Praha — Ministerstvo dopravy již vypracovalo definitivní seznam staveb, které příští rok pozastaví nebo vůbec nezahájí. Ačkoliv byl rozpočet tohoto resortu navýšen o necelé čtyři miliardy korun, výrazné šetření se dotkne, bohužel, další výstavby obchvatu hlavního města a v neposlední řadě také železničního koridoru do Českých Budějovic, jehož termín dokončení bude už potřetí odsunut. Zelenou naopak dostává výstavba dalšího úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí a modernizace nejfrekventovanější české dálnice D1. Lze tak říct, že ministerstvo přímo preferuje rozvoj neekologické automobilové dopravy.
Koridor do Budějovic? Počkejte si deset let…
Ministr Dobeš původně požadoval pro svůj resort 8,8 miliardy korun, což se však ukázalo jako nereálné. Rozpočet byl nakonec navýšen o necelou polovinu požadované částky – o 3,8 miliardy. Červenou proto dostala zejména další výstavba IV. tranzitního železničního koridoru, vedoucího z Prahy do Českých Budějovic, a to minimálně v úseku Nemanice - České Budějovice. Termín jeho dokončení bude odsunut už potřetí; podle původního plánu měl být hotov již minulý rok. Jak poznamenal mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla, nyní se může koridor dočkat dokončení až v roce 2020. „Z našeho pohledu je to už věc, která je i mezinárodní ostudou,“ podotkl náměstek hejtmana Jihočeského kraje Martin Kuba.
Škrty se netýkají pouze této lokality – odložena bude i modernizace trati 171 v úseku Černošice - Karlštejn a trati 320 v úseku Český Těšín - Dětmarovice. Mezi stavby, které by měly bez problémů dále pokračovat, patří například tzv. průjezd Plzní (modernizace železničního uzlu Plzeň za zhruba 1 miliardu korun) nebo modernizace úseku Plzeň – Rokycany, který je součástí III. tranzitního železničního koridoru. Částka zhruba půl miliardy korun bude investována do zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech.
Peníze nejsou už ani na kontrolu čistoty
Usilovné hledání úspor ve státním rozpočtu se dotklo i kontroly čistoty v tuzemských vlacích. Dohlížet na dodržování smluvních podmínek mezi ministerstvem a Českými drahami teď bude jediný člověk, ostatní kontroloři byli propuštěni. Jedna kontrola tak připadá přibližně na jeden z čtyřiatřiceti tisíc vypravených vlaků. Statistiky Drážní inspekce však jasně hovoří již nyní o meziročním poklesu kontrolovaných vlaků na šestinu, tedy z loňských 420 spojů na letošních 75. Je nutné podotknout, že i přes tento nepříliš vysoký počet kontrol bylo uděleno celkem 455 pokut v celkové výši sedm milionů korun. České dráhy přiznávají, že výsledky těchto šetření jim výrazně pomohly ve zlepšení kvality služeb – na úklid najaly novou firmu a nastavily nové standardy kvality cestování.
Zdroj: ČT24, ČTK/Finanční noviny
R4 je celistvější než D3, staví se ty "lehké" úseky kdesi u Tábora, kde ty proudy nejsou tak silné. R4 (nebo nějaká její větev) by prostě pokračovala k Budějicím z druhé strany než D3.
Tady je největší problém objížďka Benešova. Navrhovaná trasa přes posázaví je strašná, fakt, že jo! Další spousta asfaltu a nakonec nebude o moc výhodnější jak R4, protože budou ústit k okruhu do skoro stejných míst na jižním okraji Prahy.
Pokud je poptávka po dálnici Tábor - ČB, je to jiné, ale přesto zbytečně megalomanské... Uvidíme jak to dopadne, ale souhlasím s teorií níže, čím víc silnic, tím víc aut.
Bugear: Forem PPP je docela dost, já bych byl prakticky pro úplnou privatizaci. Postav dálnici, provozuj 40 let, pak předej státu. Cenovou politiku si urči sám... Zajímavý systém mají v Massachusetts. Je tam Masspike - krásná, rovná, široká, neděravá a hlavně placená dálnice. Mýtnice na vjezdu. Vede napříč státem a neviděl jsem ji přeplněnou...
Jak pise Flexaretista trat CB - Linec je spis pro nakladni dopravu a ty soucasna trat "v pohode" staci. Osobni doprava zde ma prevazne regionalni a rekreacni charakter, mezi Kaplici a Cahlovem je poptavka minimalni. A je jedno, jestli to pojede po silnici nebo vlakem... Rakusak o stavbe dalnice na hranice taky nemluvi, tam, kde ji stavi, ji opravdu potrebuje. Silnice v tomto useku je vyrazne horsi i nez silnice na nasem uzemi.
Já se vzhledem k Béčkám zeptám trapně opačně. Není tam náhodou 362 naopak pomalejší, když má těžší převod, když je tam takové cimbuří? A) na 221 a B) na 220.
Rychlíky mají navíc v JŘ stále asi 6-7 minut vatu, což se velice hodí u sudých vlaků, které tak můžou krátit zpoždění získané kvůli stavbě Votice-Benešov a nezpožďovat příměstské osobáky.
Tenhle argument moc nechápu. Nebylo by snad lepší si tu vatu odstát v Benešově a s lidma z Benešova jet rychleji (konkurenceschopněji) - tedy kdyby to kvůli osobákům šlo?
362 hojně jezdily na 220 začátkem léta, pak je stáhli na plzeňská ramena a na budějovickém se objevují jen sporadicky, přestože by tam měly o něco větší využití. Holt DKV Plzeň. Snad s tím pohne dokončení stavby Votice - Benešov cca za rok a půl.
Co se týká béček, tak ta můžou jen podle dolních rychlostníků, což znamená na většině trati rychlost nižší o 5 km/h, místy i o 10 km/h, jelikož ty horní jsou skoro všude. Tam by se nějaká minutka nahnat dala.
V dnešní době už je celkem časté, že jezdí 362.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.