..: České dráhy přes Vánoce revidují výběrová řízení :..

CZ-ČD 50 54 82-78 033-3 BDbmsee v nátěru Najbrt, Praha–Libeň, foto: Michal Tvrdík Praha — (Aktualizováno 27. prosince 18.18) České dráhy těsně před Vánoci vyhlásily další výběrové řízení na modernizaci osobních vagonů. Bohužel, další dvě výběrová řízení byla naopak zrušena. Taková je bilance dle obchodního věstníku. Nově vyhlášeným tendrem je již předem ohlášená modernizace celkem 64 víceúčelových osobních vozů BDbmsee/BDbmrsee (od listopadu 2011 jsou nově přeznačovány na BDhmsee/BDbmsee). Celá zakázka v odhadované hodnotě 1,53 miliardy korun (23,9 milionu za vůz) má být hotova do šestatřiceti měsíců od podepsání kontraktu. Není bez zajímavosti rychlost, s jakou se tento tendr má uzavírat. Obálky s nabídkami se mají na generálním ředitelství otevírat již 28. ledna příštího roku, tedy sotva měsíc po vyhlášení výběrového řízení. Jeden podobný modernizační projekt takových vozů jsme již představili – první exemplář řady Bdghmeer obdržel dopravce ZSSK od ŽOS Trnava již koncem února tohoto roku.

České dráhy doposud nezveřejnily podrobnosti o této rekonstrukci, dá se ale předpokládat, že půjdou v duchu nejnovějších modernizací. Vozy tedy nejspíš dostanou klimatizaci, vakuová WC, zásuvky na 230 V, audiovizuální informační systém včetně rezervačního, podvozky budou upraveny dosazením kolejnicové brzdy. Podle dřívějších informací mají být vozy nově ve velkoprostorovém uspořádání s plošinou pro vozíčkáře a uzpůsobeny pro převoz jízdních kol. Takto modernizované vozy by měly dostat plánované označení Bbdmpsee. V podobném duchu bychom se v nejbližší době měli dočkat ještě vyhlášení výběrového řízení na modernizaci vozů Bmee.

Zrušená výběrová řízení

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš Poslušný Současně s vyhlášením výše zmíněného výběrového řízení byla jiná dvě zrušena. První se týká vybavení 600 železničních kolejových vozidel Českých drah vozidlovými radiostanicemi GSM–R. Toto výběrové řízení bylo zrušeno z důvodu, že jediná přijatá nabídka byla ze zadávacího řízení vyřazena kvůli nesplnění ekonomických kvalifikačních předpokladů. Druhým zrušeným tendrem je pořízení čtyř nových nízkopodlažních motorových vozů pro Pardubický kraj. Toto zrušení souvisí s úpravou dopravního konceptu na území Pardubického kraje. V této souvislosti se tak zvýšil počet potřebných vozidel ze čtyř na devět. Nové výběrové řízení tak bude vyhlášeno již v průběhu ledna 2011.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách – uveřejňovací subsystém (IS VZ US), Železničář 12/2010


JiříK. | 27.12.2010 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Pardubický Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
28.12.2010 (2:23)  
Juraj Kováč:
Jezdí to přes půl republiky. Nazvat to dvěma tratěma se to nedá ani s velikou rezervou. Spíš prostě někdo neví, kde to jezdit smí a kde ne.

Josef Petrák: Hlavně, když si uvědomíme, kolik kvalitních vozů máme pro vlaky vyšší kvality... doufám, že jste se té nuly dopočítali stejně jako já.
Samozřejmě že ne.

Jiří Horáček:Miroslav Zikmund: netvrdím, že v zmiňovaných zemích jsou ekonomičtí neználci. Ale vy si snad taky necháte rekonstruovat 30 let starou Škodu 120 a očekáváte, že z ní bude Octavie třetí generace s nejvyšší výbavou....??? Asi těžko, že...?
Zřejmě jste ještě nečetl článek (o tu nejvyšší výbavu právě jde) ani to, co vám bylo odpovězeno. Navíc vaše přirovnání nedává smysl, protože auta už nemají ani vzdáleně to, co právě z vagónu při takové rekonstrukci přetrvá. V té vaší Š 120 hledejte hlavní rám a podvozky s kotoučovými brzdami, vše dimenzované na konstrukční rychlost a výkon nové Octavie. ;-)

SYN: Anebo to řeknu ještě jinak - i okolní správy které dělají reko dosti starých vozů běžně to řeší tak že něco nakupují nově, něco rekonstruují a něco vyhazují. U nás ovšem ten první segment skoro úplně chybí posledních zhruba 15 let
Proč se snažíte tvářit, že jste se začal o železnici zajímat tak asi před necelým měsícem? Kdy že ČD nakoupila a zprovoznila poslední nové vozidlo? Řekněte znovu, kdy že byla nakoupena poslední vozidla pro dálkovou dopravu a kolik jich za posledních 15 let bylo? ;o)
registrovaný uživatel SYN 
27.12.2010 (23:56)  
Sim: Akorát jsem se to chystal napsat, že nejspíš naši za těch 24M pořídí plusmínus to samé jako Slováci za 19M, akorát se holt přiživí o pár potřebných kamarádů víc... :)

Jinak si tak říkám, ne že bych byl nepřítel klímy, a taky se zatím není důvod bát že by byla příliš brzo úplně všude, ale tak nějak principiálně do budoucna, nebylo by třeba užitečné kdyby se dlouhodobě udržel jeden typ vozů v kterých by se nemontovala, vysloveně pro ty kdo na ni mají alergii apod? A vzhledem k tomu že asi v žádném vlaku nebudou řazeny dva služebáky (právě jeden) tak by se zrovna to jevilo jako systematicky vhodné?
27.12.2010 (23:12)  
Sim) Zadání tohoto VŘ ale vypadá na slušný koncert. ;)
registrovaný uživatel Sim 
27.12.2010 (23:06)  
Juraj Kováč > "Keď si vezmem, že za jeden Bdghmeer zaplatí ZSSK v prepočte okolo 19 mil. Kč, tak za skoro 24 miliónov v sérii 64 kusov môže byť fakt hodne muziky."

Mno, jak to rict... za normalnich okolnosti bych to povazoval za naprosto logicky predpoklad. Ovsem v podani CD mam jiste pochybnosti ... rekneme, ze ne vzdy se za vice penez poridi vice muziky :-/ Samosebou, ze bych si pral, aby to vic muziky bylo, ale cosi mne nuti na to koukat podobnou logikou, jako je obhajovani posledni serie RN zlepsenim zamestnanosti v dilnach.
27.12.2010 (21:08)  
Tomáš Palíšek: ako píše Josef, čiastočne je za tým celková filozofia radení (nové vagóny vnútroštátne, staršie reko k ČD), jednak sa takto elegantne vyčlení malá séria 6 ks BDsheer na tieto výkony, čím vznikne ucelená reko-súprava a dom. st. Bratislava/Košice už sa o ne nebudú musieť starať.
27.12.2010 (20:57)  
Tomáš Palíšek) Dojmy jsou fajn, ale lepší bude se podívat do řazení. ;) Prostě na Košičan atd. se vrátí BDsheer a basta.
27.12.2010 (20:56)  
Juraj Kováč: Jak víš, že všechny BDsheer-y přejdou na ,,žiliexpresy"? Nevidět Bdghmeer-y v ČR by byla věčná škoda. BDsheer není nejméně pohodlný vůz na světě, ale přiznejme si to. Na BDghmeer ani technicky ani komfortně nemá.
27.12.2010 (20:27)  
Koudy: no to bola asi narážka na testovaciu prevádzku na 010 a 260. Berme s rezervou... :)
registrovaný uživatel Koudy 
27.12.2010 (20:17)  
JK: Ok, jen nevidím ty 2 tratě :)
27.12.2010 (20:12)  
BigDye: ono by to šlo - dodatkom k príslušnému zadaniu do Vestníka. Len by to znamenalo predĺžiť termín na celú súťaž. Druhá vec je, či tam ČD tých podmienok nezmenili trochu viac, takže je čistejšie to riešiť novým tendrom...
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko