..: Škoda Transportation podala námitku proti nákupu railjetů :..

Škoda Transportation chce u ČD prosadit výlučně vlastní vozidla, foto: ŽelPagePraha — České dráhy mají problém. Přesně dva týdny poté, co státem vlastněný dopravce oficiálně prezentoval záměr odkoupit šestnáct vysokorychlostních netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, zasáhla do procesu společnost Škoda Transportation s námitkou k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Největší tuzemský výrobce kolejových vozidel tak učinil těsně před termínem, kdy mohly České dráhy nákup souprav definitivně podepsat. Dráhy teď musí do 15 předložit vyjádření, na jehož základě se stěžovatel dále bude moci obrátit na ÚOHS. Případné uznání námitky ze strany úřady by přitom pro ČD velmi pravděpodobně znamenalo konec nadějí na výhodný nákup nových souprav, s jejichž pomocí chce dopravce čelit nastupující konkurenci v dálkové dopravě.

Informaci o nekompromisním postoji Škody Transportation přinesl deník iDNES.cz, který již dříve upozorňoval na nevoli, s jakou se majoritní výrobce kolejových vozidel v Česku k nákupu „railjetů“ stavěl. Načasování stížnosti k ÚOHS na konec června navíc dostává ČD do komplikované situace: přesně ve čtvrtek totiž oficiálně vyprší opce, kterou rakouské ÖBB získaly na nákup posledních 16 z celkového počtu 67 souprav Viaggio Comfort. Vedení drah podle deníku bude usilovat o prodloužení konečného termínu pro rozhodnutí za horizont 15 dnů, v nichž musí antimonopolní úřad vydat stanovisko.

21. století v Ostravě - railjet a Škoda 109E, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Richard Weber Nejnovější vývoj v dlouhé kauze nákupu netrakčních jednotek Siemens vrhá nově světlo na dlouhodobě velmi nadstandardní vztahy Českých drah a Škodovky, kterou některá česká média dokonce označují za dvorního dodavatele kolejových vozidel pro státního dopravce. Sympatie drah k produktům skupiny Škoda dokládají nejen velmi specifické zadávací podmínky řady výběrových řízení, ale i tvrzení náměstka generálního ředitele ČD Antonína Blažka při vyhlašování výročních cen ACRI v roce 2010, podle kterých dráhy jednoznačně preferují vozidla české produkce před nákupem ze zahraničí.

V případě Škody Transportation přitom motivy za snahou překazit nákup railjetů nejsou zcela průhledné, neboť výrobce v současnosti nenabízí ani nevyvíjí adekvátní alternativu pro dálkovou dopravu. Samotná Škodovka přitom ve svém podání k ÚOHS argumentuje především nevhodností souprav Viaggio Comfort pro české tratě, kde nebudou schopny využít svou konstrukční rychlost; paradoxně stejně jako lokomotiva řady 380 z produkce Škody Transporation.

