..: České dráhy přes Vánoce revidují výběrová řízení :..

CZ-ČD 50 54 82-78 033-3 BDbmsee v nátěru Najbrt, Praha–Libeň, foto: Michal Tvrdík Praha — (Aktualizováno 27. prosince 18.18) České dráhy těsně před Vánoci vyhlásily další výběrové řízení na modernizaci osobních vagonů. Bohužel, další dvě výběrová řízení byla naopak zrušena. Taková je bilance dle obchodního věstníku. Nově vyhlášeným tendrem je již předem ohlášená modernizace celkem 64 víceúčelových osobních vozů BDbmsee/BDbmrsee (od listopadu 2011 jsou nově přeznačovány na BDhmsee/BDbmsee). Celá zakázka v odhadované hodnotě 1,53 miliardy korun (23,9 milionu za vůz) má být hotova do šestatřiceti měsíců od podepsání kontraktu. Není bez zajímavosti rychlost, s jakou se tento tendr má uzavírat. Obálky s nabídkami se mají na generálním ředitelství otevírat již 28. ledna příštího roku, tedy sotva měsíc po vyhlášení výběrového řízení. Jeden podobný modernizační projekt takových vozů jsme již představili – první exemplář řady Bdghmeer obdržel dopravce ZSSK od ŽOS Trnava již koncem února tohoto roku.

České dráhy doposud nezveřejnily podrobnosti o této rekonstrukci, dá se ale předpokládat, že půjdou v duchu nejnovějších modernizací. Vozy tedy nejspíš dostanou klimatizaci, vakuová WC, zásuvky na 230 V, audiovizuální informační systém včetně rezervačního, podvozky budou upraveny dosazením kolejnicové brzdy. Podle dřívějších informací mají být vozy nově ve velkoprostorovém uspořádání s plošinou pro vozíčkáře a uzpůsobeny pro převoz jízdních kol. Takto modernizované vozy by měly dostat plánované označení Bbdmpsee. V podobném duchu bychom se v nejbližší době měli dočkat ještě vyhlášení výběrového řízení na modernizaci vozů Bmee.

Zrušená výběrová řízení

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš Poslušný Současně s vyhlášením výše zmíněného výběrového řízení byla jiná dvě zrušena. První se týká vybavení 600 železničních kolejových vozidel Českých drah vozidlovými radiostanicemi GSM–R. Toto výběrové řízení bylo zrušeno z důvodu, že jediná přijatá nabídka byla ze zadávacího řízení vyřazena kvůli nesplnění ekonomických kvalifikačních předpokladů. Druhým zrušeným tendrem je pořízení čtyř nových nízkopodlažních motorových vozů pro Pardubický kraj. Toto zrušení souvisí s úpravou dopravního konceptu na území Pardubického kraje. V této souvislosti se tak zvýšil počet potřebných vozidel ze čtyř na devět. Nové výběrové řízení tak bude vyhlášeno již v průběhu ledna 2011.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách – uveřejňovací subsystém (IS VZ US), Železničář 12/2010


JiříK. | 27.12.2010 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Pardubický Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
28.12.2010 (13:40)  
Bylo by zajímavé udělat dlouhodobou statistiku poměru vypsaných a zrušených (nebo komplementárně úspěšně dotažených) výběrových řízení ČD, řekl bych že by z toho vypadlo něco okolo 70% neúspěšných... jinými slovy to že něco vypsali je jenom celkem malá pravděpodobnost že se to opravdu uskuteční... něco jako by řekli "máme to v plánu na příští pětiletku".
registrovaný uživatel Neonym  mail  
28.12.2010 (13:02)  
trochu mimo mísu, ale kdysi jsem psal na ČD dotaz ohledně vozového parku a v odpovědi, která mi dnes přišla, byla tato věta: "Jsou vypsána výběrová řízení na další modernizace vozů, předpokládá se i vypsání výběrového řízení na nákup nových vozů." tak to jsem zvědav
registrovaný uživatel tarten 
28.12.2010 (11:29)  
Josef Petrák:
Tak to jo. Už si rozumíme. :-)
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
28.12.2010 (11:01)  
Josef Petrák - jé, co s tím, pročítám diskusi a vidím, zmíňku o ŽOS Českých Velenicích, tak sem dávám odkaz, a zmíňku, že ŽOS Č.V. už možná brzo modernizovat a vyrábět nic nebudou - to je celé.. Za dlouhej odkaz se fakt omlouvám, ale popasoval jste se s tím : )
28.12.2010 (10:37)  
tarten) Problém je v zapomenutém slovíčku "víceúčelové" nebo "služební". O Siemensech a pendolinech samozřejmě vím.
registrovaný uživatel tarten 
28.12.2010 (10:34)  
Josef Petrák: Hlavně, když si uvědomíme, kolik kvalitních vozů máme pro vlaky vyšší kvality
Prozraďte mi, co vás vede k tomu, že pro vlaky vyšší kvality nepočítáte ani pendolina, ani Ampz, Bmz aj.
28.12.2010 (10:33)  
strejcekms) Ad ŽOS České Velenice – a co s tím? :-)
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
28.12.2010 (10:20)  
Juraj kováč > Tak ŽOS České velenice by měli být v insolvenčním řízení - http://goo.gl/3f6wG
28.12.2010 (8:34)  
tarten) No pokud Vám vylezl nenulový součet, pak se hlasitě divím, co za vozy ČD do toho počítáte, protože BDbmsee a BDhmsee jsou v současné podobě trochu za zenitem a vrátit do hry by je měla právě tato rekonstrukce. A řídicí vozy 942.0/942.2 nepočítám, protože ty na klasické soupravy nikdo nenasadí z celkem logických důvodů, např. nízká maximální rychlost, chybějící CZE, provoz mimo režim RIC.
28.12.2010 (7:47)  
Tarten: podle mě má například smysl rekonstruovat motoráky 842 ( právě probíhá ), které jsou nějakých 17 let staré, to se určitě vyplatí.
Ale rekonstruovat jakoukoliv mašinu, která je stará cca 30 let, to je vyhazování peněz z okna, to se na mě nezlobte....
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko