..: MDČR: na koridor do Českých Budějovic zatím zapomeňte :..

363.127, Praha-Uhříněves, foto: Pavel Martoch Praha — Ministerstvo dopravy již vypracovalo definitivní seznam staveb, které příští rok pozastaví nebo vůbec nezahájí. Ačkoliv byl rozpočet tohoto resortu navýšen o necelé čtyři miliardy korun, výrazné šetření se dotkne, bohužel, další výstavby obchvatu hlavního města a v neposlední řadě také železničního koridoru do Českých Budějovic, jehož termín dokončení bude už potřetí odsunut. Zelenou naopak dostává výstavba dalšího úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí a modernizace nejfrekventovanější české dálnice D1. Lze tak říct, že ministerstvo přímo preferuje rozvoj neekologické automobilové dopravy.

Koridor do Budějovic? Počkejte si deset let…

koleje-koridor Ministr Dobeš původně požadoval pro svůj resort 8,8 miliardy korun, což se však ukázalo jako nereálné. Rozpočet byl nakonec navýšen o necelou polovinu požadované částky – o 3,8 miliardy. Červenou proto dostala zejména další výstavba IV. tranzitního železničního koridoru, vedoucího z Prahy do Českých Budějovic, a to minimálně v úseku Nemanice - České Budějovice. Termín jeho dokončení bude odsunut už potřetí; podle původního plánu měl být hotov již minulý rok. Jak poznamenal mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla, nyní se může koridor dočkat dokončení až v roce 2020. „Z našeho pohledu je to už věc, která je i mezinárodní ostudou,“ podotkl náměstek hejtmana Jihočeského kraje Martin Kuba.

Škrty se netýkají pouze této lokality – odložena bude i modernizace trati 171 v úseku Černošice - Karlštejn a trati 320 v úseku Český Těšín - Dětmarovice. Mezi stavby, které by měly bez problémů dále pokračovat, patří například tzv. průjezd Plzní (modernizace železničního uzlu Plzeň za zhruba 1 miliardu korun) nebo modernizace úseku Plzeň – Rokycany, který je součástí III. tranzitního železničního koridoru. Částka zhruba půl miliardy korun bude investována do zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech.

Peníze nejsou už ani na kontrolu čistoty

WC ve voze Bt, foto: manil Usilovné hledání úspor ve státním rozpočtu se dotklo i kontroly čistoty v tuzemských vlacích. Dohlížet na dodržování smluvních podmínek mezi ministerstvem a Českými drahami teď bude jediný člověk, ostatní kontroloři byli propuštěni. Jedna kontrola tak připadá přibližně na jeden z čtyřiatřiceti tisíc vypravených vlaků. Statistiky Drážní inspekce však jasně hovoří již nyní o meziročním poklesu kontrolovaných vlaků na šestinu, tedy z loňských 420 spojů na letošních 75. Je nutné podotknout, že i přes tento nepříliš vysoký počet kontrol bylo uděleno celkem 455 pokut v celkové výši sedm milionů korun. České dráhy přiznávají, že výsledky těchto šetření jim výrazně pomohly ve zlepšení kvality služeb – na úklid najaly novou firmu a nastavily nové standardy kvality cestování.

Zdroj: ČT24, ČTK/Finanční noviny


Dominik Jaroš | 10.10.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bakiy 
21.10.2011 (10:03)  
Zdenek Michl: Nepletu. Kdyby zde byla poptavka po dalkove doprave, tak tudy lidi jezdit budou bez ohledu na kvalitu infrastruktury. Ale dnes, kdyz jedu autem z CB do Lince, tak do Kaplice je silnice plna, ve Dvoristi jeste odboci hodne aut na Vyssi Brod, pres hranice do Freistadtu jedu jen ja a kamiony a z Freistadtu dal je opet narvano a to vic, nez na nasem uzemi. A (zatim) po horsi silnici. Nemyslite si, ze kdyby zde ta poptavka opravdu byla, tak ta silnice bude narvana po cele trase? Jiste, bude-li zde vysokorychlostni komunikace (ted je jedno jestli pro vlak nebo auta), tak ta poptavka bude vyssi, ale o kolik? Proc zde dnes nejsou zacpy treba jako u Tabora?
registrovaný uživatel Pazzy 
17.10.2011 (15:58)  
Flexarista: Já to myslel trochu jinak. Kam jezdí těch 50 tisíc "táboráků", do Budějic nebo do Prahy a k D1???
R4 je celistvější než D3, staví se ty "lehké" úseky kdesi u Tábora, kde ty proudy nejsou tak silné. R4 (nebo nějaká její větev) by prostě pokračovala k Budějicím z druhé strany než D3.
Tady je největší problém objížďka Benešova. Navrhovaná trasa přes posázaví je strašná, fakt, že jo! Další spousta asfaltu a nakonec nebude o moc výhodnější jak R4, protože budou ústit k okruhu do skoro stejných míst na jižním okraji Prahy.
Pokud je poptávka po dálnici Tábor - ČB, je to jiné, ale přesto zbytečně megalomanské... Uvidíme jak to dopadne, ale souhlasím s teorií níže, čím víc silnic, tím víc aut.
Bugear: Forem PPP je docela dost, já bych byl prakticky pro úplnou privatizaci. Postav dálnici, provozuj 40 let, pak předej státu. Cenovou politiku si urči sám... Zajímavý systém mají v Massachusetts. Je tam Masspike - krásná, rovná, široká, neděravá a hlavně placená dálnice. Mýtnice na vjezdu. Vede napříč státem a neviděl jsem ji přeplněnou...
registrovaný uživatel Bakiy 
13.10.2011 (18:05)  
ceskolipak: Z tvych reakci mi pripada, ze mas "zbozne" prani mit z CB do HDv VRT. Ja bych ji tam chtel mit taky stejne jako bych chtel mit dum na Floride, chatu na severnim polu... Ma otazka opet zni: K cemu to ale bude dobry? A prosim nejakej vecnej argument a ne to, aby si treba Mladoboleslavak jedouci na dovolenou do Italie mohl vybrat, jestli pojede pres Mnichov nebo pres Linec...
Jak pise Flexaretista trat CB - Linec je spis pro nakladni dopravu a ty soucasna trat "v pohode" staci. Osobni doprava zde ma prevazne regionalni a rekreacni charakter, mezi Kaplici a Cahlovem je poptavka minimalni. A je jedno, jestli to pojede po silnici nebo vlakem... Rakusak o stavbe dalnice na hranice taky nemluvi, tam, kde ji stavi, ji opravdu potrebuje. Silnice v tomto useku je vyrazne horsi i nez silnice na nasem uzemi.
registrovaný uživatel Bakiy 
13.10.2011 (17:42)  
Michal Blaha: Nejvetsi problem odbocky z Chlumce do Krumlova je nutnost prekonat udoli Vltavy. Proto se taky uvazovalo o uplne novem (sturcovem) nadrazi v CK na druhem brehu reky bez propojeni na soucasnou trat. Asi jeste vetsi utopie...
registrovaný uživatel Bakiy 
13.10.2011 (17:37)  
tarten: "Laboratorni" rychlost vlaku (363 a 7 vozu, zastavovani jako dnesni rychliky) byla pred vykopnutim a se slavnejma "50" z Phy do CB nekde kolem hodiny 45 minut. A nejrychlejsi vlak v ty dobe to jezdil 2:12 a jeste stavel jenom v Tabore. Nexaky to v noci pod dve hodiny v pohode stihaly. Takze dnesni rychlik to z Phy do Bene za 35 minut sice udela, ale jinak nez jede dnes stejne jet nemuze, takze stejen neudela. A muze byt veden treba pendolinem... Kdyz si tech sest minut odstoji v Bene, tak za sebou zaseka osobak, naopak u Prahy ten osobak zase dojede. Stejne i v opacnem smeru. Deset minut seklej vlak od CB udela na 221 peknou paseku, ikdyz ten vlak jako takovej je v Praze vcas. Problem tyhle trati je, ze jsme udeali A (optimalizace stavajici trati), ale uz neni a ani nebude B (nova (vysokorychlostni) trat pro dalkove vlaky). Na soucasne 221 nema dalkovka co delat a dokud tam bude, jakoze bude jeste dlouho, tak jinak nez takhle jezdit nebude. Jeste stav trochu zlepsi reko Hostivar - Vrsovice, pokud se neusetri at to stoji co to stoji, tzn., po reko budou ctyri koleje, ale i tak tu chybi to, co je u vetsiny velkych zapadoevropskych mest normalni, totiz to B. A jeste mala poznamka z trochu "jineho soudku". Taurus by zde mel velke problemy stihat (naslapany) jizdni doby esa. Nad esem ma navrch az nad 120 km/h.
registrovaný uživatel tarten 
13.10.2011 (11:24)  
Poborskiii: Eso 363 dokáže úsek Praha - Benešov jezdit za 35 minut (bez vaty), takže v 362/363 momentálně problém není.

Já se vzhledem k Béčkám zeptám trapně opačně. Není tam náhodou 362 naopak pomalejší, když má těžší převod, když je tam takové cimbuří? A) na 221 a B) na 220.

Rychlíky mají navíc v JŘ stále asi 6-7 minut vatu, což se velice hodí u sudých vlaků, které tak můžou krátit zpoždění získané kvůli stavbě Votice-Benešov a nezpožďovat příměstské osobáky.

Tenhle argument moc nechápu. Nebylo by snad lepší si tu vatu odstát v Benešově a s lidma z Benešova jet rychleji (konkurenceschopněji) - tedy kdyby to kvůli osobákům šlo?
13.10.2011 (0:11)  
Eso 363 dokáže úsek Praha - Benešov jezdit za 35 minut (bez vaty), takže v 362/363 momentálně problém není. 140 km/h může stávající rychlík jet akorát v úseku Hostivař - Uhříněves a pak ve třech úsecích (Světice - Říčany, přes Kolovraty a na vjezdu do Hostivaře) může 125 km/h, čili 362 oproti 363 moc nenajede.

362 hojně jezdily na 220 začátkem léta, pak je stáhli na plzeňská ramena a na budějovickém se objevují jen sporadicky, přestože by tam měly o něco větší využití. Holt DKV Plzeň. Snad s tím pohne dokončení stavby Votice - Benešov cca za rok a půl.

Co se týká béček, tak ta můžou jen podle dolních rychlostníků, což znamená na většině trati rychlost nižší o 5 km/h, místy i o 10 km/h, jelikož ty horní jsou skoro všude. Tam by se nějaká minutka nahnat dala.
registrovaný uživatel bugear 
12.10.2011 (22:24)  
@JOKR: Protože na celém rameni (Oc-Zábřeh, Přerov-Bi) je těch úseků s rychlostí nad 120 víc než na celém slavném pseudokoridoru. V případě 140 půjde nejspíš o neoddělené oběhy 362 a 363.
registrovaný uživatel Bllizzard  mail  
12.10.2011 (18:44)  
ceskolipak, Flexaretista:
V dnešní době už je celkem časté, že jezdí 362.
12.10.2011 (16:07)  
ceskolipak: za léta, co jezdím 220ku, tak mohu potvrdit, že jsem nezahlédl jiné eso, než 363ky.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko