Praha — České dráhy mají problém. Přesně dva týdny poté, co státem vlastněný dopravce oficiálně prezentoval záměr odkoupit šestnáct vysokorychlostních netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, zasáhla do procesu společnost Škoda Transportation s námitkou k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Největší tuzemský výrobce kolejových vozidel tak učinil těsně před termínem, kdy mohly České dráhy nákup souprav definitivně podepsat. Dráhy teď musí do 15 předložit vyjádření, na jehož základě se stěžovatel dále bude moci obrátit na ÚOHS. Případné uznání námitky ze strany úřady by přitom pro ČD velmi pravděpodobně znamenalo konec nadějí na výhodný nákup nových souprav, s jejichž pomocí chce dopravce čelit nastupující konkurenci v dálkové dopravě.
Informaci o nekompromisním postoji Škody Transportation přinesl deník iDNES.cz, který již dříve upozorňoval na nevoli, s jakou se majoritní výrobce kolejových vozidel v Česku k nákupu „railjetů“ stavěl. Načasování stížnosti k ÚOHS na konec června navíc dostává ČD do komplikované situace: přesně ve čtvrtek totiž oficiálně vyprší opce, kterou rakouské ÖBB získaly na nákup posledních 16 z celkového počtu 67 souprav Viaggio Comfort. Vedení drah podle deníku bude usilovat o prodloužení konečného termínu pro rozhodnutí za horizont 15 dnů, v nichž musí antimonopolní úřad vydat stanovisko.
Nejnovější vývoj v dlouhé kauze nákupu netrakčních jednotek Siemens vrhá nově světlo na dlouhodobě velmi nadstandardní vztahy Českých drah a Škodovky, kterou některá česká média dokonce označují za dvorního dodavatele kolejových vozidel pro státního dopravce. Sympatie drah k produktům skupiny Škoda dokládají nejen velmi specifické zadávací podmínky řady výběrových řízení, ale i tvrzení náměstka generálního ředitele ČD Antonína Blažka při vyhlašování výročních cen ACRI v roce 2010, podle kterých dráhy jednoznačně preferují vozidla české produkce před nákupem ze zahraničí.
V případě Škody Transportation přitom motivy za snahou překazit nákup railjetů nejsou zcela průhledné, neboť výrobce v současnosti nenabízí ani nevyvíjí adekvátní alternativu pro dálkovou dopravu. Samotná Škodovka přitom ve svém podání k ÚOHS argumentuje především nevhodností souprav Viaggio Comfort pro české tratě, kde nebudou schopny využít svou konstrukční rychlost; paradoxně stejně jako lokomotiva řady 380 z produkce Škody Transporation.
Zdroj: iDNES
Tak konkrétně tady se chystá výběrové řízení na dopravce. Považuju za pravděpodobné, že se bude soutěžit s novými nebo přinejhorším dobře rekonstruovanými vlaky (i jednotkami). Pevně doufám, že soutěž bude nastavena tak, aby se tam nevešly pouhé humanizace.
http://www.svazcestujicich.cz/tiskove-zpravy/131/skoda-brani-vyssimu-komfortu-pro-cestujici-na-zeleznici/
Pod všechny argumenty se podepisuju...
Pravděpodobně nic takového nebude potřeba. Jde spíš o to naučit RailJety řídit tu 380.
A správně je opravdu „Akademie múzických umění“, viz http://www.amu.cz
A máš blbě ty uvozovky.
A tahat do diskuze nesouvisející argumenty osobního rázu je hrubý komunikační faul (byť je ta připomínka možná správná).
(Já osobně si btw. myslím, že shazovat lidi pro jazykové chyby je taky komunikační faul.)
Psal jsem AMÚ, jako antimonopolní úřad a ne AMU jako akademi muzických umění a máš tam čárku nad u ve slově ,,múzických,, Je mi divné, že jsi nenapadnul toho před cca. 10 stranami komentářů. On to též použil. Nebo já jsem Siemens a Vy dva ČD a ŠT jak se tu též o spolčení spekulovalo??
Kouknul jsem na Tvé stránky, pěkné ale kombinace předvěstí s hlavními návětidly není vždy slučitelná. Návěst 100 a očekávej volno je přece nesmysl. očekávej volno je pouze na sam. předvěsti, která neumí návěstit rychlosti a ne na hlavním návěstidle. To jen tak, když už jsme u toho h n i d o p i š s t v í
Jsem si říkal, co má Akademie múzických umění společného s nákupem Railjetů, ale už mi to docvaklo. :-) Správně je to ale ÚOHS – Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.