..: MDČR: na koridor do Českých Budějovic zatím zapomeňte :..

363.127, Praha-Uhříněves, foto: Pavel Martoch Praha — Ministerstvo dopravy již vypracovalo definitivní seznam staveb, které příští rok pozastaví nebo vůbec nezahájí. Ačkoliv byl rozpočet tohoto resortu navýšen o necelé čtyři miliardy korun, výrazné šetření se dotkne, bohužel, další výstavby obchvatu hlavního města a v neposlední řadě také železničního koridoru do Českých Budějovic, jehož termín dokončení bude už potřetí odsunut. Zelenou naopak dostává výstavba dalšího úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí a modernizace nejfrekventovanější české dálnice D1. Lze tak říct, že ministerstvo přímo preferuje rozvoj neekologické automobilové dopravy.

Koridor do Budějovic? Počkejte si deset let…

koleje-koridor Ministr Dobeš původně požadoval pro svůj resort 8,8 miliardy korun, což se však ukázalo jako nereálné. Rozpočet byl nakonec navýšen o necelou polovinu požadované částky – o 3,8 miliardy. Červenou proto dostala zejména další výstavba IV. tranzitního železničního koridoru, vedoucího z Prahy do Českých Budějovic, a to minimálně v úseku Nemanice - České Budějovice. Termín jeho dokončení bude odsunut už potřetí; podle původního plánu měl být hotov již minulý rok. Jak poznamenal mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla, nyní se může koridor dočkat dokončení až v roce 2020. „Z našeho pohledu je to už věc, která je i mezinárodní ostudou,“ podotkl náměstek hejtmana Jihočeského kraje Martin Kuba.

Škrty se netýkají pouze této lokality – odložena bude i modernizace trati 171 v úseku Černošice - Karlštejn a trati 320 v úseku Český Těšín - Dětmarovice. Mezi stavby, které by měly bez problémů dále pokračovat, patří například tzv. průjezd Plzní (modernizace železničního uzlu Plzeň za zhruba 1 miliardu korun) nebo modernizace úseku Plzeň – Rokycany, který je součástí III. tranzitního železničního koridoru. Částka zhruba půl miliardy korun bude investována do zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech.

Peníze nejsou už ani na kontrolu čistoty

WC ve voze Bt, foto: manil Usilovné hledání úspor ve státním rozpočtu se dotklo i kontroly čistoty v tuzemských vlacích. Dohlížet na dodržování smluvních podmínek mezi ministerstvem a Českými drahami teď bude jediný člověk, ostatní kontroloři byli propuštěni. Jedna kontrola tak připadá přibližně na jeden z čtyřiatřiceti tisíc vypravených vlaků. Statistiky Drážní inspekce však jasně hovoří již nyní o meziročním poklesu kontrolovaných vlaků na šestinu, tedy z loňských 420 spojů na letošních 75. Je nutné podotknout, že i přes tento nepříliš vysoký počet kontrol bylo uděleno celkem 455 pokut v celkové výši sedm milionů korun. České dráhy přiznávají, že výsledky těchto šetření jim výrazně pomohly ve zlepšení kvality služeb – na úklid najaly novou firmu a nastavily nové standardy kvality cestování.

Zdroj: ČT24, ČTK/Finanční noviny


Dominik Jaroš | 10.10.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel davies 
11.10.2011 (11:11)  
Rád bych poděkoval Michalu Bláhovi za skvělý komentář uvádějící omyly ze zpravodajství ČT fundovaně na pravou míru a vznáším dotaz na autora, příp.adminy, jestli by nebylo možné aktualitu upravit tak, aby tu nemusela vznikat flamewar nad ošklivým rušením koridoru z Budějovic do Nemanic, přestože je to kachna jak tele. Díky.
Edit: teď jsem se do rozpočtu SFDI díval sám a pravdu má i tarten - problém může vzniknout s nezahájením nových staveb v roce 2014, ovšem jednak se to do té doby 6x změní a jednak ani to nemá nic společného s titulkem článku i jeho obsahem.
11.10.2011 (11:11)  
Sim: základní rozpor tady vzniknul asi v tom, že já zde beru železnici obecně, jak by měla/mohla vypadat (když už jsme v tom tématu o 4. koridoru).

Vy do toho motáte stav u nás nyní. Přece nemůžete argumentovat tím že "řídící vozy nejsou", když dokonce i těžkopádné ČD se vydávají tímto směrem. Nebo ty trvale prázdné rychlíky. To že to tak ČD dělá a MD mu to platí (není počet vozů dokonce součástí objednavky?), neznamená, že to nemůže být i jinak.

Nějak jsem si nevšim, že by DB v u S-Bahnu nebo IC s řídícíma vozama během dne přidávaly a ubíraly vozy. Prostě ráno jezdí souprav trochu víc a přes poledne to jezdí prázdnější nebo se udělá nějaká ta údržba.
registrovaný uživatel Sim 
11.10.2011 (10:54)  
tarten > ctyri versus pet mist v aute a 6 X 8 mist v kupe - v obou to "upravuji" stejnym smerem o ne zcela rozdilnou hodnotu, proto "statisticka deformace" meho odhadu nebude nijak zavratna - rozhodne nic zasadniho, co by dokazalo zmenit muj nazor na fakt, ze 40% u vlaku je zatracene malo a 80% je ve spouste pripadu dosazitelnych.

Ohledne te normy na stojici cestujici - bohuzel, je to udaj, podle ktereho se kapacita (nerikam ze vzdy) urcuje - konkretne napriklad pri nahrazovani 810+010 jednou regionovou je oficialne kapacita spoje zachovana, prestoze se podstatne snizi pocet sedicich ve prospech stojicich. A stojici jsou v obou pripadech pocitani prave touto normou.
registrovaný uživatel tarten 
11.10.2011 (10:53)  
Sim:
Sorry, máte pravdu, má reakce v 9:57 byla na Michala Bláhu 9:50.
registrovaný uživatel Sim 
11.10.2011 (10:43)  
turista > konkretni priklad, ktery bije do oci - vecerni rychlik Praha - Cheb. V obou smerech jezdi temer prazdny, obvykle max 10 osob na vagon, ale dost casto jsem mel cely vagon sam pro sebe (nekdy bylo razeno Bp, takze ke zjisteni obsazenosti se stacilo rozhlidnout a nebylo nutne prohlizet kupe).

Dotaz, proc se neuberou vagony, byl zodpovezen ve stylu "ale pak by chybely na ranni spoje v Chebu" ... ovsem proc "protivlak" (ve stejnou dobu vypraveny vlak z Chebu do Prahy) trpi tim samym problemem, tedy poctem cestujicich, ktere by pobral jeden velky motorak, uz nikdo vysvetlovat nechtel.

Dokud ridici vozy v beznem provozu nebudou nasazeny, nema smysl jimi argumentovat. Zaroven argumentace "muselo by se sibovat" ponekud pokulhava, kdyz si uvedomime, ze v Plzni se - kvuli nedostatku vhodnych vozidel - stale prepraha. A minimalne zde se pridavaji a ubiraji vozy (napriklad na expresy z DE).

Proc je mozne v pulce cesty nekdy vozy odpojit a napojit na vytapeci stojany (zminene expresy z/do DE) a jindy neni mozne upravit obehy tak, aby vozy z vychozi stanice nemusely vubec odjizdet?

Jo, ja vim, zminka o tom, ze to nemec nezaplati, kdezto ministerstvu je to fuk, se nekomu do kramu nehodi.

Mate doma vlek za auto? Pokud ano, odpojujete ho nekdy? Proc? Vzdyt je preci uplne fuk, jestli jezdi nebo stoji na dvorku, stoji to skoro stejne! Tak jako tak vam na nem utikaji penize zaplacene na STK a porizovaci cene ... a ten drobny rozdil ve spotrebe a opotrebeni, proc by to nekoho melo zajimat? Navic, je preci super, ze se dvakrat do mesice hodi ho mit u sebe, kdyz to nahodou prezenu s nakupem :-)

Rypnuti do nakladni dopravy bylo ve stejnem smyslu jako zde u vleku za auto - tedy nikoliv do vyrovnavacich prazdnych vlaku, ale naopak do "rezervni" kapacity - pokud nekdo potrebuje prepravit 2000 tun uhli (a budem pro priklad pocitat, ze do jednoho sypaku nalozime 50 tun), urcite si objedna vagonu 40 a ne 80 ve smyslu "co kdyby to nahodou nevyslo". A kdyz nahodou zjisti, ze v tuhle chvili muze vyexpedovat pouze 1250 tun, zbylych 15 vagonu nepojede zpatky prazdnych, ale pojede az druhy den v dalsim vlaku, plne nalozenych.

Nicmene, kdyz si odmyslim tuhle rovinu, kde se zjevne neshodneme, shoda naopak nastava v pripade provozovani lehkych jednotek misto baruny se dvemi - takoveto provozovani dopravy by se dalo ocekavat u garazoveho soukromnika a to jeste jen docasne - do doby, nez mu vyrobce vozidla doda nebo se treba vrati z dilen po oprave ci reko.

tarten (9:57) > bylo to opravdu na me? Nejak mi unikaji souvislosti.
registrovaný uživatel tarten 
11.10.2011 (10:34)  
Sim: a je to udaj, ktery je srovnatelny s obsaditelnosti 8 lidi v kupe

No samozřejmě, co jiného?

a 5 osob na metr ctverecni na chodbicce

To sem raději netahejte, podle toho se % obsazenosti přeci nepočítá.

Proto povazuju za rozumne uvazovat komfortni variantu, proti ktere tezko muze nekdo prskat.

Pak na nikoho ale nechoďte s žádnou statistikou, vytváříte svět čísel sám pro sebe. Počet míst jednotlivých vozů je pak u vás věc názoru, kus od kusu.
11.10.2011 (10:19)  
Draha ma totiz, jestli jste si nevsim, zakladni potencial v moznosti pridavat a ubirat pocet vozidel ve vlaku podle potrebne kapacity. Zatimco v nakladce se toho vyuziva, v osobce se porad radsi vozi vzduch z penez nas vsech.

Takovým "přidáváním a ubíráním" ovšem příliš neušetříte. Musel byste to dělat 2x denně, což něco stojí (zdržuje to, potřebujete lidi, co s řídícím vozem?). A problém vozidel vracejících se prázdných proti špičce aby odvezly ty, co začínají pracovat o hodinu později, tím stejně nevyřešíte ...

A i na odstavené vozidlo máte náklady (mírná úspora je akorát za DC a za energii a ani to není zcela pravda v zimě, kdy se topí a úplně vypnout to nemůžete).

Ušetříte jen tehdy, pokud nasadíte na linku vhodnější vozidlo na celý oběh. Třeba desiro místo zamračený se dvěma vozama. Nebo lehkou elektrickou jednotku (ČD pořád nemají, což je špatně) místo klasiky se třema vozama.

Náklady do toho netahejte. Ty mají obvykle 50% z principu (uhlí jaksi oběma směry nejezdí). A náklad (ten co se vlakem vozí) klidně půl dne počká.

MHD, kde (...) spoj na lince zpravidla z konecne vyjizdi temer prazdny,

Nikde, ani u Praha-Ostrava není poptávka symetrická. O symetrické poptávce lze v našem okolí hovořit akorát mezi německými hospodářskými centry.
registrovaný uživatel tarten 
11.10.2011 (10:10)  
vonatszeretet: Skvěle, to je pravý čas přehodnotit hlukové limity a napříště nestavět nesmyslné protihlukové stěny oddělující koleje a les, pole, silnici atd. Tím se ušetří miliony.

Pokud mě paměť neklame, tak se podle letní novely sice limity nezměkčily, ale už se konečně koridorizace bere jako oprava a ne nová trať, takže se může uplatnit "stará zátěž". Aspoň doufám, že to tak je...
registrovaný uživatel Sim 
11.10.2011 (10:09)  
tarten > ano, a je to udaj, ktery je srovnatelny s obsaditelnosti 8 lidi v kupe a 5 osob na metr ctverecni na chodbicce (udaj, podle ktereho je posuzovana napriklad hydra 854 nebo regionova 814). Pohodli a komfort cestovani je v obou pripadech podobny.

Proto povazuju za rozumne uvazovat komfortni variantu, proti ktere tezko muze nekdo prskat.

Je to podobne, jako ze nebudu treba v pripade Toyoty Corolly Verso pocitat zadni radu nouzovych sedacek, zaroven ale v teto "statistice" nemusim zohlednovat ne zrovna male mnozstvi dvoumistnych (nebo dokonce jednomistnych - sem radim veskere bzikadla 50ccm) vozidel (jedno i dvoustopych).
registrovaný uživatel tarten 
11.10.2011 (9:57)  
Sim 9:45:
Musím vám odporovat. Zřejmě máte návrh rozpočtu SFDI před tím, o čem píše článek - před skrouhnutím o 5 miliard, tedy o zahájení více než 10 železničních staveb v roce 2014 (ne 2012, v tom se již ta slátanina od ČT24 mýlí). Jde právě o stavby, které jsem tu včera přibližně vyjmenoval. Takže na zahájení Hlavák - Hostivař nebo Sudoměřice - Votice v r. 2014 zapomeňte. Naopak ČB - Nemanice vypadají, že jsou v pohodě.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko