Praha — (Aktualizováno 27. prosince 18.18) České dráhy těsně před Vánoci vyhlásily další výběrové řízení na modernizaci osobních vagonů. Bohužel, další dvě výběrová řízení byla naopak zrušena. Taková je bilance dle obchodního věstníku. Nově vyhlášeným tendrem je již předem ohlášená modernizace celkem 64 víceúčelových osobních vozů BDbmsee/BDbmrsee (od listopadu 2011 jsou nově přeznačovány na BDhmsee/BDbmsee). Celá zakázka v odhadované hodnotě 1,53 miliardy korun (23,9 milionu za vůz) má být hotova do šestatřiceti měsíců od podepsání kontraktu. Není bez zajímavosti rychlost, s jakou se tento tendr má uzavírat. Obálky s nabídkami se mají na generálním ředitelství otevírat již 28. ledna příštího roku, tedy sotva měsíc po vyhlášení výběrového řízení. Jeden podobný modernizační projekt takových vozů jsme již představili – první exemplář řady Bdghmeer obdržel dopravce ZSSK od ŽOS Trnava již koncem února tohoto roku.
České dráhy doposud nezveřejnily podrobnosti o této rekonstrukci, dá se ale předpokládat, že půjdou v duchu nejnovějších modernizací. Vozy tedy nejspíš dostanou klimatizaci, vakuová WC, zásuvky na 230 V, audiovizuální informační systém včetně rezervačního, podvozky budou upraveny dosazením kolejnicové brzdy. Podle dřívějších informací mají být vozy nově ve velkoprostorovém uspořádání s plošinou pro vozíčkáře a uzpůsobeny pro převoz jízdních kol. Takto modernizované vozy by měly dostat plánované označení Bbdmpsee. V podobném duchu bychom se v nejbližší době měli dočkat ještě vyhlášení výběrového řízení na modernizaci vozů Bmee.
Zrušená výběrová řízení
Současně s vyhlášením výše zmíněného výběrového řízení byla jiná dvě zrušena. První se týká vybavení 600 železničních kolejových vozidel Českých drah vozidlovými radiostanicemi GSM–R. Toto výběrové řízení bylo zrušeno z důvodu, že jediná přijatá nabídka byla ze zadávacího řízení vyřazena kvůli nesplnění ekonomických kvalifikačních předpokladů. Druhým zrušeným tendrem je pořízení čtyř nových nízkopodlažních motorových vozů pro Pardubický kraj. Toto zrušení souvisí s úpravou dopravního konceptu na území Pardubického kraje. V této souvislosti se tak zvýšil počet potřebných vozidel ze čtyř na devět. Nové výběrové řízení tak bude vyhlášeno již v průběhu ledna 2011.
Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách – uveřejňovací subsystém (IS VZ US), Železničář 12/2010
A jestli fakt Astra Arad dokáže vyrobit nové vozy v řádu 30M za kus tak proč pořád tak intenzívně rekonstruovat? Jako že by vydržely MÍŇ než tyhle rekonstrukce? To snad ani není možné...
Pro všechny: Pokud si redaktoři iDnes opravdu nevymýšlí, vagony by opravdu měly mít kupéčka. http://ekonomika.idnes.cz/ctvrt-stoleti-stare-vagony-drah-ceka-modernizace-budou-mit-i-zasuvky-1jv-/eko-doprava.aspx?c=A101227_102041_eko-doprava_vem
TTtrain : skutečně je k mání samostatný vagon pro RailJet spojovatelný s čímkoli nebo si musíte koupit celou sadu a jako bonus ještě pořídit nebo upravit lokomotivu ...
Jiří Horáček : "nemůže se ekonomicky vyplatit ..." , jinými slovy v Rakousku, Německu, Švýcarsku, Norsku, Francii řídi železniční společnosti ekonomičtí Neználci, když investují do "rekonstrukce a moderniace" vozů ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.