Zdroj: iDNES


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.6.2011 (11:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MIRO  mail  
30.06.2011 (23:13)  
tarten: však taky neříkám, že to 380 nikdy nezvládne, ale auto bez TP bych si taky přece nekoupil. Akorát si někdy tak říkám, na co to vlastně ČD potřebuje?? Předpokládám, že nasazení 380 bude zhruba v součastném horizontu Taurusů, plus samozřejmě Praha - Ostrava a Břeclav - Ostrava, Kutná Hora a Plzeň se zrekonstruuje a co dál??
registrovaný uživatel Ujetej 
30.06.2011 (21:17)  
Dráhy dostaly druhou šanci, opce na Railjety trvá až do konce září
Snad u AMÚ zvítězí zdravý rozum, Railjety by pomohly vytěsnit ty nejhorší plívy z kolejí - Vybyly by Siemensy (Bmz) a pod. pro EC a IC (popř. Ex) a postupným posouváním by se "B" JANOZOVÉ mohli oběvit i na dřevěných relacích (jezdí tam plívy), jako je Praha - Děčín, Brno - Břeclav - Olomouc, Vsetín - Praha atd. Měl jsem Škodovku rád, ale ten paskvil v podání 380 (109E) je humus. Malé stanoviště, pult jako varhany (rozcapené od okna k oknu), hluk v kabině od R 100 km/h, stěrač stírající jen cca. 30% plochy skla oproti Tauru (cca. 90% a jiné "DROBNOSTI", vždyť strojvedoucí je jen člověk, že!? A na dotaz, proč to takhle zprasili vždy odpověděli - Dráhy si nedaly požadavek. Copak si daly dráhy požadavek na velikost stanoviště i u hliníků - CITYELEFANTů(471)? Ty mají stanoviště pořádné.
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/drahy-dostaly-druhou-sanci-opce-na-railjety-trva-az-do-konce-zari-678135
30.06.2011 (20:45)  
ad SYN já bych to bral tak , že ŠT to prostě zkusila,co kdyby to náhodou vyšlo. Když můžu trochu poprudit protistranu a moc to nestojí , tak to zkusej.

že je jejich jednání fujtajbl, je věc druhá. argumentace ŠT je dle mého názoru tak slabá a mimo, že jí to SNAD projít nemůže.
30.06.2011 (20:35)  
Co by bylo myslím právně nenapadnutelné, že by ČD založily společný podnik s OBB nebo se Siemensem, ČD by do ní vložily lokomotivy a nějaký provozní kapitál a druhá strana Ralijety. Ve druhém kroku by pak ČD odkoupily zbytek této společnosti.
registrovaný uživatel SYN 
30.06.2011 (20:32)  
lbc: Pánové a vás to překvapuje? Škoda Transportation zkoušela v zahraničí svou lokomotivu a také ji překazili plány a zkušební testy v zahraniční. Kde byla zapečetěna lokomotiva? Mě to vůbec nepřekvapuje. Takže, jen pár dní poté co nám tu Škoda vylívala srdíčko jak jsou na ní v cizině zlí a jak na ni poštvali soudy a jak je to nespravedlivé - tak je minulé představení zapomenuto a Škoda sahá sama k podobným krokům - je úplně jedno jaká je skutečnost, něco se hodí na papír (který jak známo snese všecko) a už pěkně utíkáme na ÚOHS, slova o tom jak chceme "to nejlepší" pro naše chudáky daňové poplatníky a jak do toho nejlepšího rozhodně nepatří RailJet...
jinými slovy kašlou absolutně jak to je ve skutečnosti, budou kroutit pravdu klidně naruby a ani se u toho nezardějí... no nic no, pěkně jste se ukázali pánové, jen co je pravda.
30.06.2011 (20:27)  
hned mi víc chutná večeře.... tak doufám, že na AMU jsou fandové železnice...
registrovaný uživatel tarten 
30.06.2011 (20:15)  
MIRO: A zatím jsem neviděl žádné vozidlo součastné produkce ŠT, které by tyto obvody zvládalo. Tedy dlužno podotknout že ani od konkurence.

Pokud vím, pendolino zvládá, tedy za cenu omezeného výkonu. Proto máme naději, že se něco podobného Škodovce povede také.
registrovaný uživatel tarten 
30.06.2011 (20:08)  
Tomáš Palíšek: budou to vlaky, které "svět neviděl" - co se týče zpackanosti, tak určitě.

V narážce na klasickou českou literaturu bylo míněno jistě "svět neviděl" v překvapivě doslovném významu. Podobně jako RT-Express nebo Jančurův vlak o šesti třídách. ;-)
registrovaný uživatel tarten 
30.06.2011 (19:55)  
JiříK: Siemens dal ČD čas dalších 90 dní.
Hujaja juchajdá. :-)

EDIT: A propos - zdroj?
  1 2 3 4 5 6 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko