v cele trati. Nekde uz byly nove koleje dokonce vymeneny za jeste novejsi. Pruzne uchyceni kolejnic je v cele trati, posledni "nepruzny prazec" je v CB za vyhybkou do depa. I kolej na ranzir je pruzna. Dokonce i "berlinske zdi" se zde nachazeji...
Ja se spis ptam, k cemu zde budovat trat na 200? Uhli si se dvema laminatkama pojede porad 60, mandarinky se vlakem uz spis nevozi a jestli budou auta v pristavu v Koperu o deset minut driv, protoze mezi CB a hranicema pojedou trosku rychleji... Osobni doprava zde byla vzdy slaba, konka se rozhodne nestavela kvuli preprave lidi. A podobne je to i na silnici. Kdyby byla potreba, tak alespon na rakouske strane je dalnice az na hranice a zeleznice nema v max nizsi nez na ceske strane...
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
11.10.2011 (22:19)  
Bllizzi děkuji za report
registrovaný uživatel Bllizzard  mail  
11.10.2011 (22:13)  
ceskolipak:
No vidíte a přitom už nějakou dobu jsou tam přítomny 3 rychlostníky s rychlostí 100 km/h. Ovšem, úseky nejsou moc dlouhé a dva z nich jsou umístěny u stanic, případně přes stanici, takže je využijí pouze nezastavující rychlíky. Jediný trochu využitelný, je v úseku ČB Jižní zastávka - Včelná a naopak. Potom jsou tam osmdesátky, pětasedmdesátky,... Ale celkově to za ty peníze nepřineslo nijak výrazné časové zkrácení jízdy.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko