..: České dráhy přes Vánoce revidují výběrová řízení :..

CZ-ČD 50 54 82-78 033-3 BDbmsee v nátěru Najbrt, Praha–Libeň, foto: Michal Tvrdík Praha — (Aktualizováno 27. prosince 18.18) České dráhy těsně před Vánoci vyhlásily další výběrové řízení na modernizaci osobních vagonů. Bohužel, další dvě výběrová řízení byla naopak zrušena. Taková je bilance dle obchodního věstníku. Nově vyhlášeným tendrem je již předem ohlášená modernizace celkem 64 víceúčelových osobních vozů BDbmsee/BDbmrsee (od listopadu 2011 jsou nově přeznačovány na BDhmsee/BDbmsee). Celá zakázka v odhadované hodnotě 1,53 miliardy korun (23,9 milionu za vůz) má být hotova do šestatřiceti měsíců od podepsání kontraktu. Není bez zajímavosti rychlost, s jakou se tento tendr má uzavírat. Obálky s nabídkami se mají na generálním ředitelství otevírat již 28. ledna příštího roku, tedy sotva měsíc po vyhlášení výběrového řízení. Jeden podobný modernizační projekt takových vozů jsme již představili – první exemplář řady Bdghmeer obdržel dopravce ZSSK od ŽOS Trnava již koncem února tohoto roku.

České dráhy doposud nezveřejnily podrobnosti o této rekonstrukci, dá se ale předpokládat, že půjdou v duchu nejnovějších modernizací. Vozy tedy nejspíš dostanou klimatizaci, vakuová WC, zásuvky na 230 V, audiovizuální informační systém včetně rezervačního, podvozky budou upraveny dosazením kolejnicové brzdy. Podle dřívějších informací mají být vozy nově ve velkoprostorovém uspořádání s plošinou pro vozíčkáře a uzpůsobeny pro převoz jízdních kol. Takto modernizované vozy by měly dostat plánované označení Bbdmpsee. V podobném duchu bychom se v nejbližší době měli dočkat ještě vyhlášení výběrového řízení na modernizaci vozů Bmee.

Zrušená výběrová řízení

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš Poslušný Současně s vyhlášením výše zmíněného výběrového řízení byla jiná dvě zrušena. První se týká vybavení 600 železničních kolejových vozidel Českých drah vozidlovými radiostanicemi GSM–R. Toto výběrové řízení bylo zrušeno z důvodu, že jediná přijatá nabídka byla ze zadávacího řízení vyřazena kvůli nesplnění ekonomických kvalifikačních předpokladů. Druhým zrušeným tendrem je pořízení čtyř nových nízkopodlažních motorových vozů pro Pardubický kraj. Toto zrušení souvisí s úpravou dopravního konceptu na území Pardubického kraje. V této souvislosti se tak zvýšil počet potřebných vozidel ze čtyř na devět. Nové výběrové řízení tak bude vyhlášeno již v průběhu ledna 2011.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách – uveřejňovací subsystém (IS VZ US), Železničář 12/2010


JiříK. | 27.12.2010 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Pardubický Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel danz  mail  
05.01.2011 (11:14)  
Miloš Trnka:
a neměly by ty řiďičáky mít i 1. klasu? :-D:)

Bfhvpee mají pouze 2. třídu, ale s malým překvapením :-D
02.01.2011 (20:54)  
SYN : v rámci oprav lokomotiv si ČD z nadbytečných provozních opravárenských kapacit vytvořily "dceřinnou společnost" DPOV a.s. kde se provádějí periodické "dílenské" opravy vozidel. Přijdou je totiž levněji než u externistů po privatizaci ŽOS v 90. ketech minulého století ... (odůvdněné "velkým privatizátorem" mimo jiné vytvořením konkurence a snížením cen oprav) ...

Výhodou "dcerky" je totiž možnost okamžiého odvolání šéfa při nekvalitní práci jeho "oveček" - případně možnost pozvat si ho na "kobereček", tedy okamžitý bič, na rozdíl od "externího" dodavatele, kde existuje fiktivní bič pouze ve smluvních pokutách nebo penále ... To se ovšem šéfa dcerky celkem na platu nedotkne ...
31.12.2010 (12:29)  
v diskuzi clanku o moznem nakupu railjetu jsem uvedl, ze si myslim, ze CD ani nechteji nakupovat levne ... protoze z draheho nakupu ma ten co o nem rozhoduje jistou "provizi" ... dnes vysel zajimavy clanek, ktery tento muj nepopularni nazor jen podporil.

http://ekonomika.idnes.cz/dvorni-vyrobce-vlaku-ceskych-drah-vydelal-2-5-miliardy-korun-p4l-/ekoakcie.aspx?c=A101230_193119_ekoakcie_vel
registrovaný uživatel SYN 
31.12.2010 (9:19)  
MZ: Tak ano, pokud si nějaká správa provádí rekonstrukce ve vlastní režii, tak výhodnost takového kroku podle mě musí podstatně vzrůstat. Domnívám se též že dílenské kapacity pro takovéto práce se zároveň zabývají i opravami vozů, takže výsledkem je jednak že používané materiály a díly mají průběžně skladem (snadná a rychlá oprava závad a poškození), druhak že lze dynamicky předisponovávat dostupnou kapacitu dílen mezi údržbou/opravami/reko. Rozumně dimenzované dílenské kapacity musí logicky být velmi užitečné. Ale z pohledu financí/účetních už to nemusí být taková bomba, předpokládám například že pro vlastními silami prováděné reko je asi obtížné/nemožné využívat prostředky z různých fondů, taky víc zaměstnanců dílny a peníze "umrtvené" v materiálech a dílech asi zhoršují ekonomické parametry provozu...
Prostě selským rozumem je to takhle to pravé, ale dokážu si docela živě představit jak příjde nějakej ekonom, povrtá se v číslech a vyjde mu že se takové "zbytečné" dílenské kapacity musí zrušit a raději to zadávat externistům...
Též (ale to jen spekuluji) by mohlo záležet na tom jak kvalitní byl výchozí produkt na který se pak dělá reko. Nemyslím si sice že by tředa východoněmecké vozy byly nějak výrazně špatné, ale zase třeba ty Bimzy si už DB evidentně nepokládala za výhodné rekonstruovat, raději je nabídla k odprodeji... mimochodem, s odstupem času, víme už kde skončily?
30.12.2010 (16:55)  
SYN : A jestli fakt Astra Arad dokáže vyrobit nové vozy v řádu 30M za kus tak proč pořád tak intenzívně rekonstruovat? Jako že by vydržely MÍŇ než tyhle rekonstrukce? To snad ani není možné...

Počkejme, až nějaký dopravce představí tyhle vozy na českých kolejích, budou mít zajištěný perfektní 24 hodinový garanční servis a budou kvalitativně srovnatelné s opakovaně rekonstruovanými, 30 let starými, vozy německých, rakouských, švýcarských železničních podniků.
Kladu si ovšem otázku, proč západoevropské železniční společnosti tyhle kvalitní a levné vozy hromadně nenakupují a raději "vráží" peníze do rekonstrukcí ... tím spíše, že třeba SBB to dělají ve vlastních dílnách, takže náklady nejsou navýšeny o přiměřený zisk, který by "externímu" dodavateli náležel.

Mimo to se nemusí vypisovat výběrová řízení a nehrozí korupce ...
registrovaný uživatel Miloš Trnka  mail  
29.12.2010 (20:02)  
Josef Petrák: a neměly by ty řiďičáky mít i 1. klasu? :-D:)
29.12.2010 (8:54)  
SYN) Řídicí vozy řady Bfhvpee už tak před rokem vysoutěžil Parsnova Šumperk. Podle posledních informací se dokončuje první exemplář, který během roku 2011 půjde na zkoušky. Uvidíme, co zjistíme za další podrobnosti.
registrovaný uživatel SYN 
29.12.2010 (1:31)  
aron: anebo taky vyšší, to už tu také bylo...
A na ty řidičáky je vypsané jiné výběrové řízení (taky už nejmíň jednou zrušené, no). Takže není vyloučené že třeba i budou (ačkoliv bych nezašel až tak daleko že bych řekl že je to pravděpodobné, to bohužel ještě z vypsaného VŘ nevyplývá).
registrovaný uživatel aron 
28.12.2010 (15:47)  
Jestli správně chápu, tak cena 24 mil. není konečná cena za vůz, ale předpokládáná cena. Skutečná cena by se měla vysoutěžením snad i snížit (pokud již není vítěz znám).
Jinak je možná škoda, že se to zároveň neupraví na řídící vůz, na některé "dvouhodinové" rychlíky a nejen na ně by se hodili.
registrovaný uživatel tarten 
28.12.2010 (15:08)  
Jiří Horáček: Ale rekonstruovat jakoukoliv mašinu, která je stará cca 30 let, to je vyhazování peněz z okna

Netuším o jaké 30 let staré mašině teď mluvíte. Tady se diskutuje o 22 let starých vozech, ze kterých má zbýt snad leda rám, kovová část skříně a většina podvozku s dobrými parametry. Myslíte, že za ty roky se rozměry rámu změnily a teď jsou nevhodné? Nebo co vám konkrétně vadí?
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko