..: Škoda Transportation podala námitku proti nákupu railjetů :..

Škoda Transportation chce u ČD prosadit výlučně vlastní vozidla, foto: ŽelPagePraha — České dráhy mají problém. Přesně dva týdny poté, co státem vlastněný dopravce oficiálně prezentoval záměr odkoupit šestnáct vysokorychlostních netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, zasáhla do procesu společnost Škoda Transportation s námitkou k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Největší tuzemský výrobce kolejových vozidel tak učinil těsně před termínem, kdy mohly České dráhy nákup souprav definitivně podepsat. Dráhy teď musí do 15 předložit vyjádření, na jehož základě se stěžovatel dále bude moci obrátit na ÚOHS. Případné uznání námitky ze strany úřady by přitom pro ČD velmi pravděpodobně znamenalo konec nadějí na výhodný nákup nových souprav, s jejichž pomocí chce dopravce čelit nastupující konkurenci v dálkové dopravě.

Informaci o nekompromisním postoji Škody Transportation přinesl deník iDNES.cz, který již dříve upozorňoval na nevoli, s jakou se majoritní výrobce kolejových vozidel v Česku k nákupu „railjetů“ stavěl. Načasování stížnosti k ÚOHS na konec června navíc dostává ČD do komplikované situace: přesně ve čtvrtek totiž oficiálně vyprší opce, kterou rakouské ÖBB získaly na nákup posledních 16 z celkového počtu 67 souprav Viaggio Comfort. Vedení drah podle deníku bude usilovat o prodloužení konečného termínu pro rozhodnutí za horizont 15 dnů, v nichž musí antimonopolní úřad vydat stanovisko.

21. století v Ostravě - railjet a Škoda 109E, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Richard Weber Nejnovější vývoj v dlouhé kauze nákupu netrakčních jednotek Siemens vrhá nově světlo na dlouhodobě velmi nadstandardní vztahy Českých drah a Škodovky, kterou některá česká média dokonce označují za dvorního dodavatele kolejových vozidel pro státního dopravce. Sympatie drah k produktům skupiny Škoda dokládají nejen velmi specifické zadávací podmínky řady výběrových řízení, ale i tvrzení náměstka generálního ředitele ČD Antonína Blažka při vyhlašování výročních cen ACRI v roce 2010, podle kterých dráhy jednoznačně preferují vozidla české produkce před nákupem ze zahraničí.

V případě Škody Transportation přitom motivy za snahou překazit nákup railjetů nejsou zcela průhledné, neboť výrobce v současnosti nenabízí ani nevyvíjí adekvátní alternativu pro dálkovou dopravu. Samotná Škodovka přitom ve svém podání k ÚOHS argumentuje především nevhodností souprav Viaggio Comfort pro české tratě, kde nebudou schopny využít svou konstrukční rychlost; paradoxně stejně jako lokomotiva řady 380 z produkce Škody Transporation.

Zdroj: iDNES


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.6.2011 (11:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
02.07.2011 (5:57)  
osobne jsem dosel k zaveru, ze za tuhle schvalnost by ted CD meli prestat kupovat vyrobky ŠT, aby si pánové ze ŠT uvedomili, kdo je tu zakaznik......

k ochote ŠT upravit 380 pro komunikaci s RJ: pokud se ŠT do toho nebude chtit, tak bych okamzite vyypsal výberko na dodavku loko od jineho vyrobce...... tech par 380, na ktere je smlouva, se upotrebi vzdycky
registrovaný uživatel Ujetej 
01.07.2011 (18:21)  
M - asi jo. Lze to ale napsat i takto - kdyby CD zajem mely, tak to podepsaly driv, nez tri dny pred deadline
Taky by slo napsat - Kdyby CD zajem nemely, tak by to podepsaly hned. Moc dobre vedi, jaky obchod se jim nabizi a jaka je to sance, zvlast pred vstupem konkurence na trh
registrovaný uživatel M 
01.07.2011 (18:12)  
Petr Stříteský - asi jo. Lze to ale napsat i takto - kdyby CD zajem mely, tak to podepsaly driv, nez tri dny pred deadline
01.07.2011 (17:29)  
A máme tady dobrou zprávu. Siemens dal ČD čas dalších 90 dní. :-)

To je dobrá zpráva
registrovaný uživatel Ujetej 
01.07.2011 (17:07)  
Tarten
Bmz od ÖBB maji prioritne jezdit rameno 170 pro nalakani cestujicich relace Cheb - Praha.
Ty trate jsem uvedl jen jako pripad. Tobe by se 112 novych vozu nehodilo? Neslo mi o konkretni priklad, ale myslenku a jakysi plan do budoucna. Je pravdepodobne, ze kdyz se bude vyhlasovat soutez, budou se CD zkouset prosadit vozovym parkem (od vyhlaseni souteze jezdi alespon castecne na tratich 160 a 030 ,,lepsi,, soupravy) a parametry ve vedeni vlaku (napr. cekaci doby, dodrzeni razeni) jsou tez prisnejsi.
Jirka (TexxO)
Co se tyka Railjetu pro CD, chteji-li udrzet rameno Wien (Budapest) - Berlin, musi ,,a to rychle,, udelat neco s vozovym parkem. V Railjetu jsem sedel a co se tyka porovnani s hlinikem (i treba v uprave na dalkovou dopravu, coz si nedokazu predstavit), je to jako za totality jablko a pomeranc

Jinak Railjet uz 380 rozhybal, tedy da-li se to tak nazvat. Jestlize SKODA doda opet software jako hlinikum, budou problemy mezi jednotlivymi 380 a Railjety stejne ,,takzvane,, porodni bolesti, jako takrka dodnes u samotnych hliniku (a to je jedna rada, ikdyz ruznych dodavek) v Poricanech, Praze hl.n., Praha Mas.n. a kdo vi, kde vsude. Neni 10 let dost dlouha doba?
01.07.2011 (16:24)  
Zajímalo by mě kolik (pokud ŠT uspěje se svou připomínkou) infarktů tady budeme evidovat. Můj určitě. :-D
01.07.2011 (15:02)  
Velmi rad se budu mylit ... moc bych to nam cestujicim, ale i CD pral
01.07.2011 (14:46)  
Jirka: Myslím, že kdyby ČD zájem neměly, nežádaly by o prodloužení opce.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
01.07.2011 (13:48)  
Kdepak, konspirátoři nikdy nevymřou...
01.07.2011 (13:12)  
tak co ... kolik byste vsadily nato ze CD nakonec ty railjety koupi? ... ja se cim dal tim vice priklanim k myslence ze je to cely jen divadlo, aby navenek CD ukazalo, ze chce vyjit vstric cestujicim, koupit jim moderni vozy, ale bohuzel pres veskerou snahu nemohou (protest Skody). Proto zamer vyhlasili na posledni chvili aby nemeli sanci nakup provest, pokud by se Skoda ozvala. A ona se rada ozve, sice ji to muze u verejnosti prinest antipatie, ale pro penize je mozny ledacos obetovat. No a nakonec CD nezbyde nez nakoupit draze u Skody a vsichni se budou mit dobre ... Skoda bude mit ksefty a manazeri CD budou jiste Skodou odmeneni :). ... Z toho prodlouzeni opce podle myho nemeli ve Skode ale ani v CD vubec zadnou radost.

Edit: kdyz se clovek zamysli nad finalnim vysledkem tak je to genialne jednoduche. CD ziskaji sympatie verejnosti za snahu zlepsit kvalitu dopravy, verejnost pochopi ze je jiz nejvyssi cas koupit nove vozy (stare jsou jiz nevyhovujici) a zaroven se ji logicky zduvodni proc to budou horsi soupravy a predejde kritice za nakup nevhodnych ICElephant souprav pro dalkovou dopravu. A Skoda ziska kseft :)
  1 2 3 4 5 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko