..: Škoda Transportation podala námitku proti nákupu railjetů :..

Škoda Transportation chce u ČD prosadit výlučně vlastní vozidla, foto: ŽelPagePraha — České dráhy mají problém. Přesně dva týdny poté, co státem vlastněný dopravce oficiálně prezentoval záměr odkoupit šestnáct vysokorychlostních netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, zasáhla do procesu společnost Škoda Transportation s námitkou k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Největší tuzemský výrobce kolejových vozidel tak učinil těsně před termínem, kdy mohly České dráhy nákup souprav definitivně podepsat. Dráhy teď musí do 15 předložit vyjádření, na jehož základě se stěžovatel dále bude moci obrátit na ÚOHS. Případné uznání námitky ze strany úřady by přitom pro ČD velmi pravděpodobně znamenalo konec nadějí na výhodný nákup nových souprav, s jejichž pomocí chce dopravce čelit nastupující konkurenci v dálkové dopravě.

Informaci o nekompromisním postoji Škody Transportation přinesl deník iDNES.cz, který již dříve upozorňoval na nevoli, s jakou se majoritní výrobce kolejových vozidel v Česku k nákupu „railjetů“ stavěl. Načasování stížnosti k ÚOHS na konec června navíc dostává ČD do komplikované situace: přesně ve čtvrtek totiž oficiálně vyprší opce, kterou rakouské ÖBB získaly na nákup posledních 16 z celkového počtu 67 souprav Viaggio Comfort. Vedení drah podle deníku bude usilovat o prodloužení konečného termínu pro rozhodnutí za horizont 15 dnů, v nichž musí antimonopolní úřad vydat stanovisko.

21. století v Ostravě - railjet a Škoda 109E, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Richard Weber Nejnovější vývoj v dlouhé kauze nákupu netrakčních jednotek Siemens vrhá nově světlo na dlouhodobě velmi nadstandardní vztahy Českých drah a Škodovky, kterou některá česká média dokonce označují za dvorního dodavatele kolejových vozidel pro státního dopravce. Sympatie drah k produktům skupiny Škoda dokládají nejen velmi specifické zadávací podmínky řady výběrových řízení, ale i tvrzení náměstka generálního ředitele ČD Antonína Blažka při vyhlašování výročních cen ACRI v roce 2010, podle kterých dráhy jednoznačně preferují vozidla české produkce před nákupem ze zahraničí.

V případě Škody Transportation přitom motivy za snahou překazit nákup railjetů nejsou zcela průhledné, neboť výrobce v současnosti nenabízí ani nevyvíjí adekvátní alternativu pro dálkovou dopravu. Samotná Škodovka přitom ve svém podání k ÚOHS argumentuje především nevhodností souprav Viaggio Comfort pro české tratě, kde nebudou schopny využít svou konstrukční rychlost; paradoxně stejně jako lokomotiva řady 380 z produkce Škody Transporation.

Zdroj: iDNES


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.6.2011 (11:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 18      Zpráv na stránku:   
30.06.2011 (18:54)  
A máme tady dobrou zprávu. Siemens dal ČD čas dalších 90 dní. :-)
30.06.2011 (16:59)  
Na ŽP budem muset asi přestat vydávat aprílové a silvestrovské zprávy. Pokaždé se totiž nějaká stala hořkou realitou. A tak po návrhu na šrotovné ve sněmovně tu máme vozy SuperB v podání janozy, tak nejnověji ICE (ICElefanty) kterými "vyhrožuje" Škoda... :-D

http://www.zelpage.cz/zpravy/8113
registrovaný uživatel M 
30.06.2011 (15:48)  
Heh, to je namitka, jak kdyby nekdo rozporoval porizeni 380 s tim, ze ma levnejsi Brejlovce, "protoze"
-RJ u nas nelze vyuzit, protoze lze jezdit jen 160, ale toto plati i pro 380
-Brejlovec je sice diesel, ale kdyz se srovnavaji s RJ patrove jednotky, tak to snad nevadi
-Brejlovec ma sice o neco nizsi vykon nez 380, ale "zde" se zase srovnavaji rozne stupne pohodli
-Ja zadneho brejlovce nemam, ale Skoda ty novy krasny jednotky myslim taky ne
30.06.2011 (15:26)  
Tomáš Palíšek - budou to vlaky, které "svět neviděl" - co se týče zpackanosti, tak určitě.
30.06.2011 (15:16)  
Juristic 007: Ale oni nechtějí konkurovat. Monopol nikomu nekonkuruje, není komu, je sám. Přesně jak to bylo před revolucí, podniky diktují co si zákazník koupí, pokud se mu to nelíbí má smůlu, nebude mít nic. Totéž Škoda, pokud se vám, myšleno ČD, nelíbí naše křápy nebudete mít nic... Škoda je monopolní výrobce jak z učebnic co jsme měli ve škole. Nemá důvod k nějakým změnám, natož vývoji něčeho nového. Prostě s ešusem na věčné časy a nikdy jinak.
registrovaný uživatel MIRO  mail  
30.06.2011 (15:13)  
Tomáš Palíšek - budou to vlaky, které "svět neviděl"

quido.speedy: taky se může objednat motočlánek s řízením Ethernet, nemusí to notně být přesně 671. Třeba by jim stačila střídavá verze a notně to ani nemusí být ŠT (i když asi máte už předem informace jiné).
Osobně jsem viděl na osobáku do Gmündu jet dva činné Tauruse na 4 vozech a taky nikdo šroubovku netrhal...

To co píšete o 380 je určitě dobré, ale proč to tedy není schváleno k provozu když to funguje?? Nevím o tom, že by 380 nějaký drážní úřad posvětil na obvodech 25Hz, nelze tedy tvrdit, že takovou lokomotivu vyrábí.
30.06.2011 (15:06)  
Dnešní zážitek z výrobků firmy Škoda Transportation, nátěr Najbrt, jeden z těch novějších kousků: nahoře vše vrzalo, informační tabule o zastávkách -běhaly jenom pruhy, běžné u velké části CE, polstrování u sedačky naproti se odchlipovalo.
s tímhle chtějí konkurovat Siemensu?
30.06.2011 (14:59)  
Může mi někdo říct, v čem jsou budou vlaky Škody lepší??!
30.06.2011 (14:49)  
Ať jede Škodovka s těma svejma šrotama do p.r.d.e.l.e. Co je jí do toho že ČD chtějí koupit něco na 200km/h. To je neskutečná drzost. A ta poznámka " zbytečně luxusní pro českého cestujícího". Tak tohle je pro mě jak červená pro býka. Jinými slovy "Děláme krámy ale pro českej plebs to musí stačit" Bože proč ten podnik nezkončil jako ČKD. Po revoluci se nadávalo, že tady byl ve všem monopol a proto to taky tak vypadalo..A Škoda je skvělý příklad jak monopol funguje a přetrvává díky mafiánským, na politiku napojeným, strukturám.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko